Forfatter Emne: Nogen der ved noget om dykkerklubber i Kbh?  (Læst 6454 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Nogen der ved noget om dykkerklubber i Kbh?
« Svar #15 Dato: Januar 06, 2006, 04:42:37 pm »
Jeg er Cmas** og har taget mit certifikat for en del år siden i Helsinge. (bundskraberen)

Mit råd er: Vælg en klub med en båd som ligger i en havn eller som står på trailer og kan køres i havet, for vi havde 2 gummibåde i Helsinge 1 til 4 og 1 til 6 dykkere, men fuck det pis at skulle slæbe de skrumler ned over strande og ud i vandet. (Pænt varmt i dykkerdragt!!)

Uddannelsen tog 10 måneder i Helsinge 2 gange om ugen, og det syntes jeg var passende.

Kurser på under et ½ år vil jeg ikke råde til da du ikke får erfaringen og rutinen på den tid. (Min mening selvfølgelig)

God "undervands"jagt... :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #16 Dato: Januar 06, 2006, 06:40:44 pm »
Citat fra: Jannik
Jeg er Cmas** og har taget mit certifikat for en del år siden i Helsinge. (bundskraberen)

Mit råd er: Vælg en klub med en båd som ligger i en havn eller som står på trailer og kan køres i havet, for vi havde 2 gummibåde i Helsinge 1 til 4 og 1 til 6 dykkere, men fuck det pis at skulle slæbe de skrumler ned over strande og ud i vandet. (Pænt varmt i dykkerdragt!!)

Uddannelsen tog 10 måneder i Helsinge 2 gange om ugen, og det syntes jeg var passende.

Kurser på under et ½ år vil jeg ikke råde til da du ikke får erfaringen og rutinen på den tid. (Min mening selvfølgelig)

God "undervands"jagt... :wink:

Det er selvfølgelig altsammen forudsat at man vil gøre det herhjemme, og i klub regi.

Jeg mener nu godt man kan få et sikkerhedsmæssigt forsvarligt kursus i udlandet til en lille pris, og så derefter opbygge erfaring ved at tage dyk ved forskellige dykkecentre.

Men hvis man satser på at ville dykke i danmark er det måske vejen frem med en klub? Personligt er jeg ikke meget for hverken klubmedlemsskab eller dykning i DK, så det er ikke noget for mig...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #17 Dato: Januar 06, 2006, 07:11:50 pm »
Jeg overvejde selv dykkercertifikat i oktober, da jeg blev sendt en tur til filipinerne.. så var planen at tage "PADI Openwater" derude...

Derfor undersøgte jeg også lige hvad det ville koste mig herhjemme.

dengang kiggede jeg på : http://www.amagerdykkercenter.dk/Default.asp?ID=18
og syntes prisen og programmet lød fornuftigt.. 3500,-

har også fået at vide at det skulle være bedre at tage det her i DK(eller i nordiske forhold, da man lærer meget mere her, da farvandende er sværere at dykke i etc. - men ska ik gøre mig klog på det..)
Ulempen er bare at der ikke er orange fisk, krystalklart varmt vand :-)

helle merete

• Sandt SVin
« Svar #18 Dato: Januar 06, 2006, 08:38:49 pm »
Citér
Ulempen er bare at der ikke er orange fisk, krystalklart varmt vand

Nej, vandet kommer nok aldrig op på 29 grader! Desværre.
Har overvejet at tage certifikatet ved Oceanos. De har kurser i samarbejde med DK-Divers som vist har et godt renomé. Desuden vil træningen foregå i Vesterbro badet, hvilket er nær min bopæl...En smule magelig er man vel.
KH Helle Merete
SV650SK3

Drlund

• Roadracer
« Svar #19 Dato: Januar 07, 2006, 12:14:22 am »
Jo, jo vandet er da hovedsageligt koldt herhjemme, men det er jo en del af sporten, ja og man undgår fis med orange farvede fisk og akvarielignende forhold :shock: Til gengæld er der fyldt med vrag overalt i de danske farvande - flere fra anden verdenskrig, slaget på reden osv. :lol: - man skal huske på, at når man tager PADI Openwater er man kun certificeret til at dykke ned til (så vidt jeg husker) 18 meter. Det vil sige, at man skal hen og betale for et "advanced" kursus for at få certifikat til 30 meter....med dykning inden for 18 meters dybde er man rimeligt begrænset udfoldelsesmæssigt her i DK....
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
« Svar #20 Dato: Januar 07, 2006, 12:34:44 pm »
Citat fra: Drlund
slaget på reden osv. :lol:

