Forfatter Emne: Karburatorspørgsmål til de kløgtige  (Læst 1745 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nikolajbak

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 167
Karburatorspørgsmål til de kløgtige
« Dato: Maj 15, 2014, 09:52:59 am »
Efter at have fiflet en hel del med jetting og general karburatorjustering og læst 1000vis af posts om emnet, er jeg i 7 sind, hvorvidt mains split skal være med favør til forreste, eller bagerste cylinder.

Jeg har nu kæmpet mig igennem nedenstående tråd på SVRider.com og har indtryk af konsensus om at bagerste cylinder kan have fordel af en større main, da den ikke får nær så meget køling kva dens position og dermed kan drage fordel af den øgede benzinmængde til netop køling. På den anden side er Mickks argument at den forreste cylinder bør have et skvæt mere juice, da den er placeret forrest, køles mere effektivt af luften og netop derfor er koldere og bedre kan udnytte den øgede mængde. Factory Pro er af samme holdning som Mickk og anbefaler større main i front.

Anyone med personlig erfaring og gode råd på området?

For de uindviede er nedenstående interessant læsning:
http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=48995
http://mickk.net/motorcycle/documents/Rejetting_Notes.pdf
SV650N 2001

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Karburatorspørgsmål til de kløgtige
« Svar #1 Dato: Maj 15, 2014, 09:52:55 pm »
Få svejset et par M18 (vist nok) møtrikker på forrørerne, og sæt en lambda/CO2-måler på. Bekosteligt i tid og penge, men den eneste måde du kan være sikker på.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(