En hurtig update!
Så er Dyno Ove færdig med cyklen. Der er lavet separat map til hver cylinder. Det er langt fra verdens vildeste SV'er, men den ligger rigtig pænt sammenlignet med andre cykler han har haft igennem.
Han sagde også at den spinder som en mis nu. Så jeg er ved at gå ud af mit gode skind for at prøve den

Her er en hurtig sammenligning af tallene, de er ikke helt endelige.
Alle er målt ved 100% gas. Før(den røde) målingen er lavet på FV motors rullefelt, men de burde være nogenlunde sammenlignelige ifølge Ove, da de har samme rullefelt.
Før/rød: Indkørt i ECU, havde en udemærket air/fuel ratio. PiperX filter og fuldt mivv system.
Mellem/grøn: 0-map i PC3. SV1000 snorkel, tyndere toppakning, andre udstødningsknaster og fuldt mivv system med Sajmon mod.
Efter: Mappet i PC3 med separat map til hver cylinder. Fjernet snorkel, tyndere toppakning, andre udstødningsknaster og fuldt mivv system med Sajmon mod.

Da Ove havde den på feltet ringede han til mig for at spørge om han skulle fjerne snorklen. Det giver op imod 6 heste på kurven, at fjerne stock snorklen.
Jeg sagde jeg havde en sv1000 snorkel på, så jeg vidste ikke hvor stor forskellen ville være og jeg ikke har ude efter en masse larm. Jeg syntes dog han skulle træffe beslutningen.
Han rullede den derefter både med og uden. Forskellen var:
Uden snorkel mistede den lidt den 1,1 hk mellem 3.000 og 4.000 omdr, men vandt 1,5 hk mellem 4.500 og 7.500 omdr. Den blev pillet ud.
Hvis man ser på tallene, er ændringerne ikke "off the chart". Kurven er dog blevet en del pænere efter 5.000 omdr. På toppen er det ikke ophidsende tal.
Jeg havde håbet på lidt mere på toppen, men jeg var også godt klar over det er svært at hive meget ud af sv'eren uden rigtig at skulle punge ud. Nu handlede projektet heller ikke kun om flere heste, men lige så meget at prøve og åbne motoren og få beskidte fingre. Det lykkedes

Nogle spørger om det er pengene værd. Ser man på tallene, så er svaret nej - køb en sv1000 istedet for. Men jeg ville ikke have en sv1000, så indtil videre har jeg ikke fortrudt noget som helst. Det har været en fornøjelse, og til stor glæde.
Det sidste og vigtigste har jeg til gode... Hvordan kører den?
Jeg smider en update når jeg er blevet klogere.