Forfatter Emne: Værktøj til tryktest af køler  (Læst 3757 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nikolajbak

• Plastikrocker
Værktøj til tryktest af køler
« Dato: Maj 21, 2014, 09:34:34 am »
Nogen der ligger inde med ovenstående, eller ved hvor jeg kan låne en sådan?

Min maskine bliver underligt varm og næste skridt i fejlsøgningen er at trykteste systemet.

Sent from my iPhone using Tapatalk
SV650N 2001

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Værktøj til tryktest af køler
« Svar #1 Dato: Maj 21, 2014, 09:37:00 am »
Pisser der vand ud da? Første tanke var termostat,  kølevands pumpen, luft i systemet etc

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

nikolajbak

• Plastikrocker
« Svar #2 Dato: Maj 23, 2014, 04:22:01 pm »
Den ser ud til at holde vand og termostaten åbner, lukker fint og pumpen hiver vand hele vejen igennem systemet. Desuden har jeg udluftet systemet et hav af gange.
Min bekymring er baseret på at den hurtigt bliver meget varm, har ladet den ramme 107c på returvandet fra termostaten til køleren. Dette har gjort mig opmærksom på min køler, som ikke sætter igang ved denne temperatur, hvilket den formentlig burde. Men da føleren til blæseren sidder i køleren, tænker jeg at evt. manglende tryk kan være med til at temperaturen ikke bygges højt nok op i køleren til at aktivere sensoren.

Hvis ovenstående lyder komplet gak, tager jeg imod andre bud med kyshånd :)
SV650N 2001

Mads P.

• Sandt SVin
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
« Svar #3 Dato: Maj 24, 2014, 08:57:50 am »
Tjoeh. .. kunne vel også være selve føleren, der ikke har det så godt?

Eller hvad med blæseren? Har du testet den med 12 volt direkte for at se, om den overhovedet kører rundt?
/Mads P.

nikolajbak

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: Maj 24, 2014, 09:56:13 am »
Jeg tænkte også føleren, men forstår bare ikke hvordan den kan stå af. Cyklen har for nyligt været komplet skilt ad og jeg kan forstår, hvis køleren har fået en utæthed i denne process, men føleren har jeg ikke rørt.
Blæseren er testet og virker tip top.
Dette minder mig om jeg hellere må søge en føler/temperatursensor til min 650K1. Anyone?

Sent from my iPhone using Tapatalk
SV650N 2001

PeterZ

• Roadracer
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
« Svar #5 Dato: Maj 24, 2014, 10:33:17 am »
Gør det selv værkstedet i NV har sådan en sæt er dog ikke 100% om de har et dæksel der passer på mc køler, men der er en kuffert med pumpe og en del forskellige låg.
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.