I går gik jeg videre med modificeringen af bagenden.
Jeg startede med at pille inderskærmen af igen:
En del af operationen indebar også, at jeg skulle skære i batterikassen, for at kunne få den nye bagdæmper til at være der.
Så jeg målte (groft) op og skar ud:
Så monterede jeg inderskærmen igen og bemærkede, at det ikke så særligt kønt ud, at batterikassen lige dækkede lidt af denne del af bagdæmperen:batterikassen:
Så jeg lavede endnu en skærelinie og skar ud/filede::
Men jeg havde åbenbart ikke ramt plet med min udmåling:
Oh well. Det er en bagatel.
Men jeg bryder mig ikke om den slags bagateller på min MC.
Suk.
Hvis der bliver tid til det (og hvis jeg husker det), så laver jeg det bedre en af de kommende dage.
I det mindste passede udskæringen inde i batterikassen fint nok. Jeg havde med vilje fjernet mere materiale, end der sandsynligvis var brug for, for jeg vidste på dette tidspunkt endnu ikke hvor meget bagsvingeren ville bevæge sig under kørsel (nok ikke RET meget, heroppe i toppen af dæmperen....), så hellere gå lidt med livrem og seler. Jeg går alligevel med planer om at konstruere et LifePo4 batteri af A123-celler, og det fylder ikke ret meget i batterikassen - der er ihvertfald stadig rigeligt med materiale tilbage til at støtte sådan en lille batteri ordenligt:
Nå, men nu var fronten af inderskærmen stort set klar, så jeg gik i gang med den større operation som det var at få fjernen "klumpen" henne bagved:
Så prøve-monterede jeg inderskærmen - og allerede her havde jeg et lille smil på læberne.
Af en eller anden grund havde jeg ikke fundet det nødvendigt at fjerne disse små spidser:
Jeg tror, at jeg havde forestillet mig, at de ville skulle bruges til at understøtte baglygten, men det viste jeg ikke at være tilfældet:
Så de blev skåret væk - og så gik jeg i gang med at gøre skærekanterne pæne. Jeg brugte en lille gasbrænder til at smelte/udjævne skærekanterne med:
Og så var det, at jeg tænkte, at det da egentligt var lidt underligt, at opbevaringsrummet under bagsædet ikke havde nogen kant bagtil - i min verden kunne ting jo bare falde ud af den ved kørsel. Det ER jo en V2'er, vi taler om her!
Så jeg skar et stykke overskydende plastic ud:
Jeg havde jo en masse rester/plasticaffald tilbage fra da jeg skar bagenden af - så jeg brugte disse rester til at smelte bagvæggen fast på inderskærmen:
Det fungerede på denne måde:
1. Saml de ting, der skal smeltes sammen.
2. Læg plastmateriale på det sted, hvor sammensmeltningen skal ske.
3. Smelt plasticresterne og lad dem flyde sammen på det opvarmede sted:
Til slut monterede jeg bagenden igen, smilte endnu bredere end før og holdt fyraften!
Men det er ikke slut mht. bagenden endnu. Følg med i næste post!