Forfatter Emne: Reparation af plastikdel?  (Læst 4288 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

p-a

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
Reparation af plastikdel?
« Dato: Juni 06, 2014, 04:25:08 pm »
Jeg har en sv650 årg 2003 hvor den plastikdelen på venstre side er flækket. Jeg ved ikke hvad delen hedder, men det er det plastikskjold som går fra tanken til baglygten. Der er ikke noget som er brækket af, så de to brudflader ligger helt op af hinanden.  Billede af skaden er vedhæftet.

Hvordan reparerer men en sådan flænge? 



De muligheder jeg har vurderet er:

1: Prøve at svejse med loddekolbe på bagsiden
2: Lime et kraftigt stykke plastik på bagsiden for at stabilisere, spartle og male
3: Plastiksvejsning som denne:  http://biltema.dk/da/Byggeri/Kemikalier/Ovrigt/Plastsvejsning-362444/


Er der nogen der har erfaring med dette og ved hvad der virker?

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Reparation af plastikdel?
« Svar #1 Dato: Juni 06, 2014, 04:40:53 pm »
Jeg købte engang noget tyndt metalnet da jeg skulle reparerer en kofanger. Som blev limet fast på bagsiden, men først borede jeg et hul i hver ende af revnen så den ikke løber. Til sidst spartling slibning og maling.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

p-a

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
Sv: Reparation af plastikdel?
« Svar #2 Dato: Juni 06, 2014, 05:46:58 pm »
Det med at bore et hul for at undgå den løber er nok en god idé.

Hvilket net var det du købte og hvor købte du det? Det skal vel være noget ganske kraftig net hvis det ikke skal blive for blødt.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Reparation af plastikdel?
« Svar #3 Dato: Juni 06, 2014, 08:36:22 pm »
Legoklodser og acetone laver en glimrende spartel-/limemasse  :thumbsup:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Reparation af plastikdel?
« Svar #4 Dato: Juni 07, 2014, 08:31:55 am »

Det med at bore et hul for at undgå den løber er nok en god idé.

Hvilket net var det du købte og hvor købte du det? Det skal vel være noget ganske kraftig net hvis det ikke skal blive for blødt.
Jeg købte det i en bil tilbehørs butik.
Nettet var tyndt og nemt at forme, det var spartelmassen på bagsiden som stivede det af.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Reparation af plastikdel?
« Svar #5 Dato: Juni 07, 2014, 03:50:18 pm »
Huller i begge ender af revnen, drimle revnen op så der er regulær hul hele vejen mellem hullerne, gaffa på forsiden, rive det op med groft sandpapir på bagsiden, og så rep med glasfiber.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Reparation af plastikdel?
« Svar #6 Dato: Juni 08, 2014, 01:59:35 am »
Legoklodser og acetone laver en glimrende spartel-/limemasse  :thumbsup:

Super godt trickt.  Kan også påføres et tyndt lag på hver side af revnen og det vil smelte sammen.. ;)
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

p-a

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
Sv: Reparation af plastikdel?
« Svar #7 Dato: Juni 10, 2014, 05:24:20 pm »
Tak for gode indspil. Jeg tror jeg prøver mig på lego og acetonen. Det lyder som en god og relativ enkel måde at fikse skaden på.

Jeg går næsten ud fra at den blanding man laver, skal være ret tyk i konsistensen. Stemmer det? 

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Reparation af plastikdel?
« Svar #8 Dato: Juni 10, 2014, 08:50:37 pm »
Jeg går næsten ud fra at den blanding man laver, skal være ret tyk i konsistensen. Stemmer det?

Jeg ved det faktisk ikke. Jeg har aldrig selv haft behov for MacGyver tricket, men jeg kender mange der har.
Rids i den omkringliggende plast på bagsiden, så der er lidt at bide i.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(