Hvis max budgettet er oppe hvor de Øhlins stumper befinder sig, er mulighederne mange og væsentligt billigere - men absolut ikke ringere.
ZX10R bagdæmperen er et rimeligt godt alternativ, og nok noget af det der kommer tættest på en fornuftig løsning hvis det bare skal være "køb_og_bolt_på", men den er ikke optimal.
Jeg valgte en Technoflex bagdæmper til min SV1000 baneracer, og den kostede mig 6500 kroner fra
www.motomarca.dk - det gjorde jeg fordi den er nem at servicere (alle der kan skrue på Wilbers, kan også skrue Technoflex her i DK) og kunne fås med de features jeg skulle bruge til netop den cykel.
På grund af den service og support jeg fik, vil jeg uden tøven anbefale dem til andre.
GSXR 750 K6/7 gaflen som Thomas kører med, er let tilgængelig, billig og vil give dig samme placering af f.eks tændingslåsen så styrlåsen virker og det ikke ser fjollet ud. Det er også en rigtigt god gaffel, og den vil give dig en præcis forende og gode bremser.
For den utrænede SV mand lyder alt det her ret forvirrende, og der er ingen måde hvor på jeg kan gøre det nemmere for dig, end at tilbyde dig at lave det for dig.
Jeg kender selvfølgelig ikke dine evner i værkstedet, så hvis du selv vil kaste dig ud i det, har jeg ingen problemer med at lave en indkøbsliste til dig - og det er typisk fra ebay man kan få de fleste ting brugte. Det er efter min mening ude af proportioner at købe alt fra nyt - så er man bedre tjent med en sportscykel, for prisen ender samme sted.
Vi er jo ude i sådan noget hvor garanti og lovligheden på cyklen er kompromitteret, så det er oftest ikke noget et almindeligt MC værksted vil binde an med - og hvis de endelig vil, tager de en mindre formue for det og laver ofte et halvfærdigt stykke arbejde.