Forfatter Emne: Myrer i køkken  (Læst 3845 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

moonlight_monkey

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 39
Myrer i køkken
« Dato: Juli 17, 2014, 03:48:59 pm »
Overskriften siger det hele....tror jeg.
Der er myrer i mit køkken.  :club: Jeg antager det er fordi jeg mangler fodlister.
Det åbenlyse svar er - få sat fodlister på kaptajn.
Indtil da, hvad kan man da gøre for at komme dem til livs?  Jeg tænker flammekaster men det er måske for drastisk.
Error! Enter any 11-digit prime number to continue.
To save money on electricity, we've turned off the light at the end of the tunnel.

jgo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Sv: Myrer i køkken
« Svar #1 Dato: Juli 17, 2014, 04:03:24 pm »
Don't do it!

http://ekstrabladet.dk/vrangen/article4926952.ece

Bare se, hvor galt det kan gå.

moonlight_monkey

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 39
Sv: Myrer i køkken
« Svar #2 Dato: Juli 17, 2014, 04:11:30 pm »
Det er ikke engang sjovt da der har været ild i mit hus én gang allerede...

Don't do it!

http://ekstrabladet.dk/vrangen/article4926952.ece

Bare se, hvor galt det kan gå.
Error! Enter any 11-digit prime number to continue.
To save money on electricity, we've turned off the light at the end of the tunnel.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Myrer i køkken
« Svar #3 Dato: Juli 17, 2014, 08:34:44 pm »
Loppe spray til hunde, myrene dør på stedet. Har brugt det flere gange
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

J.J.

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
Sv: Myrer i køkken
« Svar #4 Dato: August 24, 2014, 11:44:44 am »
Ved godt at det måske ikke er så aktuelt lige nu, men her kommer den alligevel.
Jeg har brugt majsmel i stedet for gift med stor succes. Primært fordi vi har andre dyr i husstanden som min bedre halvdel ønsker at beholde. Læste lidt om det på et eller andet forum. Det hænger vist sådan sammen at myrerne betragter det som mad, men ikke er stand til at fordøje det, og derved stopper det deres system og de sulter ihjel.  :twisted: Det er ikke ret meget der skal til. Dog kræver det at det ligger der i et stykke tid (2-4 uger lod jeg det ligge) ellers vender de bare tilbage.
Janus

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Myrer i køkken
« Svar #5 Dato: August 24, 2014, 04:09:11 pm »
Kanel
Myrer kan ganske enkelt ikke døje kanel. Så det er et ganske effektivt våben, som simpelthen får myrerne til at fortrække, at give dem en god omgang kanel. Og selv om kanel godt kan afgive noget farve, er det et middel, som både kan anvendes indendørs såvel som udendørs i kampen mod myrerne.
 
Kartoffelmel, bagepulver og flormelis/sukker
Disse ingredienser udgør til sammen en ganske effektiv bekæmpelse af myrerne. Myrer elsker sødt (flormelis eller sukker) og slæber derfor gerne denne blanding med hjem til boet, hvor de deler den med de andre myrer. Men myrerne kan slet ikke fordøje denne føde og får ganske simpelt en forstoppelse, som ender med at slå dem ihjel.
 
Gær
Bland gær med noget sødt så som sirup, honning, sukker eller flormelis. Tilsæt vand og sæt blandingen rundt omkring, så myrerne kan komme til det. Blandingen giver myrerne forstoppelse hvorefter de dør.
 
Kogende vand
Hæld kogende vand direkte i myretuen. Det ødelægger boet og får samtidig slået en del myrer ihjel. Behandlingen gentages løbende indtil boet er helt ødelagt eller myrerne bliver så trætte af det, at de finder andre steder at opholde sig.
 
Kaffegrums
Kaffegrums strøs langs med soklen på huset. Myrerne kan bare ikke li’ kaffegrumset. Så det er ganske godt til at holde dem væk. Behandlingen skal dog gentages, for ellers kan man påregne, at myrerne vender tilbage, når kaffegrumset enten er regnet eller blæst væk.
 
Salt
Myrerne bryder sig bare ikke om saltet. Så det er et fint middel til at holde dem på afstand.
 
Eddike
Eddike er ganske effektivt når myrerne skal jages væk. Vand det ud, så holder de små dyr sig på afstand.
 
Cola
Hæld en ordentlig omgang cola ned i myreboet. Selv om de små dyr elsker søde sager, er cola altså ikke blandt deres favoritter.
 
Hvidløg
Presset hvidløg er endnu en af de ting myrerne ikke bryder sig om. Gnid det på de steder, hvor du gerne vil have, at myrerene forsvinder fra. Gentag behandlingen løbende.
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S