OK, ikke et spørgsmål, men snarere en observation:
Jeg var nede i garagen i går for at pille baghjulet af (fælgen skal omlakeres) men da jeg har indkøbt nyt kædekit ville jeg løsne forreste kædetandhjul da jeg har læst flere steder at det er klart nemmest at løsne hvis man stikker et bræt gennem baghjulet som så kommer i spænd mellem eger og baggaffel.
Det virkede alt sammen fint, men det jeg lagde mærke til var at møtrikken ikke sad så stramt som jeg havde forventet.
Jeg havde jo frygtet det værste, men den kom af næsten uden at bruge kræfter.
Det hjælper selvfølgelig at den nøgle jeg brugte (min momentnøgle, men fungerer fint som topnøgle) er ca. 40-50 cm. lang, hvilket giver et pænt moment.
Hvor vil jeg hen med alt det her... Jo egentlig tror jeg bare jeg vil gøre opmærksom på at hvis I prøver at løsne fortandhjulet og det er sindsygt stramt, så har det formentlig været spændt alt for hårdt.
Var det ikke en god historie ?
Når jeg engang får monteret det nye kædekit skal jeg nok skrive lidt om det.
Indtil da kan jeg oplyse at fortandhjulets møtrik er en 32mm og man skal bruge et forlængerstykke til topnøglen så man kan komme ind til den.
Og så er et bræt dårligt pga. af formen, det skal hellere være en lille stolpe/lægte.