Forfatter Emne: Nogen der ved noget om dykkerklubber i Kbh?  (Læst 6455 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

helle merete

• Sandt SVin
Nogen der ved noget om dykkerklubber i Kbh?
« Dato: Januar 04, 2006, 12:18:13 pm »
Undskyld den manglende MC-relevans ved dette emne!
Men:
Jeg har tænkt mig at realisere min gamle drøm om et dykkercertifikat, men jeg har svært ved at gennemskue hvilke klubber der er anbefalelsesværdige i København.
Er der nogen der har erfaringer på dette område?
KH Helle Merete
SV650SK3

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #1 Dato: Januar 04, 2006, 12:31:14 pm »
Tag sgudda' på ferie i syden og få dykkercertifikat med i prisen.

Jeg har ikke den store erfaring hjemmefra,  men ved da at priserne nærmer sig op mod 5000 kr hvis det ikke skal foregå i klubregi.  (for et ganske ordinært PADI open-water certifikat).

Men prøv måske at spørge Jannik, jeg mener han har dykket lidt mere herhjemme...?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Bongers

• Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • Halvtids dum !!
« Svar #2 Dato: Januar 04, 2006, 12:43:54 pm »
Jeg kan kun varmt anbefale marinens dykker skole på holmen, de uddanner som sagt landes bedste dykkere. Det er gratis at dykke der – hvis du lige klarer aspiranten. Har selv fået mine første dykker erfaringer der fra

Men synes du skal overveje politiets idrætsforening, dykker afdeling – de har materiel, mange ture, og super gutter (der vil du jo nok passe fint ind) det er muligt for civile af melde sig ind..

Hvis det er det for at prøve det – synes jeg du skal kigge ind i den lille dykkerforretning der ligger på nordenfasanvej (eller synderfasanvej) op mod Frederiksbergshave, de er flinke, super priser og mange tur !!
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

helle merete

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Januar 04, 2006, 12:52:35 pm »
Jeg kiggede lige på søværnets dykkerskole: det er SATEME dyrt. Det ser også ud til at man "kun" kan tage erhvervsdykkerkurser...

Kiggede også på politiets...Bongers er du sikker på at de har udstyr til rådighed?

Desuden tak for smigren.   :oops:
KH Helle Merete
SV650SK3

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
« Svar #4 Dato: Januar 04, 2006, 12:58:47 pm »
I øvrigt har jeg bøgerne til PADI kurserne fra openwater til divemaster, du må gerne låne dem du får brug for, hvis du har lyst & det kan spare dig lidt på materialesiden.

De er fra 1994 og på engelsk, så det kan godt være at der er kommet noget nyt, men det væsentlige er jo ikke ændret...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

helle merete

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Januar 04, 2006, 01:00:44 pm »
Citat fra: nyg
I øvrigt har jeg bøgerne til PADI kurserne fra openwater til divemaster, du må gerne låne dem du får brug for, hvis du har lyst & det kan spare dig lidt på materialesiden.

De er fra 1994 og på engelsk, så det kan godt være at der er kommet noget nyt, men det væsentlige er jo ikke ændret...

Du er jo en sveske Nyg.
Men jeg tror jeg vil gå efter CMAS** kurset, da den lyder bedst.
KH Helle Merete
SV650SK3

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
« Svar #6 Dato: Januar 04, 2006, 01:20:56 pm »
Citat fra: Helle Merete
Citat fra: nyg

Du er jo en sveske Nyg.
Men jeg tror jeg vil gå efter CMAS** kurset, da den lyder bedst.

Jamen, det er det da også.  Det svarer vel til de første 2-3 kurser under PADI, NAUI/MAUI eller andre rekreative dykkerorganisationer.

BSAC er vel lidt i samme stil som CMAS ellers...

Og nej, jeg er ikke en sveske, men jeg spiste en del i julen....    HNgg... min mave...

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #7 Dato: Januar 04, 2006, 01:44:55 pm »
Jeg boede engang overfor en dykkerbiks, synes også der stod noget med certifikater, men det er et år siden, så jeg mindes det ikke rigtig...

