Forfatter Emne: Benzin økonomi på en SV1000N  (Læst 8562 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Philip L

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 203
Benzin økonomi på en SV1000N
« Dato: November 25, 2014, 12:51:42 pm »
Har aldrig fået mere end ca.195 km. (der kørte den tør) ud af en fuld tank benzin på mit KiloSVin fra 2004, jeg vil mene jeg kører ok friskt, men ikke som om jeg har stjålet den. Syntes det lyder ret lavt i forhold til det jeg hører andre tale om. Selvfølgelig betyder vindmodstanden noget, og min vægt på ca. 105 kg. bidrager nok heller ikke positivt, men hvad siger panelet?
I didn't loose my mind, i sold it on ebay...

Qstian

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 73
Sv: Benzin økonomi på en SV1000N
« Svar #1 Dato: November 25, 2014, 01:29:14 pm »
Ved rigtig pæn kørsel ca. 16 km/L . Ellers 13-14 / L . Vejer selv 95 kg med tøj og hjelm. Og kører SV1000N fra juni 2006.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rigeligt gas!!

Philip L

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 203
Sv: Benzin økonomi på en SV1000N
« Svar #2 Dato: November 25, 2014, 02:12:53 pm »
Men med et tankindhold på 18 l. (mener jeg det er) så giver det i mit tilfælde maks. 11 km.l, hvilket jeg syntes er ret lavt, og nej jeg købte den ikke for at den skulle være økonomisk, undrer mig bare, og tænker om den burde justeres på en eller anden måde?
I didn't loose my mind, i sold it on ebay...

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Benzin økonomi på en SV1000N
« Svar #3 Dato: November 25, 2014, 02:26:31 pm »
17L tank. og du kan ikke let fylde den 100% så reelt kun lidt over 16,5L

gearing har også en stor indflydelse... min benzinlampe lyser ved 120~130km og jeg tør ikke beregne benzin økonomien... men SV10km/l er nok et meget godt gæt..

::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

LyngeM

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 88
  • Endelig SV-ejer...
Sv: Benzin økonomi på en SV1000N
« Svar #4 Dato: November 25, 2014, 03:49:41 pm »
Jeg ligger også og roder omkring 200 km på triptælleren, når lampen begynder at lyse.... Min er godt nok en S`er, til gengæld kan jeg trække badevægten op på 120, så SVinet er lidt spændt for....

Jeg kører generelt meget blandet, med hovedvægten på "frisk" kørsel  :innocent:

Har endnu ikke kørt så lange ture med barnet bagpå, men det påvirker helt sikkert økonomien i positiv retning, da accelerationerne er mere moderate, og tophastigheden ikke er meget over 100 km/t, når hun sidder bagpå..  :)

I bund og grund er jeg også rystende ligeglad med brændstof-økonomien, smilet i hjelmen kan ikke gøres op i penge....  :thumbsup: 8)
2003 SV 1000 S, sort, med 2i1 udstødning, USD gaffel fra 2003 GSXR 750, små blink og andet lir.

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
Sv: Benzin økonomi på en SV1000N
« Svar #5 Dato: December 05, 2014, 03:42:01 pm »
Kender nogen af jer til effekten af et fuldt udstødningssystem og en efterfølgende indkørsel til udstødning på brændstoføkonomien på en SV650S? Jeg plejer at få blinkende benzinindikator ved omkring 240-260km på min.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Benzin økonomi på en SV1000N
« Svar #6 Dato: December 05, 2014, 06:40:02 pm »
Kender nogen af jer til effekten af et fuldt udstødningssystem og en efterfølgende indkørsel til udstødning på brændstoføkonomien på en SV650S? Jeg plejer at få blinkende benzinindikator ved omkring 240-260km på min.
Når du siger effekten, mener du så HK, eller den totale køreoplevelse? HK får du ikke voldsomt meget mere af.
Min er kun mappet i ECU'en, og den blinker allerede ved 180-200km >_<
Det kan være det ændre sig med en powercommander til foråret, så kommer der en update :wink:
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
Sv: Benzin økonomi på en SV1000N
« Svar #7 Dato: December 05, 2014, 09:16:42 pm »
Her tænkte jeg mere på effekten på, hvor langt den kører på literen ;). Jeg har læst mig frem til, at en powercommander ikke giver det store på en 650'er. Er det for mere "smooth" motorgang?
« Senest Redigeret: December 05, 2014, 09:23:01 pm af Sigurd.b »

