Er hjemme igen efter endt sommerferie og er så småt begyndt at planlægge en rute.
Indtil videre har jeg forestillet mig flg.:
Start ved McD i Solrød omkring kl. 10 (regner med, at folk har spist morgenmad hjemmefra)- det er et sted, som ofte bliver brugt som mødested/opsamlingssted til fællesture. Jeg har aldrig været der selv, men jeg har læst mig til det.
Så smutter vi via Køge videre til Strøby Egede, hvor vi nupper en is ved kiosken for enden af strandruten - hvis man da kan spise en is på dette tidspunkt.
Så drøner vi videre ned til Rødvig havn, hvor man lige kan strække benene og nyde udsigten - Rødvig har absolut ikke Danmarks grimmeste havn.
Vi dropper turen langs Præstø fjord, for Thomas-R (som er lokalkendt) siger, at den er blevet reduceret til rødt grus og 50-60 km/t - og det er jo ikke sjovt.
Måske kan Thomas foreslå en alternativ rute? Jeg kunne godt tænke mig at komme lidt ud på Møn via Kalvehave og tilbage via Bogø, men er ikke sååå stærk i geografien dér - andre?
Herfra kunne vi drøne over til Karrebæksminde, med evt. en lille rundtur ude på Enø.
Videre kunne det gå imod Skælskør, derfra videre op forbi Slagelse og slutte turen med forhåbenlig en fed nedgående sol ved observatoriet i Brorfelde. Herfra er der ikke langt til motorvejen og de fleste burde kunne være hjemme på max. 1 time dérfra.
Jeg har endnu ikke lagt hverken frokost eller aftensmad ind i planen, for skal lige have regnet lidt på afstandene - med højdetagning for forsinkelser og den slags.
Hvad siger I? Lyder det godt, eller er det helt hen i hegnet? Har I forslag, må I sgu' HJERTENS gerne komme med input - jo mere, jo bedre!