Nåh! Så!
Jeg havde fundet denne guide til installation af LED-bånd i instrumenterne:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=12091.0Og da jeg havde noget 12 volts LED-bånd liggende, besluttede jeg mig for at gå i gang. Af med instrumenterne og op i lejligheden.
Allerførst testede jeg lysstyrken og farven på LED-båndet. Det var lige i skabet:

Bag på instrumenthuset sidder der 8 skruer. 6 store og 2 små. De skal allesammen skrues ud:

Husk at passe godt på den tynde O-ring, der sidder under bagdækslet på instrumenthuset:

Sådan ser der ud inden under:

Der er ikke flere skruer at fjerne - bare vend instrumenthuset om, så printpladen peger nedad. Så kan du pille toppen (med glasset) af, ved bare at lirke hele toppen opad.
Og, som der beskrives i den guide, jeg linker til øverst, kan man nu pille nålene af, ved forsigigt at lirke dem opad med 2 te-skeer. Til sidst skal man skrue 3 skruer (1 stor og 2 mindre) ud af hver urskive og så er de lige til at pille af:

Jeg målte ud og fandt ud af, at jeg havde plads til dobbelt så mange LED'er, end guiden beskrev, så jeg klippede LED-bånd-stykkerne dobbelt så lange som i guiden (6 LED'er på hvert stykke) og fjernede isoleringen på kontaktpunkterne:

Så blev stykkerne testet, for at finde ud af, om de stadig fungerede:

Frem med loddekolben og på med ledningerne:

Så blev båndene monteret inde i instrumenterne og blev testet endnu en gang:

Jeg trak ledningerne ud af disse huller:

Planen er, at jeg IKKE vil følge guiden, som jo trækker ledningerne helt ud af instrumenthuset og lodder dem på ledningerne til positionslyset - for kigger man på de beregninger af forbrug, som guiden selv beskriver, så trækker LED-båndene VÆSENLIGT mindre strøm en glødepærerne, så jeg vil bare finde ud af, hvordan polariteten (hhv. plus og minus) løber igennem glødepærerne (som jo er ligeglad med hvilken retning plus og minus kommer fra) og når jeg har fundet ud af det, vil jeg lodde LED-båndenes ledninger direkte på glødepærernes sokler. På dén måde kan jeg holde det hele inde i instrumenthuset og behøver ikke at pille ved ledningsnettet.
Men mere om det i et senere opslag....
Sådan ser instrumenterne ud i mørke (jeg har skruet lidt ned for kameraets lysfølsomhed, for at få et bedre resultat, som svare cirka til virkeligheden), når toppen med glasset IKKE er monteret endnu:

Med toppen med glasset monteret, ser det hele således ud:

Jeg er godt tilfreds indtil videre!