K5 svinghulet er 1,3 kilo lettere og passer lige over på K4. Jeg har den aftrækker du skal bruge til at få det af. Der er ingen grund til at dreje i noget, når det er direkte bolt-on...
Jeg er ret sikker på spjældene er samme størrelse på begge, så det tvivler jeg på man får noget ud af. Hvis de skulle være forskellige, er det stadig ikke en flaskehals - og på K5+ er der 2 MAP sensorer i stedet for 1 på K3/4, så der skal man lave noget om også.
K5+ knasterne har lidt mere duration på udstødningssiden, så dem kan man vinde lidt ved at flytte over. Primært flytter man bare trækket lidt op i registret.
Plane og porte topstykkerne får man ikke ret meget ud af - man skal i stedet skifte til større ventiler og få ventilsæderne tilpasset. Det er dyrt, men betaler sig på topeffekten. TL 1000 R ventilerne (+2mm) skulle passe lige over i, men jeg ved det ikke med sikkerhed.
Thomas R har moddet sin kobling. Info her:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=20218.msg189103#msg189103Der er lidt at hente i at modificere toppen af luftfilterkassen. Man fjerner snorklen og laver 2 huller i den bagerste del af den - så får den mere luft.
Husk at du skal slutte hele sceancen af med en powercommander eller tilsvarende, og indkørsel på rullefelt. Det er nemt 4-5000 kroner oveni projektet...