Skal man så ikke have et 'mudder&slam-dykker specialitetskursus' for at kunne komme helt derned...?  :wink:
Citat fra: Drlund

- man skal huske på, at når man tager PADI Openwater er man kun certificeret til at dykke ned til (så vidt jeg husker) 18 meter. Det vil sige, at man skal hen og betale for et "advanced" kursus for at få certifikat til 30 meter....med dykning inden for 18 meters dybde er man rimeligt begrænset udfoldelsesmæssigt her i DK....

Det er korrekt, men hvis ellers man vælger at lære at dykke gennem kommercielle organisationer for rekreativ dykning, som PADI eller nogle af de mindre organisationer, frem for klubbaseret dykning i danmark, så vil prisen for at tage et kursus med eks. 5-10 dyk typisk være nogenlunde den samme som at købe dem enkeltvis.
Jeg syntes derfor sagtens at man kan slå sig på PADI vejen, hvis man ellers bare vil dykke lejlighedsvis i Danmark.

Vil man til gengæld dykke meget i Danmark, er det da økonomisk set nok en god idé at være medlem af en klub.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Drlund

• Roadracer
« Svar #21 Dato: Januar 07, 2006, 01:44:25 pm »
Citér
Skal man så ikke have et 'mudder&slam-dykker specialitetskursus' for at kunne komme helt derned...?

Nej hehe de fleste er inden for rækkevide, og flere ligger så man stadig kan se eks. dele af skroget, samt kanoner m.m. :D
Men, du har ret Nyg, man kan sagtens slå sig på PADI vejen. Min pointe var at vil man lidt mere end et par dyk hen ad vejen om året, er klubbaseret aktivitet nok vejen frem, samt at CMAS undervisningen sandsynligvis er lidt mere grundig. Den strækker sig over længere tid, idet den ikke er kommercielt baseret.
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #22 Dato: Januar 09, 2006, 09:26:00 am »
Citat fra: nyg
Tag sgudda' på ferie i syden og få dykkercertifikat med i prisen.

Ja, det synes jeg også   8)

Da jeg var på Coco Beach i 2004 tog jeg PADI Open Water hos Asia Divers. Det var vældig fint og jeg havde en dansk instruktør. Da jeg så var på "krydstogt" tog jeg Advanced OW, så nu må jeg dykke ned til 38 eller 42 meter.

Jeg har endnu ikke været under overfladen i DK, men jeg har stadig kigget på skibe fra WWII og andet godt (hajer, rokker, ....)

Se iøvrigt under blandede turbilleder *dykkersmiley*
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
« Svar #23 Dato: Januar 10, 2006, 10:09:53 am »
Nå, nu har jeg vist sagt det jeg skulle om dykning - så er der kun et sidste råd tilbage:

Fis ALDRIG i dragten...!  :wink:

Bongers

• Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • Halvtids dum !!
« Svar #24 Dato: Januar 10, 2006, 10:41:02 am »
griner....  :D  :D

I militæret havde vi nogle problemer med at komiker, når vi var i dragten (dresset), de gad åbenbart ikke spilde et intercom på os!! så man brugte en farlig masse håndtegn.

Der i blandt et hvor, pege- og fuckfingerne er krydset og peger nedad, resten knyttet. Det betyder at man skulle tisse  :D
Det mere arvelig var naturligvis, når man gav sammen håndtegn, bare med spredte finger  :cry:  :cry: det betyder så at det er forsendt..
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #25 Dato: Januar 10, 2006, 10:48:12 am »
Citat fra: Bongers

Der i blandt et hvor, pege- og fuckfingerne er krydset og peger nedad, resten knyttet. Det betyder at man skulle tisse  :D
Det mere arvelig var naturligvis, når man gav sammen håndtegn, bare med spredte finger  :cry:  :cry: det betyder så at det er forsendt..

:lol:  :lol:  :lol: Ja eller fuckfingeren pegende lodret på håndfladen mens resten af fingrene er rettet ligeud: man har fået øje på en ung-skønmø komme svømmende ovenover ved et stranddyk. :oops:  :oops:  :oops:

(specielt rart ved svømning kun iført bikinitrusser! Altså hende der kommer svømmende ik´!) :lol:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing