Forfatter Emne: Luftfilter???  (Læst 6268 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

McSnail

• Scooterfjæs
  • *
Luftfilter???
« Dato: Januar 31, 2006, 04:25:06 pm »
Havde egenligt regnet med at skulle have et luftfilter fra K&N men er nu blevet i tvivl...

Har dog lige fundet ud af at der skulle være temmelig stor forskel på luftfiltre.

Pipersross koster ca. det dobbelte og det er noget med at man fjerner den oprindelige filterkasse hvilket gør at pipercross filtret giver mere luft... Dog betyder det at den skulle larme temmeligt meget fra luftindsugningen hvilket jeg ikke helt ved om er godt eller skidt??? (Min mek. siger det lyder fedt det kan blive en plage i længden)

Så er der jo også BMC filtret som jeg slet ikke ved noget om men som også lyder interessant...

Nu er problemet jo at man ikke kan høre filtret før man køber det... tror dog selv jeg er til meget larm men er dog lidt usikker. Derfor vil jeg jo gerne høre lidt for og imod.

Skal lige siges jeg har købt en micron komplet titanium til at hjælpe med at larme :twisted:
Det er fee det her...
SV650´03 Blå og hedder Allan i det virkelige liv

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
Luftfilter???
« Svar #1 Dato: Januar 31, 2006, 04:42:30 pm »
Mere hvad? Mere lyd? :P
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Luftfilter???
« Svar #2 Dato: Januar 31, 2006, 05:06:18 pm »
På den nye SV (med indsprøjtning) er der kort fortalt 2 slags filtre:
Dem der bare er et nyt element og som bibeholder luftfilterkassen (K&N, BMC, DNA) og dem som ikke bibeholder luftfilterkassen (Pipercross m.m.)

De førstnævnte giver samme effekt. (dvs. lidt bedre end standardfilter pga. bedre luftgennemstrøming)

De sidstnævnte hvor luftfilterkassen mere eller mindre fjernes er der delte meninger om.
Problemet er vist at de er ment til race brug og derfor ikke gør den store forskel på en standard motor.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Luftfilter???
« Svar #3 Dato: Januar 31, 2006, 05:16:04 pm »
Husk også at hvis du sætter filtre på der ikke skal bruge luftfilterkassen (eks. enkelt filter på hver karburator) , Ja så skal du ihvertfald også lægge penge til side til en synkronisering af dine karburatorere..  

Bare lige til at have med i dine overvejelser   :wink:

runes-mc.dk

• Sandt SVin
Luftfilter???
« Svar #4 Dato: Januar 31, 2006, 05:24:04 pm »
Citat fra: Luske
Husk også at hvis du sætter filtre på der ikke skal bruge luftfilterkassen (eks. enkelt filter på hver karburator) , Ja så skal du ihvertfald også lægge penge til side til en synkronisering af dine karburatorere..

Han har indsprøjtning  :!:  :wink:

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Luftfilter???
« Svar #5 Dato: Januar 31, 2006, 06:24:04 pm »
Citat fra: runes-mc.dk
Citat fra: Luske

Han har indsprøjtning  :!:  :wink:

Ja det gør det unægteligt dyrere at justere det, da mekanikeren vil bruge meget tid på at finde karburatorene  :wink:  :wink:   :lol:

McSnail

• Scooterfjæs
  • *
Luftfilter???
« Svar #6 Dato: Januar 31, 2006, 06:32:35 pm »
Har fået at vide at min cykel skal justeres men det kommer af sig selv med den nye udstødning...

Leder efter et map til min powercommander som kan bruges indtil jeg får tid til at besøge mr. dyno ( http://www.dot-e.dk/ ) for at få den justeret præcis...
Det er fee det her...

Nikolai K

• Søndagskører
  • **
Luftfilter???
« Svar #7 Dato: Januar 31, 2006, 06:49:55 pm »
kender en der kører med bmc filter, godt nok på den gamle model, men det lyder i hvert fald ok, og ikk højere end det er til at kører med!

nu vi er ved det, var der ikk en herinde der havde et kn filter til den gamle model til salg? for så er jeg nok interesseret...  :lol:
SV rules

coach

• Gæst
Luftfilter???
« Svar #8 Dato: Januar 31, 2006, 07:06:29 pm »
Jeg kører med pipercross filteret og første gang man vrider øret på SVinet så får man lige renset øregangen :twisted:  :twisted:  :twisted:
Med pipercross filteret bliver øverste halvdel af luftfilterkassen fjernet.

