Forfatter Emne: Hjælp til forsikring  (Læst 3735 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
Hjælp til forsikring
« Dato: Juli 31, 2014, 11:43:52 am »
Hej igen igen.

Jeg står nu endelig med kørekort, og jeg vil nu forsikre min motorcykel hos Mondux. Tænker at 4600 er okay for en 24-årig med første MC.

Jeg har dog brug for at få afklaret en ting. Inden jeg fik kørekortet, blev motorcyklen omregistreret i mit navn hos Codan med ansvar. Jeg hørte dog aldrig fra dem, og jeg kontaktede dem bevidst ikke, for jeg vidste jeg ville registrere den hos en anden udbyder. Jeg har nu søgt om forsikring, og hos Mondux siger de nu, at der hele tiden har været lovpligtig ansvar på den, på trods af, at jeg ikke har betalt Codan. Derudover siger manden også, at jeg nu, med ansøgningen til Mondux er dækket af kasko også efter jeg har sendt min ansøgning - dette på trods af, at jeg endnu ikke har betalt til Mondux heller. Mondux siger dog, at de har snakket med Codan og at det skulle være okay, samt at MC'en vil overgå til Mondux i løbet af i nat.

Kan jeg betragte motorcyklen som forsikret og godkendt til at køre på?

Tusind tak for hjælpen! Jeg kan nemlig ikke få mit hoved omkring det her problem.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Hjælp til forsikring
« Svar #1 Dato: Juli 31, 2014, 11:48:04 am »
Hej igen igen.

Jeg står nu endelig med kørekort, og jeg vil nu forsikre min motorcykel hos Mondux. Tænker at 4600 er okay for en 24-årig med første MC.

Jeg har dog brug for at få afklaret en ting. Inden jeg fik kørekortet, blev motorcyklen omregistreret i mit navn hos Codan med ansvar. Jeg hørte dog aldrig fra dem, og jeg kontaktede dem bevidst ikke, for jeg vidste jeg ville registrere den hos en anden udbyder. Jeg har nu søgt om forsikring, og hos Mondux siger de nu, at der hele tiden har været lovpligtig ansvar på den, på trods af, at jeg ikke har betalt Codan. Derudover siger manden også, at jeg nu, med ansøgningen til Mondux er dækket af kasko også efter jeg har sendt min ansøgning - dette på trods af, at jeg endnu ikke har betalt til Mondux heller. Mondux siger dog, at de har snakket med Codan og at det skulle være okay, samt at MC'en vil overgå til Mondux i løbet af i nat.

Kan jeg betragte motorcyklen som forsikret og godkendt til at køre på?

Tusind tak for hjælpen! Jeg kan nemlig ikke få mit hoved omkring det her problem.

Ja, så er den forsikret med kasko :-)

Du har dokumentation på at du har søgt om forsikring fra d.d. hos Mondux og de har bekræftet aftalen på skrift. Dette ville være nok i så fald du skulle komme i juridisk stormvejr efter et uheld (7-9-13 og det hele).

Dato for betaling har ikke noget at gøre ift. aftales gyldighed.

Jeg havde selv taget kontakt til Codan for at være i kontrol over situationen. Hvis der havde været en eller anden forvikling kunne du i teorien være blevet hængt op på din passivitet (ond tro eller culpøs adfærd). Men det er bestemt et "worst case" scenario... Just saying...


« Senest Redigeret: Juli 31, 2014, 11:55:45 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
Sv: Hjælp til forsikring
« Svar #2 Dato: Juli 31, 2014, 12:02:26 pm »
Du har ret, jeg vil lige ringe til Codan. Derudover har jeg kun bekræftelse over telefon, men ikke skriftligt, at de har modtaget min ansøgning, så jeg skal vel egentlig have den bekræftelse, før den for alvor er godkendt. Korrekt?

Tak for hjælpen :).

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Hjælp til forsikring
« Svar #3 Dato: Juli 31, 2014, 12:30:52 pm »
Du har ret, jeg vil lige ringe til Codan. Derudover har jeg kun bekræftelse over telefon, men ikke skriftligt, at de har modtaget min ansøgning, så jeg skal vel egentlig have den bekræftelse, før den for alvor er godkendt. Korrekt?

Tak for hjælpen :).

Juridisk set er den mundtlige aftale også gyldig - men forbandet svær at bevise (påstand mod påstand).
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
Sv: Hjælp til forsikring
« Svar #4 Dato: Juli 31, 2014, 11:41:00 pm »
Jeg fik snakket med Codan og fik bekræftet både at jeg intet forkert havde gjort, samt at Mondux nu gælder som mit forsikringsselskab. Det betød selvfølgelig, at jeg har været ude at trille på SVinet :D. Lækker cykel, og den virker noget lettere end den Kawasaki ER-6N vi kørte på køreskolen. Fed følelse at få lov til at køre sin egen MC.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Hjælp til forsikring
« Svar #5 Dato: August 01, 2014, 11:24:16 am »
Jeg fik snakket med Codan og fik bekræftet både at jeg intet forkert havde gjort, samt at Mondux nu gælder som mit forsikringsselskab. Det betød selvfølgelig, at jeg har været ude at trille på SVinet :D. Lækker cykel, og den virker noget lettere end den Kawasaki ER-6N vi kørte på køreskolen. Fed følelse at få lov til at køre sin egen MC.

Nice!!!

God fornøjelse :-)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4