Hej SV-ridere.
Jeg hedder Claus - er 41 og forholdsvis ny i gamet - yes sir - kørekort som 40-årig - krise nix. Jeg har sidste år erhvervet en SV1000S der nu har kørt ca. 20.000 km.
Jeg fik et mindre chok idag da jeg var forbi en mc-mekaniker. Han mente, at der er røget et plejlstangsleje og det er en ganske dyr fornøjelse
(hans opfattelse -> jeg måtte stort set ikke køre på mc'en, min. 2 dages arbejdsløn + dyre dele (plejlstang og måske krumtap), eventuelt en hel motorudskiftning !!!! - minimum kr. 10.000 - jeg er grædefærdig).
Min nabo (V-max kører
) er dog ikke enig med mekanikeren. Han mener, at problemet ligger i kobling og/eller gearkasse.
Jeg har uploadet et kort videoklip hvor I kan høre hvordan motoren siger noget i retning af "klang-klang-klang" når koblingen er 3-4 cm fra, at være sluppet helt, mens lyden (i mine ører) lyder fin nok når koblingen er trukket. Klang-klang lyden er noget kraftigere i virkeligheden end klippet giver indtryk af. Filen er for stor hertil så I kan se/høre videoen på youtube (søg efter ”motormislyd sv1000s” eller prøv dette link:
https://www.youtube.com/watch?v=YFzCuois75o&feature=youtu.be )
Alle bud modtages med kyshånd og også gerne hvis I kender en dygtig mekaniker i Køge området (er han billig er det fint, men engang imellem hænger pris og kvalitet sammen) (radius 40-50 km). Jeg skulle jo gerne kunne komme både frem og tilbage når jeg afleverer cyklen.
Meld gerne hvis I mangler oplysninger og hvis I er mere til en telefon-samtale kan vi nok udveksle numre
(Totalt surt når planen var/er en længere tur i næste weekend
)
Venlig hilsen
Claus
PS - gad vide om smileyerne virker