Hahahaaa, vis mig hvor jeg kan få en SV1000 billigere end den lille tændingsforskyder
Spøg til side, jeg er ikke interesseret i en ny maskine! For det første er det laaaaaaaaangt dyrere, end hvad jeg investerer i dette projekt, desuden er jeg glad for min maskine er lille og vågen, og den mangler skam slet ikke effekt.
"Hvorfor så tune?" Vil mange sikkert spørge. Optimering!
Jeg elsker at få det bedste ud af alt jeg har fingrene i og i dette tilfælde lærer jeg samtidig en masse om mekanik. Derudover har æstetikken meget at sige i min verden. Ikke at en tændingsforskyder gør min SV kønnere, men når jeg alligevel splittet motoren ad, så kan jeg passende justere på udseendet i samme hug.
Jeg må erkende jeg ikke er klar over hvor står effekt en woodruff har, men det mest gennemgående svar jeg kan finde er, at den giver en hurtigere gasrespons, hvilket jeg altid gerne vil have. Evt. kan det kombineres med et lettere svinghjul. Dette venter jeg dog med.
I din terminologi er pickuppen vidst tændingsforskyderen og den kan ikke bare flyttes. Som standard har en form som et "l", hvor den forskudte har form som et "L" og forskyder dermed tændingen. Positionen er fikseret.
Ovenstående er boglig viden og jeg har aldrig set den magiske tap