Forfatter Emne: Remtræk !!  (Læst 11981 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bongers

• Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • Halvtids dum !!
Remtræk !!
« Dato: Januar 05, 2006, 02:38:44 pm »
Har en kammerat der gøres sig i tandremsbranchen – og han mener ikke der er urealistisk at udskifte kæden på SV..

De eneste fordele jeg kan se er rengøring og visuelt !!

Men hvilken ulemper har det ??
-   skal den strammes meget ??
-   det lille tandhjul sidder jo ikke i centeret at bagsvingerlejet – så afstanden mellem de to tandhjul må varier lidt, når fjederen vandre, har et nogen betydning ??

Er der nogen der har et forbehold mod at gøre det ??
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
Remtræk !!
« Svar #1 Dato: Januar 05, 2006, 03:17:22 pm »
Lyder som et spændende projekt.
Og uden at jeg skal gøre mig til klogeåge, så kan jeg da kun forestille mig at den skal efterspændes forholdsvis tit alt efter kvaliteten af remmen. Ved godt at man ikke efterspænder tandremmen på bilen så tit, men jeg kunne forestille mig at der ville komme et andet træk i remmen på SV'eren...
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Remtræk !!
« Svar #2 Dato: Januar 05, 2006, 03:47:16 pm »
jeg tror egentlig ikke remmene bliver slappe med tiden.. eller strukket for den sags skyld.. ihvertfald ikke så meget som en kæde kan gi' sig..

jeg forstår ikke helt den der med at tandhjullet ikke er i center af lejet.. og hvad det gør ved remmen ??

en kæde skal jo ha lidt frigang, så den kan tåle at dæmperne går i bund (dvs længden mellem akslerne bliver længere når bagsvingeren går opad)

på en cykel med remtræk, er der jo en rulle der med fjeder presser på remmen, og sørger for at den hele tiden er stram i alle situation og stillinger af bagsvingeren..

Prøv at lur en BUELL motorcykel af, de kører jo med rem.. og der er rem-opstramningen oftest ret tydelig
-----------------------------------------------

Hvordan responset er på et remtræk har jeg aldrig prøvet... Men det er ihvertfald nemt at vedligeholde.. ingen fedtet kæde, der snasker halvdelen af cyklen til.. ikke nogen kæde der skal smøres når den har set regnvejr etc. etc.  tror der bliver langt mindre pudse-arbejde.

Anders

• Roadracer
    • http://www.nif-trading.dk
Remtræk !!
« Svar #3 Dato: Januar 05, 2006, 05:32:20 pm »
:shock:  Dette er klart et projekt jeg er med på!

Har set mange kits til ombygning til rem-træk men altid kun til morfarcykler af diverse art - choppere, cruisere og hvad de eller kaldes... og så vild er jeg heller ikke efter at få remtræk...  :?

LAD HØRE MERE....  8)
YAMAHA FZS 600 Fazer

Haugen

• Sandt SVin
  • Bike: andet
Remtræk !!
« Svar #4 Dato: Januar 05, 2006, 06:28:17 pm »
Der findes remtræksløsninger til SV'eren, jeg har set billeder på http://www.sv650.org, prøv at lave en søgning på "belt drive" på forum siden.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Remtræk !!
« Svar #5 Dato: Januar 05, 2006, 06:48:37 pm »
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Allan

• Søndagskører
  • **
Remtræk !!
« Svar #6 Dato: Januar 05, 2006, 10:55:03 pm »
Hej
Hvis i kigger her http://www.vhmotorradtechnik.de/  de laver færdige sæt til 650` eren + en del andre, men de er halvdyre ca. 1000 euro + mont.
Allan
sv1000n med lidt pynt.

Bongers

• Sandt SVin
  • Halvtids dum !!
Remtræk !!
« Svar #7 Dato: Januar 06, 2006, 07:56:01 am »
Luske --> havde ikke tænkt på jeg også skulle havde en "spændhjul" på!!

