Jow... dette er en worklog.
Det er jeg vant fra casemodding-verdenen, så jeg tænkte bare: "Hvorfor skulle jeg ikke også gøre det, bare fordi projektet er en motorcykel og ikke en computer?"
Så, here goes.... da jeg er total rookie, så tænker jeg, at det måske endda også kan hjælpe andre rookies.
Anyway, lad mig præsentere jer for min cykel først:
Den har pt. gået lige omkring 39000 km. og jeg har haft den siden juli 2013.
Den er i generel OK stand, såvidt jeg lige kan se:
Meeeen - den har da været nede at ligge, såvidt jeg kan se:
Efter jeg havde købt maskinen, var min umiddelbare plan bare, at jeg bare ville servicere maskinen i vinterpausen (ny olie, nyt oliefilter, magnetisk bundskrue, nyt kædekit, nye tændrør og ny kølevæske), idet der ikke fulgte servicebog med, men da venstre ben i forgaflen i løbet af efteråret begyndte at lække olie, besluttede jeg mig for også at renovere forgaflen. Til at begynde med ville jeg sådan set bare sætte nye pakninger på og hælde ny olie i, men så begyndte jeg at tænke, at siden jeg allerede havde hele forgaflen skilt ad, kunne jeg jo lige så godt skifte fjedrene ved samme lejlighed. Jeg havde nemlig altid syntes, at forgaflen var alt for blød i det, så jeg ville gerne have nye fjedre og tungere olie i.
Jeg kiggede først på Wirth progressive fjedre fra Louis.de, men så røg jeg videre til HyperPro progressive fjedre. Efter dog at have læst en del om emnet og ikke have kunnet finde ud af, om Hyperpro ville kunne levere fjedre, der passer til min vægt, besluttede jeg mig for at bestille Racetech progressive fjedre 0.90 kg./mm.
Efter dog at have ventet i 4 dage på at Racetech skulle svare mig på ret simple spørgsmål ("Hvad koster porto?" og "Har jeg valgt de rigtige fjedre til min køreklare vægt og min kørestil?"), blev jeg træt af at vente (foråret VAR jo ligesom allerede godt i gang!!) - og jeg havde i mellemtiden læst en del indlæg på svrider.com fra og om en gut, der hedder Rich Desmond. Han ejer et firma, der hedder Sonic Springs, som laver lineære fjedre - og da folk på svrider.com altid talte i MEGET positive vendinger om ham OG han havde en meget god forklaring på hvorfor lineære fjedre er det bedste at bruge i de fleste tilfælde OG da han svarede mig lynhurtigt på ALLE mine spørgsmål, så afbestilte jeg ordren hos Racetech (sjovt nok svarede de "OK" på dette indenfor 30 minutter...) og bestilte lineære 0.95 kg./mm. fjedre hos Sonic Springs i stedet. Så må vi jo se, om jeg kommer til at fortryde det - men det tvivler jeg RET kraftigt på!
Jeg havde også læst mig til, at man burde gøre noget ved bagdæmperen - især når man satte bedre fjedre i forgaflen - så jeg ledte med lys og lygte efter en dæmper fra en 2006'er/2007'er Kawasaki ZX10R, fordi jeg havde læst mig til, at dens karakteristik skulle være den bedste til mig OG at den skulle være relativt nem at sætte på grislingen. Jeg endte dog med at bestille en 2003'er/2004'er Kawasaki ZX6R (636B) bagdæmper i stedet, da de var næsten lige så gode til formålet som ZX10R-dæmperen - og MEGET lettere at få fat i.
Det var egentligt ikke planen at gøre noget ved grislingens udseende før næste vinterpause, men af eller anden grund begyndte jeg at kigge efter ny baglygte og nye blink. Så det blev der altså også bestilt... og så kommer der også en ny højre sædekåbe på (læs længere nede hvorfor). Ooooog så vil jeg da også lige prøve at lave min egen "Tail Tidy" + nummerplade/blinklys-holder.
Så det er i det hele en masse, halvstore operationer, jeg har gang i her - og så har jeg slet ikke nævnt den største endnu: generel rengøring og inspektion af maskinen. Den er, mildt sagt, RET beskidt under kåben og på motoren, samt en masse andre steder, når man først begynder at kigge den efter i sømmene. Og kigger man den efter i sømmene, finder man sandsynligvis også en masse ting og sager, der alligevel skal gøres noget ved. Og det er vigtigt for mig at kende min maskine - så derfor gør jeg det så grundigt. Og derfor er denne worklog på pisse-grundigt beskrevet og indeholder så pissemange, store billeder!
Jeg håber, at I vil nyde rejsen sammen med mig!
Her til sidst får I lige indkøbslisten for denne omgang (som den ser ud indtil videre, altså):