Jeg boede dengang på Niels Ebbesensvej på Frederiksberg, vil da også tro, at butikken har samme adresse, hvis de da ikke er flyttet eller lukket ned...
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

helle merete

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Januar 04, 2006, 01:53:25 pm »
Hey.
Det er ikke så meget at jeg ikke kan finde en dykkerklub der udbyder kurser, men snarere hvilken der er god. Det er jo en del penge man kaster i det (særligt når man er på SU)
Disse penge kunne jo gå til Benz til SV'eren...
KH Helle Merete
SV650SK3

Drlund

• Roadracer
« Svar #9 Dato: Januar 04, 2006, 03:41:48 pm »
Jeg kan kun anbefale Amfora dykkerklub, der lægger tæt ved søerne. De arrangerer en masse aktiviteter, og har fra foråret aftenture hver torsdag på vrag osv. De er alle rigtig søde og flinke mennesker, plus at klubbens speedbåde trækker r.. :lol:
Jeg har PADI og CMAS certifikater og hælder mest til CMAS, da uddannelsen mere peger på nordiske forhold, plus at den er langt billgere end PADI's system - tillige er den mere grundig. Så hvis du hovedsageligt tænker på at dykke herhjemme, er du bedst gearet til nordiske forhold ved at tage et kursus i dk, end hvis man bare tager et billigt og hurtigt certfikat sydpå.
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

helle merete

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Januar 04, 2006, 03:45:40 pm »
Citat fra: Drlund
Jeg kan kun anbefale Amfora dykkerklub, der lægger tæt ved søerne. .

Jamen de starter først op til september (ifølge deres hjemmeside) Og jeg tror ikke min tålmodighed strækker sig så langt. Men ja , den klub lyder ritig god
KH Helle Merete
SV650SK3

Drlund

• Roadracer
« Svar #11 Dato: Januar 04, 2006, 03:48:09 pm »
ja, det har du ret i, men prøv at ringe til dem...de plejer altid at have kurser her til starten af foråret..
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

kashhh

• Plastikrocker
« Svar #12 Dato: Januar 06, 2006, 12:06:09 am »
Jeg boede hellere ikke langt fra en dykkerbiks.. den lå kun 50 meter langs stranden til højre for vollyball banen..  :wink: Seahorse divingshool hedder den.. Kan varmt andbefale den, hvis du nu skulle tage og holde ferie i Malaysia (Perhentian island) i den kommende fremtid  8) Billigt nok.. skulle kun slippe af med 1200,- kr for et OWC.. og så dykkede man også i 29 graders varmt vand  :twisted:

Ellers har jeg hørt godt om et dykkerklub i Mosede Strand syd for KBH som hedder Nautic Marine

Good luck  :D
Jakob - SV650SY - Mods: full titanium Akrapovic exhaust, JMV Concept undertail, Pyramid seatcowl, MRA Racingscreen, R&G crashpads, Michelin Pilot Power

Bongers

• Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • Halvtids dum !!
« Svar #13 Dato: Januar 06, 2006, 08:29:45 am »
Jeg kiggede lige på søværnets dykkerskole: det er SATEME dyrt. Det ser også ud til at man "kun" kan tage erhvervsdykkerkurser...

SATEME dyrt ???? det kan gøres gratis - http://forsvaret.dk/FVR/Job+og+Uddannelse/Uddannelser/Frømand/

Kiggede også på politiets...Bongers er du sikker på at de har udstyr til rådighed?

De har ikke noget personligt udstyr - men meget fælles materiel !!
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

helle merete

• Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Januar 06, 2006, 12:31:05 pm »
Citér
http://forsvaret.dk/FVR/Job+og+Uddannelse/Uddannelser/Frømand/

Bongers: Du vil simpelthen have mig ind og svømme med Kronprins Pingo... Dejligt at vide at du har høje forventninger til mig!!!

Men havde nu tænkt mig at det nærmere skulle være en hyggelig fritids-ting
KH Helle Merete
SV650SK3