Forfatter Emne: Fjerne pakningsrester - hvordan?  (Læst 3395 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Fjerne pakningsrester - hvordan?
« Dato: April 21, 2014, 11:48:10 pm »
Hvordan får jeg sådan nogle pakningsrester fjernet?

Jeg er lidt tilbageholdende mod at skulle skrabe dem af med f.eks. et hobbyknivsblad... kan men evt. blødgøre/opløse dem, så de er lige til at skrabe af med f.eks. et gammelt plastickort?

/Mads P.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Fjerne pakningsrester - hvordan?
« Svar #1 Dato: April 22, 2014, 08:40:37 pm »
En kniv er fin, men i en spids vinkel! Ellers tag en træpind/malerpind. Ridser ikke, men er hård nok til at skrabe med. Plastikkort lyder heller ikke helt skidt, men træpinden er billigere  :D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Fjerne pakningsrester - hvordan?
« Svar #2 Dato: April 22, 2014, 10:31:53 pm »
Yes, jeg tror, at fremgangsmåden bliver at a) blødgøre pakningen med lampeolie (=lugtfri petroleum) i nogle timer(natten over og så skrabe forsigtigt med en rørepind eller et plastickort. Takker!
/Mads P.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Fjerne pakningsrester - hvordan?
« Svar #3 Dato: April 23, 2014, 07:03:03 pm »
Yes, jeg tror, at fremgangsmåden bliver at a) blødgøre pakningen med lampeolie (=lugtfri petroleum)

Flydende pakning burde være benzinresistent, så jeg tror ikke du får noget ud af dét trick. Bare klø på - det sidder ikke ret godt fast.

Har med blink og baglygte?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Fjerne pakningsrester - hvordan?
« Svar #4 Dato: April 23, 2014, 10:51:05 pm »
Flydende pakning burde være benzinresistent, så jeg tror ikke du får noget ud af dét trick. Bare klø på - det sidder ikke ret godt fast.
Jeg tror ikke, der sidder flydende pakning sammen med den originale pakning. Det ser ihvertald ikke sådan ud! Det er typisk omkring boltene (hvor trykket jo har været størst), at der sidder lidt pakningsrester tilbage. Nu har jeg smurt det hele ind i lampeolie og så får den en tur med et gammelt plastickort i morgen. Jeg tror på det! :)

Har med blink og baglygte?
Damn, har helt glemt at melde tilbage til dig! Jeg har købt en sorttonet LED baglygte af mærket RIFF i stedet, og matchende blinklys.

Men havde du til gengæld ikke noget udstødningsmaling til salg? Dét er jeg interesseret i, da jeg vil male mit grimme forrør, som jeg ikke tror på, at jeg kan polere op igen.
/Mads P.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Fjerne pakningsrester - hvordan?
« Svar #5 Dato: April 24, 2014, 03:12:15 pm »
Pakningsrester fjernes nemt med kina metal spartel eller gammel stemmejern,  bare pas på du ikke ridser for meget. Er forrøret rustfri, som på 1000eren kan det gøres pænt med en 3m slibepad, rød eller grå, godt smurt ind i autosol. Er prøvet,  du kan frit komme og hente en og prøve srlv

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....