Forfatter Emne: Beskyt mc mod vind og vejr  (Læst 2403 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Michaeltony

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
Beskyt mc mod vind og vejr
« Dato: April 24, 2014, 10:10:36 pm »
Hej herinde.

Jeg står og formentligt skal til og anskaffe mig min første sv 650 her i weekenden ... yay ! :)

Nu er jeg i den situation at jeg bor i lejlighed, og har ikke mulighed for at sætte min mc indendørs (når jeg ikke kører) kun i en indelukket gård. mit spørgsmål går så på om i har nogle tips og tricks til at beskytte mc'en med udover en mc garage self?

skal siges at jeg selvfølgelig sætter den til opbevaring uden for sæsonen, så her er tale om månederne i sæsonen.

Mvh michael

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Beskyt mc mod vind og vejr
« Svar #1 Dato: April 24, 2014, 10:56:59 pm »
Jeg tror der er for og imod en mc-garage. På den ene side er mc'en beskyttet mod fx regn, sol og nedfald fra træer, på den anden side tænker jeg der kan dannes kondens under sådan et overtræk. Hvor ofte man så skal lufte sin mc for at undgå dette ved jeg ikke :-) Det bedste er klart et indendørs sted men hvad der så kommer derefter ved jeg ikke ...
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Beskyt mc mod vind og vejr
« Svar #2 Dato: April 25, 2014, 01:27:47 am »
Nogle folk hævder også, at billige MC-garager kan slibe lakken mat, hvis de står og blafrer lidt i vinden. Nogle MC-garager er foret med en slags plys, så de skulle ikke ridse.
Og så er det rart, at kunne komme hjem, og bare hive MC-garagen på med det samme, mens MC'en er varm, fordi MC-garagen er varmeresistent.
Jeg har selvfølgelig købt den billigste hos THansen - og den er da OK endnu. ;)

Men altså... mener du også beskytte den mod hærværk og tyveri?
/Mads P.

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Beskyt mc mod vind og vejr
« Svar #3 Dato: April 25, 2014, 07:23:08 am »
Wupti.... Har forresten en kollega der har en "BikeBarn", et slags telt som den står indeni. Det er sg smart. Prøv at tjekke det ud. Kender ikke lige prisen
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
« Senest Redigeret: April 25, 2014, 07:34:40 am af Dina »
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)