Forfatter Emne: Reflektioner over den første sommer med den nye...  (Læst 3023 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Canidae

• Plastikrocker
Reflektioner over den første sommer med den nye...
« Dato: Januar 20, 2006, 02:58:24 pm »
Hej allesammen,
I et anfald af abstinenser kom jeg til at tænke på jeg ville dele mine erfaringer fra den første sommer med jer  :)

Sidst i maj var jeg så uheldig at styrte i noget mudder der lå i et sving (pokkers landmænd  :evil: ) hvorved den gamle SV afgik ved døden. Altså måtte jeg jo købe mig en ny SV. Jeg gik meget og tænkte over om det skulle være en 1000 eller 650 S og blev, efter at have læst adskillige anmeldelser og tænkt over hvad det er jeg syntes er sjovt ved at køre på mc (sving!), enig med mig selv at det skulle være en 650 S.

D. 7/7 hentede jeg så min splinternye SV 650 S i rød hos Bruun Larsen og begyndte den lange tilkørsel af motoren, og hvor ER det træls!! Især de første 800 km er da super irriterende, max 5000 omdr. HRMF!! Men nå ja, så fik jeg da set det meste af de små veje på fyn.

Sammenlignet med den gamle der havde WP progessive fjedre i forgaflen virker den nye mere urolig i svingene, den skal føres gennem svinget hvor den gamle nærmest kørte på skinner gennem svinget. Jeg var lidt i tvivl om hvad jeg skulle gøre ved det: nye fjedre, racetech emulatorer, eller en UD gaffel fra en gixxer. UD gaflen røg da jeg læste hvor meget Rune havde brugt på den, så hellere købe en anden mc. Jeg ved stadig ikke om jeg skal investere i racetech emulatorerne, men nu har jeg fået monteret WP progessive fjedre. Jeg har ikke prøvet dem endnu, så det er atter en grund til at glæde sig til foråret  :D  Er jeg stadig ikke tilfreds kontakter jeg racetech...

Jeg har, efter utrolig lang tid, endelig fået min komplette Yoshimura udstødning fra Fa-motorsport og har fået den monteret. Heller ikke den har jeg prøvet på gaden endnu (har dog hørt den på værkstedet :D )

Ved det sidste styrt tog mine crash bongs godt fra så der intet skete med mine ben, så jeg har også fået monteret originale crash bongs på denne her, man ved jo aldrig...

Så nu sidder jeg bare her og tæller timer til det bliver forår........

Andre end mig der har abstinenser i stor stil?

Jeppe
P.S. Jeg har endelig fået lagt et par billeder ind i mit fotoalbum.
SV 650S K5 i ægte rød :-)
WP fjedre, Pilot Power, Hamicad Fender Eliminator, Crash Bongs, Pipercross, Powercommander, og Yoshimura TRS komplet

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Reflektioner over den første sommer med den nye...
« Svar #1 Dato: Januar 20, 2006, 03:31:24 pm »
Citat fra: Canidae
Andre end mig der har abstinenser i stor stil?

Ja  :?

Mht. til styringen på gammel sv vs. ny sv, så kan det måske skyldes dækkene.
Standard dækkene på den nye er ikke specielt race-agtige, snarere touring-agtige.

Jeg har også læst i anmeldelser at den nye model er en anelse større fysisk, så der er lidt forskel i styregeometrien.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #2 Dato: Januar 20, 2006, 04:24:41 pm »
den gamle er da heller ik født med progressive fjedre vel ??

Alex

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Januar 20, 2006, 04:40:30 pm »
Citat fra: Luske

IKKE det der ligner !!
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Canidae

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: Januar 20, 2006, 05:14:09 pm »

Nej da. Dem fik jeg eftermonteret  :)

Jeppe
WP fjedre, Pilot Power, Hamicad Fender Eliminator, Crash Bongs, Pipercross, Powercommander, og Yoshimura TRS komplet

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #5 Dato: Januar 20, 2006, 06:02:37 pm »
det var dog en usædvanlig flot farve du har valgt den i  8)  8)  8)

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #6 Dato: Januar 21, 2006, 12:27:35 am »

Jeppe

Hvad fik dig så til at tro at den nye SV'er var bedre i affjedringen ? , syntes bare det er mærkeligt at det kom bag på dig  :?

Canidae

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: Januar 21, 2006, 03:21:32 am »

Jeppe

Hvad fik dig så til at tro at den nye SV'er var bedre i affjedringen ? , syntes bare det er mærkeligt at det kom bag på dig  :?

Lidt underlig diskussion det her... Men nej det kom da heller ikke bag på mig, det er blot en venlig konstatering af hvordan min sommer er gået, ikke et oplæg til skænderier om affjedring og min viden derom...

Stadig venlig hilsen
Jeppe.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #8 Dato: Januar 22, 2006, 12:11:42 am »

Jeppe

Lidt underlig diskussion det her... Men nej det kom da heller ikke bag på mig, det er blot en venlig konstatering af hvordan min sommer er gået, ikke et oplæg til skænderier om affjedring og min viden derom...

Stadig venlig hilsen
Jeppe.

Det var nu ikke noget skænderi  :D  .. Jeg misforstod åbenbart din tekst.. Jeg fik det bare til at det kom bagpå dig at den nye SV'er var værre end det du kom fra.. . Men det er måske bare mig..

Fin skildring ellers  :D  op med humøret, vi savner alle sammen foråret  :D

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #9 Dato: Januar 22, 2006, 02:03:05 am »

Jeppe

Stadig venlig hilsen
Jeppe.

Det var nu ikke noget skænderi  :D  .. Jeg misforstod åbenbart din tekst.. Jeg fik det bare til at det kom bagpå dig at den nye SV'er var værre end det du kom fra.. . Men det er måske bare mig..

Fin skildring ellers  :D  op med humøret, vi savner alle sammen foråret  :D

jeg tror at det kommer af vinterkuller, vores manglende sociale samvær blandt absolut ligesindede, på veje og bugtninger,på lyden af en sprød V2'er , kaffe på linien ..eller Roskilde havn, det diskrete håndtegn, lugten af en rapsmark i fuldt flor, frygten for en ATK-vogn, at kun tanke ca. 10L benz af gangen, de utallige afvaskninger, at vokse sin tank + div dele, smøre kæde(igen  :? ), at glæde sig usigeligt til næste mega SVRider træf....., at se rækkeklapnakkerne(no offence Luske  :oops: ) misunde vores sammenhold, at kunne fortælle Michelin at vi æælsker deres dæk....osv osv

pis jeg har fået kuller  aaaaaaarrrgggghhhhhh

ps. jeg savner jer :oops:

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #10 Dato: Januar 22, 2006, 02:32:07 am »
Citat fra: Moolex
rækkeklapnakkerne(no offence Luske  :oops: ) misunde vores sammenhold, at kunne fortælle Michelin at vi æælsker deres dæk....osv osv

pis jeg har fået kuller  aaaaaaarrrgggghhhhhh

ps. jeg savner jer :oops:

Helt ok  :D men der er nogen af os, Rækkeklapnakker, som kører i KLUB og har samværet der og til adskillige træf landet rundt  :wink: .

Men forstår dig skam godt.. :)

KOM SÅ FORÅR !