Så var det endelig tid til at gå i gang med det andet gaffelben, så det blev afmonteret - og grislingen er dermed 100% trist at se på!
Dette gaffelben havde faktisk lidt overfladerust oppe ved den nederste gaffelbro, men det er nu ikke værre, end at jeg sagtens kan fjerne det med lidt Autosol:
Men ellers var proceduren den samme som med det første gaffelben. Først strippede jeg et eventuelt laklag af med Nitromors:
Så sleb jeg benet helt rent, vaskede det med varmt vand og grundrens og skyllede det til sidst med varmt vand. Efter det havde hængt til tørre et par timer, gav jeg det et par lag aluminiumsgrunder:
Og da grunderen var tør, gav jeg benet et par lag blank, sort lak - og til allersidst et par gode lag blank klarlak. Det blev helt pænt:
Og jeg har da helt glemt at nævne, hvad der skete med det første gaffelben.
Jeg fik jo som bekendt reddet lakfejlen, men var ikke helt tilfreds med det første lag klarlak derefter, så planen var at give det et par lag mere, for at se om ikke det kunne give et pænere resultat - og dét gjorde det!
For at afsluttede lakeringen af gaffelbenene, gjorde jeg dem også lige rene for eventuel overspray inde i rørene - jeg vil jo helst have, at pakningerne er tætte bagefter
"Før"-billede til venstre. "Efter"-billede til højre.
Så blev det tid til at blive færdig med udstødningen. Jeg havde bestilt noget dæmpningsmateriale hos Louis - det består af 2 slags materialer: en silikatfibermåtte, som man lægger inderst, og en glasfibermåtte, som man lægger yderst.
Først silikatfibermåtten:
Så glasfibermåtten:
Og så blev udstødningen ellers samlet igen - ingen billeder, men det gik nu ret nemt.
Og til sidst lige et billede af aftenens sidste strabadser: montering af radiator, samt luftfilterkasse:
Og hold da kææææft, hvor luftfilterkassen drillede! Der sidder nogle gummimanchetter mellem luftfilterkassen og karburatorerne - deres opgave er at sørge for, at der ikke kommer urenset og måske endda falsk luft ind i karburatorerne.
Og det var bare umuligt for mig, at få de sk**e gummimanchetter til at sidde ordenligt på karburatorstudserne.
Efter at have bøvlet med det i mindst 1 times tid, pillede jeg luftfilteret ud af luftfilterkassen - og kunne hermed langt nemmere guide/hjælpe manchetterne på plads på radiatoren: