Min makker og mig har gang i noget som vi selv synes er ret fedt. Vi ved ikke rigtigt noget om at bygge og dimensionere udstødninger, så vi har valgt at holde os til std. indvendige diameter på forrørene, og så prøver vi ellers bare at få dem så lige lange som vi nu kan. Vi har stadig ikke helt bestemt også for hvor samleren skal sidde, bla. fordi vi ikke har den endnu, men det er der en maskiningeniør kammerat der arbejder på.
Billeder:
Motorcyklen på lift, kåber og den gamle udstødning afmonteret.
Det letteste rør vi kunne få var 44,5x1,5, for at gøre det lidt ekstra lækkert drejer tager vi 0,5mm gods af for at få et 43,5x1 rør.
Så får vi noget der ser sådan her ud
Det har vi skåret i rigtigt mange små 4 graders bidder, af hhv. 5, 10 og 15mm på den korte side. Det hele er lavet på en orbital sav, med hjemmelavede kæber, har desværre ingen billeder af processen - det var meget lidt spændende, og vi har lavet mange ekstra skiver siden dette billede.
Vi lægger blødt ud, med at hæfte det forreste rør op. Det er helt klart det nemmeste - lige til at komme til, og det skal bare ned under motoren.
Det bagerste rør var en bitch at få ud, men det var det værd, jeg synes selv vores er blevet noget federe end det originale.
Samlingen her er lavet ved at kone et rør ind, og et andet ud, så de passer i hinanden, lidt i stil med en morsekonus til værktøj. Der ryger et par fjedre på siderne for at holde det sammen.
Vi holder svejsefest i værkstedet
Prøvemontering af forreste rør, der manglede ca. 15mm da vi var færdige med at svejse, da det hele havde trukket sig sammen, så der måtte lige en ekstra skive i, i midten.
Og her er er så hvor vi er nu:
Næste mål er at få lavet et blødt 180 graders sving på det bagerste rør, og så skal vi have gang i noget med en samler.