Forfatter Emne: Hjælp til PiperX clamp-on Filter  (Læst 7962 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Hjælp til PiperX clamp-on Filter
« Dato: Februar 18, 2014, 04:31:07 pm »
Hej

Som i kan se på billedet har jeg købt et PiperX clamp-on filter med tilhørende carbon afskærmning.

Nu er jeg så lidt på den, da der ingen instruktioner fulgte med, det var jeg dog klar over inden jeg købte det af en "SVRider"

Nu har jeg de sidste to år, så småt forsøgt at få det monteret, men uden held.

På billedet 1, vises hvordan det ca. skal se ud, dette billede er godt nok en V-Strom

På billedet 2, Vises motorrummet på min SV650S K5.
1+2 er slanger som går i den originale Luftfilterkasse,  hvad de bruges til er ukendt, og hvad jeg skal gøre med det er lige så ukendt??

Stik 3 skal sidde i en dims, som er mont. i den originale luftfilterkasse, hvad den bruges til er ukendt, men kan "Dimsen" skrues ud? og sættes igennem Hul 3 på billede 3

4 går i hul 4.

Stik 5 og slange 6 sættes på et stik, som skrues fast på bolt 5+6.

Carbon pladen skal "modes" lidt for at passe ordenligt ned i mit "motorrum"   
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
« Svar #1 Dato: Februar 18, 2014, 06:26:47 pm »
Den dims med det grønne stik på, er en temp føler. Den skal bare mærke temperaturen på luften omkring filtrene, så op igennem pladen er fint.

Den ene slange (1+2) går ned til en ventil, hvor slangerne på den anden side af ventilen går ned til dine dine topdæksler - og det er dit PAIR system. Den slange kan du blokere uden problemer.
Den anden af de to går ned til dit krumtaphus - og den bør være en smule fedtet indeni. Det er din krumtapudluftning - og den MÅ IKKE BLOKERES!
Du kan også starte cyklen og se hvilken en af dem der putter lidt varm luft ud - det er den du ikke må blokere. Der kan du evt sætte et filter på eller føre den ned i en lille bøtte...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
« Svar #2 Dato: Februar 18, 2014, 06:32:39 pm »
jeg har læst at mange der laver det mod sætte et filter på krumtapudluftning

http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/breather-filters/pipercross-crank-case-breather-filter-female-fitting

hvis jeg husket rigtigt så kan den skyde den vej ud?


har selv kigge en del på det :D
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

svfan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
« Svar #3 Dato: Februar 18, 2014, 07:13:37 pm »


Og slange og stik 5 og 6 er til mapcensor.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
« Svar #4 Dato: Februar 18, 2014, 07:36:15 pm »

jeg har læst at mange der laver det mod sætte et filter på krumtapudluftning

http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/breather-filters/pipercross-crank-case-breather-filter-female-fitting

hvis jeg husket rigtigt så kan den skyde den vej ud?


har selv kigge en del på det :D
Perfekt.
Kan du pege mig i retningen af nogle steder jeg kan læse lidt mere om det?
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Hjælp til PiperX clamp-on Filter
« Svar #5 Dato: Februar 19, 2014, 10:17:45 pm »
Den dims med det grønne stik på, er en temp føler. Den skal bare mærke temperaturen på luften omkring filtrene, så op igennem pladen er fint.

Den ene slange (1+2) går ned til en ventil, hvor slangerne på den anden side af ventilen går ned til dine dine topdæksler - og det er dit PAIR system. Den slange kan du blokere uden problemer.
Den anden af de to går ned til dit krumtaphus - og den bør være en smule fedtet indeni. Det er din krumtapudluftning - og den MÅ IKKE BLOKERES!
Du kan også starte cyklen og se hvilken en af dem der putter lidt varm luft ud - det er den du ikke må blokere. Der kan du evt sætte et filter på eller føre den ned i en lille bøtte...
Både slange 1 og 2 går ind til et lille filter som sidder i bunden af luftfilter kassen.
Så den ene kommer der varm luft ud af, og det må ikke blokkeres, men et lille filter er en god ide? Og den skulle komme fra krumtaps huset, hvad kunne den "skyde" med?
Den anden(ved ikke hvilken en af de to endnu) er til "pair" systemet, som gør hvad? Og hvordan kan det være jeg godt må lukke det hul?
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
« Svar #6 Dato: Februar 20, 2014, 07:49:51 am »
Pair tilsætter luft i udstødningen for at opfylde en euro norm, en stump bolt i slangen og en strips og så bare glem alt om den. Slangen fra krumtapshuset kan skyde med lidt olie eller bare savle lidt.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
« Svar #7 Dato: Februar 20, 2014, 09:04:55 pm »
nogen som kender diameter på slange 1 og 2? evt. både indv. og udv.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
« Svar #8 Dato: Februar 21, 2014, 09:40:59 pm »
Slangen er 12mm indv. Og 16mm udv. Men mange er 12-15-18mm kan 18 bruges? En slange går ned og en hen bagtil og ned, hvilken kan blokkes? Hvis pladen skal sættes fast til noget, kan jeg så sætte den fast til både motor og stel?
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
« Svar #9 Dato: Marts 12, 2014, 04:46:06 pm »
Slange 1 går lige ned og slange 2 går mod sædet og ned, hvilken er til Pair og hvilken er til Crankcase?

Hvis man skulle fiksere carbon pladen lidt, ville det så være ok både at sætte den fast til både stellet og motoren? Sidder motoren fast i stellet, eller er den monteret som i en bil, så den kan give sig?
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
« Svar #10 Dato: Marts 12, 2014, 05:50:47 pm »
Den ene slange går ned til en ventil - det er PAIR.

Den anden går til motorblokken - det er breather.

Motoren er boltet solidt fast i stellet og er en indbygget stressmember, så du kan sætte den fast hvor du vil.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Hjælp til PiperX clamp-on Filter
« Svar #11 Dato: Marts 12, 2014, 06:30:54 pm »
Den ene slange går ned til en ventil - det er PAIR.

Den anden går til motorblokken - det er breather.

Motoren er boltet solidt fast i stellet og er en indbygget stressmember, så du kan sætte den fast hvor du vil.
Ved du hvilken en slange som gør hvad?
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
« Svar #12 Dato: Marts 12, 2014, 07:54:28 pm »
PAIR slangen kan du blænde af som du vil - så stopper den med at ploppe i udstødningen ved gas slip.

Breather (krumtapsudluftning) må IKKE blokeres. Den skal have en lille bøtte som den kan prutte lidt ned i...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
« Svar #13 Dato: Marts 12, 2014, 08:53:45 pm »

PAIR slangen kan du blænde af som du vil - så stopper den med at ploppe i udstødningen ved gas slip.

Breather (krumtapsudluftning) må IKKE blokeres. Den skal have en lille bøtte som den kan prutte lidt ned i...
Tror vi misforstår hinanden.
Er slange "1" pair eller krumtap?
Slange "2" er jo så den anden.

Der følger faktisk et stykke slange med, så krumtaps slange kan føres ned og prutte på vejen.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Hjælp til PiperX clamp-on Filter
« Svar #14 Dato: Marts 12, 2014, 09:30:34 pm »
, pair slangen er den der går ned til en ventil med er stik på som igen går ud til de de små låg der sidder på dine topstykker. Google det hvis du stadigvæk er i tvivl.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....