Endnu en potte-tråd
men denne alligevel lidt anderledes. Jeg er ude efter en temmelig speciel løsning. Jeg skal have ny potte på grisen (sort 650s fra 07).
Pt har jeg en rund titanium Yoshimura som jeg har kortet op til knap 30 cm, da mærket var blevet grimt. Den er endt med at lyde rigtig godt, men til at holde ud at køre med. I sommers fik den så buler da jeg stod lige så stille og tabte cyklen på en grusplads i Østrig
Nu skal jeg have noget andet og da jeg er fascineret af at holde cyklen så "clean" som muligt, rev jeg helst bare potten af og satte et lille afgangsrør på, men det er Jens Betjent nok ikke helt tilfreds med (og mine ører heller ikke)
Jeg vil gerne have noget der er så lidt synlig som muligt, det må gerne lyde af noget, men ikke larme helt vildt (vil gerne kunne køre uden at blive stoppet alt for ofte)
Min idé var så... ta-da-daaaa.... om man kan lave noget udstødning selv, så man gemmer så meget som muligt inde under kåben/under cyklen/et sted, så der er så lidt som muligt der stikker ud ? Jeg har mulighed for at ordne, fikse, bukke og svejse, også i rustfri.
a) hvad er basisreglerne for udstødning ift dimensioner, længde, modstand osv ?
b) hvordan regner man størrelsen af potterne/potten ud ? Rumfanget er jo = dæmpningen
c) hvilke ting har pottens form indflydelse på ? Hvis den fx er større i omfang foran end bagpå eller omvendt ?
Eller.... mon nogen har set en udstødning der kunne ligne dette eller blot nogle stumper der kan bruges til det ?
Lige nu er det noget ala dette jeg godt gad slutte med
Skulle det blive noget andet, så er jeg mest til rund potte i titanium (eller måske sort, men ikke carbon), gerne mat-look (er ikke til bling), den skal være kort (max 30 cm) og sikre at jeg bliver hørt men ikke får høreskader