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Benzin økonomi på en SV1000N
« Svar #8 Dato: December 05, 2014, 10:49:43 pm »
Her tænkte jeg mere på effekten på, hvor langt den kører på literen ;). Jeg har læst mig frem til, at en powercommander ikke giver det store på en 650'er. Er det for mere "smooth" motorgang?
Det ved jeg ikke hvor meget den giver. Men jeg kan fortælle dig det til foråret :wink:
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
Sv: Benzin økonomi på en SV1000N
« Svar #9 Dato: December 06, 2014, 01:15:20 pm »
Her tænkte jeg mere på effekten på, hvor langt den kører på literen ;). Jeg har læst mig frem til, at en powercommander ikke giver det store på en 650'er. Er det for mere "smooth" motorgang?
Det ved jeg ikke hvor meget den giver. Men jeg kan fortælle dig det til foråret :wink:

Har jeg forstået korrekt, at når man fx sætter et fuldt udstødningssystem på en motorcykel, så indstiller man hvor meget brændstof, der bliver sprøjtet ind i motoren, fordi der er sket en ændring i kompressionsforhold fra motoren og gennem udstødningen? Hvordan adskiller det sig fra TPS, hvor man, som jeg forstår det, også ændrer på, hvornår og hvor meget benzin, der bliver sprøjtet ind i motoren?

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Benzin økonomi på en SV1000N
« Svar #10 Dato: December 06, 2014, 02:42:08 pm »
Her tænkte jeg mere på effekten på, hvor langt den kører på literen ;). Jeg har læst mig frem til, at en powercommander ikke giver det store på en 650'er. Er det for mere "smooth" motorgang?
Det ved jeg ikke hvor meget den giver. Men jeg kan fortælle dig det til foråret :wink:

Har jeg forstået korrekt, at når man fx sætter et fuldt udstødningssystem på en motorcykel, så indstiller man hvor meget brændstof, der bliver sprøjtet ind i motoren, fordi der er sket en ændring i kompressionsforhold fra motoren og gennem udstødningen? Hvordan adskiller det sig fra TPS, hvor man, som jeg forstår det, også ændrer på, hvornår og hvor meget benzin, der bliver sprøjtet ind i motoren?
Hvis du montere en anden udstødning, er der bedre luftgennemstrømning, og moteren vil køre mere magert. Man kan derfor tilpasse mængde af benzin med f.eks. en powercommander, eller få den mappet i den ECU'en.
TPS er en helt anden sag, og har ikke noget med det at gøre. TPS er thottle position sensor, altså en sensor. Når du åbner for gassen skal der pumpes mere brændstof end i tomgang, og det punkt for hvornår der åbnes kan justeres. Normalt er det vist ved 1300 omdr ±150.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
Sv: Benzin økonomi på en SV1000N
« Svar #11 Dato: December 06, 2014, 05:58:38 pm »
Okay. Jeg har en opgørelse fra den tidligere ejer, hvor cyklen har været på rullebånd, og der går jeg så ud fra, at den tidligere ejer har fået indstillet ECU'en. Så når den ikke længere kører magert, vil det praktisk talt sige, at den kører lidt kortere på literen, men den er tilpasset til den udstødning, han monterede.

Godt jeg kan lære noget nyt hele tiden :P. Tak for svaret!

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Benzin økonomi på en SV1000N
« Svar #12 Dato: December 06, 2014, 09:03:28 pm »
Okay. Jeg har en opgørelse fra den tidligere ejer, hvor cyklen har været på rullebånd, og der går jeg så ud fra, at den tidligere ejer har fået indstillet ECU'en. Så når den ikke længere kører magert, vil det praktisk talt sige, at den kører lidt kortere på literen, men den er tilpasset til den udstødning, han monterede.

Godt jeg kan lære noget nyt hele tiden :P. Tak for svaret!
Nej, du kan ikke bare konkludere den køre kortere på literen.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Benzin økonomi på en SV1000N
« Svar #13 Dato: December 07, 2014, 10:26:45 am »
Hvis man hæver effektiviteten på motoren ved at give den mere benzin i visse områder, bliver den mere økonomisk.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
Sv: Benzin økonomi på en SV1000N
« Svar #14 Dato: December 07, 2014, 03:34:52 pm »
Okay. Hmm, så må jeg holde mere øje med trip tælleren næste år, så jeg kan få et gennemsnit for min MC med de modifikationer, der er gjort.