Forfatter Emne: Putoline 10W-40 semisyntetisk olie  (Læst 3694 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

strada

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Putoline 10W-40 semisyntetisk olie
« Dato: Juni 20, 2014, 09:13:14 pm »
Har stort set altid kørt på på Louis Proycle 10W-40 semisyntetisk olie, men har ikke været helt tilfreds med gearskiftet. I dag valgte jeg derfor at skifte olien, trods kun 1000 km kørsel, da gearskiftet virkede meget trægt og sejt. Jeg skal desuden køre rundt i en uge i de italienske Dolomitter lige om lidt og vil gerne have et gearskifte der virker godt til denne tur og de mange hårnåle sving. Jeg har læst om hollandske Putoline, som fremstiller motorolie til mcér der bla. kører race, touring etc. og valgte at prøve deres 10W-40 semisyntetiske mc olie fra THansen til 259 kr./4 ltr. De 1ste km med kold olie var gearskiftet ikke synderligt bedre end med den gamle olie fra Louis, men da først olien blev varm blev gearskiftet betydeligt bedre. Ved stilstand fra lyskryds og skift til 1ste gear, er der ikke længere noget klonk, men et mere fast skifte. Gearene går mere smør agtigt og skifter meget bedre end med Louis olien.
SV1000S m. GSXR USD og bagdæmper, carbon potter, Nitro-X commander, Piper-X etc. etc.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Putoline 10W-40 semisyntetisk olie
« Svar #1 Dato: Juni 22, 2014, 07:54:40 am »
Fedt! :-)

Husk at også kæden "stramhed" kan have indflydelse på gearskiftet!
Og husk en dunk ekstra olie med sydpå, og husk at kontrollere oliestanden med jævne mellemrum.  :police:

God tur, a$$hole - er kun lidt misundelig!  :thumbsup:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

strada

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Sv: Putoline 10W-40 semisyntetisk olie
« Svar #2 Dato: Juni 22, 2014, 10:16:07 am »
Den med kæden havde jeg ikke tænkt på og skal have det tjekket, da jeg lige har sat nyt kædekit på. Tak for input.

Du kan roligt være misundelig. Det er 4. gang jeg skal der ned, sammen med 10 andre hårnålesvings tosser og udforske de øde steder i de italienske Dolomitter. Det bliver kanonos  :D
« Senest Redigeret: Juni 22, 2014, 10:44:00 am af strada »
SV1000S m. GSXR USD og bagdæmper, carbon potter, Nitro-X commander, Piper-X etc. etc.