Jeg har haft gang i et større projekt med min 1. gen grisling (se worklog her:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=21431.0), men nu har jeg langt om længe fået gang i den og kørt en længere tur.
Og, den kører desværre langt fra lige så godt, som da den blev stillet i hi til november sidste år.
Det er som om, at den mister pusten og går lidt ud ved ca. 75% gas - giver man mere gas, kommer den lidt tilbage igen, men det tager helt klart bedst gas, hvis man holder sig UNDER de 75%.
Jeg kan oplyse, at jeg kun har kørt på det benzin, der har været i tanken siden den blev stillet i kælderen. Den har stået i samme temperatur, så jeg tvivler på, at der kan have dannet sig kondens på indersiden af tanken (og dermed i benzinen).
I løbet af projektet har jeg købt et greenfilter, som jeg har åbnet foroven, så indsugningshullet er nu ikke kun ca. 4 cm. bredt, men nok nærmere 8 x 15 cm (det er ovalt nu).
Og så har jeg forkortet Micron-potten med 6 cm. og ompakket potten med ny uld fra Louis.de.
Spørgsmålet er så, om det kan være benzinen alligevel, om jeg skal omdyse karburatorerne, eller om jeg kan "nøjes" med at rense og indstille karburatorerne helt fra bunden af - det er jeg ikke så vild med at kaste mig ud i, men der er måske en venlig sjæl herinde, som ville have lyst til at hjælpe mig med det en dag?