Forfatter Emne: Sv-priser steget markant?  (Læst 5327 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

klingenberg

• Plastikrocker
Sv-priser steget markant?
« Dato: April 26, 2014, 10:38:39 pm »
Er desværre igang med at sælge sv'eren, men jeg undrer mig enormt meget over priserne.

99-02 =30-40000
03+=44000+.

Det virker enormt underligt at de reelt set er steget i værdi(inflation frataget)?
SV 650 K3, Fuaaaark :D

Dina

• Roadracer
Sv-priser steget markant?
« Svar #1 Dato: April 27, 2014, 12:50:58 am »
Enig. Nogen mener en som min burde koste 60-65.000 (2007, ABS, 43.000 km og en del udstyr) Jeg mener selv det er alt for neget og at en realistisk pris ligger på ca 40, med et hurtigt salg på 35.000.
Særligt set i lyset af at en ny, med ABS, koster 70.000
« Senest Redigeret: April 27, 2014, 07:36:54 am af Dina »
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Sv-priser steget markant?
« Svar #2 Dato: April 27, 2014, 11:32:58 am »
Prisen på 1000eren er nærmest den samme som da jeg købte for 2-3år siden, men hvad de bliver solgt for er jo en anden sang

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

klingenberg

• Plastikrocker
« Svar #3 Dato: April 27, 2014, 12:05:26 pm »
Var i tvivl om jeg havde sat den for lavt, da jeg allerede har fået et bud fra en køber der vil hente den i næste uge. Og det efter en halvsløset annonce på mcgalleri.

Hvad skal jeg specifikt tænke over under salg? (Kontrakt, fysisk betaling i bank etc.)?

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #4 Dato: April 27, 2014, 01:48:04 pm »
Priserne skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg fik kun 21.500 for min 99'er sidste år i juli.

Print en slutseddel fra FDM: http://www.fdm.dk/slutseddel
Så burde du huske det meste.

Hvis muligt, kan I tage sammen på motorkontoret og omregistrere med det samme. Så slipper du for ballade med forsikring, vægtafgift osv hvis køber er for sløv i optrækket.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

klingenberg

• Plastikrocker
« Svar #5 Dato: April 27, 2014, 02:31:52 pm »
Priserne skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg fik kun 21.500 for min 99'er sidste år i juli.

Print en slutseddel fra FDM: http://www.fdm.dk/slutseddel
Så burde du huske det meste.

Hvis muligt, kan I tage sammen på motorkontoret og omregistrere med det samme. Så slipper du for ballade med forsikring, vægtafgift osv hvis køber er for sløv i optrækket.

Ok, super. Er det muligt at gennemføre en handel i københavn tidsmæssigt på end dag, eller bør jeg planlægge at gøre det over en dag eller 2?

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #6 Dato: April 27, 2014, 03:29:56 pm »
Ok, super. Er det muligt at gennemføre en handel i københavn tidsmæssigt på end dag, eller bør jeg planlægge at gøre det over en dag eller 2?

Spørgsmål ikke forstået  :|
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Ztier

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: April 27, 2014, 03:41:26 pm »
Print slutseddel fra linket ovenfor den er dækkende - også juridisk (undertegnede er advokat  :hand:). Husk at I skal have en kopi hver.

Vedr. omregistrering så kan i køre på motorkontoret sammen, men slusedelen indeholder også en bestemmelse om, at køber skal om registrere inden x dage, her er 14 dage sædvanligt. Hvis køber ikke omregistrerer som i har aftalt, så sender du en kopi af slutsedlen til SKAT (motorkontoret) og så afmelder de den for dig pr. Den dato du har solgt den.

Vedr. betaling så er kontant at foretrække ved privat handel. Ellers kan i køre i banken sammen. Alternativt kan mobilepay anvendes, der får du også en kvittering med det samme. Endeligt er check en mulighed, men her skal du sørge for, at det er en banknoteret check, så er du sikker på at der er dækning. Check indebærer dog stadigt en vis risiko for forfalskning.
SV 650 S, 2001 oldshool

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
« Svar #8 Dato: April 27, 2014, 05:53:02 pm »

Print slutseddel fra linket ovenfor den er dækkende - også juridisk (undertegnede er advokat  :hand:). Husk at I skal have en kopi hver.

Vedr. omregistrering så kan i køre på motorkontoret sammen, men slusedelen indeholder også en bestemmelse om, at køber skal om registrere inden x dage, her er 14 dage sædvanligt. Hvis køber ikke omregistrerer som i har aftalt, så sender du en kopi af slutsedlen til SKAT (motorkontoret) og så afmelder de den for dig pr. Den dato du har solgt den.

Vedr. betaling så er kontant at foretrække ved privat handel. Ellers kan i køre i banken sammen. Alternativt kan mobilepay anvendes, der får du også en kvittering med det samme. Endeligt er check en mulighed, men her skal du sørge for, at det er en banknoteret check, så er du sikker på at der er dækning. Check indebærer dog stadigt en vis risiko for forfalskning.
Mobilepay kan maks overføre 14-1500 kr. Mener jeg.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

guffer

• Søndagskører
  • **
  • Michael
« Svar #9 Dato: April 27, 2014, 07:04:32 pm »
Man kan om registrer på skat.dk ved at login med NemID