Har også set nogle kits, men de ligger omkring 8000 kr  :roll:  :roll:

læser lidt på linkene - tak  :wink:
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
Remtræk !!
« Svar #8 Dato: Januar 06, 2006, 09:45:01 am »
Citat fra: Bongers
Luske --> havde ikke tænkt på jeg også skulle havde en "spændhjul" på!!

Har også set nogle kits, men de ligger omkring 8000 kr  :roll:  :roll:

læser lidt på linkene - tak  :wink:

Jeg ved bare buell har spændhjul på... det afhænger måske af bagdæmperens vandring..

Jeg har ikke set Choppere med spændhjul (eller også har de været skjult), men det er måske også fordi der ik er så meget vandring på en chopper cykel.

Men et spændhjul er vel også til at smide på hvis det er.. Alt kan jo lade sig gøre  :D

Bongers

• Sandt SVin
  • Halvtids dum !!
Remtræk !!
« Svar #9 Dato: Januar 06, 2006, 10:27:08 am »
Citat fra: Luske

Men et spændhjul er vel også til at smide på hvis det er.. Alt kan jo lade sig gøre  :D

Man kan få nogen til at gøre alt for en - tror det er sådan det er  :wink:  :wink:

Tror ikke remmen kan være løs på undersiden lige som en kæde!!! og derfor er det noget skidt med vandringen, med bagsvingeren  - kan være at en lille spænhjul er løsningen.. men jeg er stadig i tænke boks…

Er der ikke en der har lyst til at prøve før mig  :D  :D

- gode artikler, tror bestemt det er muligt, men hjulene bliver noget store synes jeg  :?  :?

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
Remtræk !!
« Svar #10 Dato: Januar 06, 2006, 10:32:17 am »
- gode artikler, tror bestemt det er muligt, men hjulene bliver noget store synes jeg  :?  :?

Jeg kan ik helt se hvorfor tandrems hjulene skulle have en større diameter end de kædehjul folk har på standard... Man bør vel holde den samme diameter og dermed også samme udveksling.. !?!? eller er jeg helt gal på den?

Bongers

• Sandt SVin
  • Halvtids dum !!
Remtræk !!
« Svar #11 Dato: Januar 06, 2006, 10:35:48 am »

Jeg kan ik helt se hvorfor tandrems hjulene skulle have en større diameter end de kædehjul folk har på standard... Man bør vel holde den samme diameter og dermed også samme udveksling.. !?!? eller er jeg helt gal på den?

Tror det skyldes at det ”lille” tandhjul, bliver noget stører i remversionen  – derfor det større remhjul bagerst

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Remtræk !!
« Svar #12 Dato: Januar 06, 2006, 10:37:04 am »

Diameteren kan sagtens ændres, bare man stadig har det samme forhold mellem for og bag.

Jeg går ud fra at man benytter de store hjul, for at at opnå en større kontaktflade, og dermed undgå "fedteri"
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Bongers

• Sandt SVin
  • Halvtids dum !!
Remtræk !!
« Svar #13 Dato: Januar 06, 2006, 10:40:01 am »
Citat fra: B2
og dermed undgå "fedteri"

Det er en Tanrem.... den fedter sku ikke  :twisted:  :twisted:  Det kan du sku selv gøre...  :wink:

Den røde Baron

• Roadracer
Remtræk !!
« Svar #14 Dato: Januar 06, 2006, 05:24:39 pm »
Citat fra: B2
og dermed undgå "fedteri"

Det er en Tanrem.... den fedter sku ikke  :twisted:  :twisted:  Det kan du sku selv gøre...  :wink:

Næ fedter gør de ikke, men jo flere tænder der er i indgreb på én gang jo mindre belastning pr. tand, for tænderne kan sgu sagtens trækkes af remmen og så fedter den :wink:  :lol:  :lol:
Og som du så rigtigt skriver Bongers, des større remhjul der monteres foran, jo større remhjul skal der monteres bag på for at bevare gearingen.
SV1000SK4