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Luftfilter???
« Svar #9 Dato: Januar 31, 2006, 08:12:07 pm »
Jeg har hørt meget godt om Renegades filter kit. Toppen af luftboksen bliver vist erstattet af en plan flade i kulfiber, som filteret monters i.

Palle fra Aalborg (og bruger på dette forum) har den løsning. prøv og kontakt ham...
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

runes-mc.dk

• Sandt SVin
Luftfilter???
« Svar #10 Dato: Februar 01, 2006, 08:21:27 am »
Citat fra: McSnail
Har fået at vide at min cykel skal justeres men det kommer af sig selv med den nye udstødning...

Leder efter et map til min powercommander som kan bruges indtil jeg får tid til at besøge mr. dyno ( http://www.dot-e.dk/ ) for at få den justeret præcis...

I min post her: http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=506&postdays=0&postorder=asc&start=60
linker jeg til mit map som jeg fik lavet hos Lydmuren MC.
Det er med fuldt Akrapovic udstødningssystem og BMC luftfilter.

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
Luftfilter???
« Svar #11 Dato: Februar 01, 2006, 09:46:21 am »
Jeg har fået sat piperscross, fuld akrapovic samt powercommander på min her i vinterperioden. Powercommanderen er kørt ind hos mr. Dyno. Og han anbefalede pipercross filteret, da det giver mere luft end et erstatningsfilter. Det jeg har hørt min motorcykel, der larmer den lidt mere men ikke meget. Den havde en brallen inden den blev kørt ind.

Hvis det kan friste nogen med en Nokia telef, så har jeg optaget den før og efter montering af luftfilter og udstødning.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Palle

• Søndagskører
  • **
  • Bike: Sv650S
Luftfilter???
« Svar #12 Dato: Februar 01, 2006, 11:03:18 am »
Heyhey. Lige en kommentar vedr. mit Renegade filterkit.
Det består af en karbonplade, 2 x studser til insugningen (velocity stacks på fint engelsk!) og 2 stk Pipercross filtre til montering på studserne. Derudover er der slanger til at føre krumtaphus-udluftningen ned til forreste kædehjul. Kittet erstatter den alm. luftfilter-kasse.
Jeg har kørt med kittet i 1½-sæson, men har pillet det af her i efteråret. Jeg synes lyden er meeeget fed... men lidt trættende i længden da jeg kører en del i bytrafik og jeg følte at den ekstra støj typisk fik mig til at køre med mindre o/min en normalt. Så det blev pillet af og nu får kværnen lidt mere at leve af...uden at det nødvendigvis lyder som om man kommer tæskende med 200km/t. Men det er vel mest en smagssag...
Palle, Aalborg - Silver SV650S-03 Mods:  JMV kåbe, undertail og hugger. Sædeskal, Fuld Akrapovic titanium, Tre-mod, Hyperpro forgaffelfjedre, hvide blink mm.

Palle

• Søndagskører
  • **
  • Bike: Sv650S
Luftfilter???
« Svar #13 Dato: Februar 01, 2006, 11:05:16 am »
Nå ja... så var der lige mit grin i hjælmen, da jeg tog min første tur med kittet på.  :twisted:  Fooork.
Hmm. måske det kommer på igen.
Palle, Aalborg - Silver SV650S-03 Mods:  JMV kåbe, undertail og hugger. Sædeskal, Fuld Akrapovic titanium, Tre-mod, Hyperpro forgaffelfjedre, hvide blink mm.

McSnail

• Scooterfjæs
  • *
Luftfilter???
« Svar #14 Dato: Februar 02, 2006, 12:12:46 pm »
Kan ikke helt overskue forskellen på pipercross og et renegade kit med pipercross filtre, men kittet lyder temmelig omfattende og måske lige i overkanten rent lydmæssigt....

Tror sku det bliver pipercross filteret så   8)
Det er fee det her...