Forfatter Emne: Indrulning/dyno - Det nye sort  (Læst 6285 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Indrulning/dyno - Det nye sort
« Dato: Januar 24, 2014, 01:42:55 am »
Jeg har planer om der skal pilles lidt ved grislingen i løbet af i år, da jeg fandt ud af det ikke behøver være dyrt. Planen er at ramme 80-85 hypper på hjulet.
Med i mine planer har jeg regnet med den skal indrulles, og her er der nyt på fronten. Jeg har i hvertfald ikke hørt om det her før.

Jeg har snakket med FVmotor om det var nødvendigt med powercommander, eller om den stadig kunne justeres ind med den originale ECU(den har nemlig begrænsede justerings muligheder). Hertil svarede han så; om 8 uger har han grej til at flashe den originale box. Hvilket giver et hav af muligheder.

Air/fuel kan justerede lige så fint som med powercommander.
Tændingen kan times.
Omdr. begrænseren kan rykkes, og meget mere skriver han.

For mig er det helt nyt, og jeg blev ikke tilbudt dette sidst den blev rullet og justeret i den originale ECU. Har i andre hørt om det? Jeg blev fortalt det var bedre end pc3, og samtidig billigere.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Indrulning/dyno - Det nye sort
« Svar #1 Dato: Januar 24, 2014, 11:21:20 am »
Lyder spændende, vil da lige følge med i tråden her..  :)
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Mikael_Stokholm

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
  • GSXR1000 K8, tidligere SV1000K6
Sv: Indrulning/dyno - Det nye sort
« Svar #2 Dato: Januar 27, 2014, 02:01:43 pm »
her er jeg da bestemt så lige med på en lytter .... det lyder næsten for godt .... men ser man på Gixxer.com så er det temmeligt udbredt på gadecykler i guds eget land ...

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Indrulning/dyno - Det nye sort
« Svar #3 Dato: Januar 27, 2014, 02:45:06 pm »
her er jeg da bestemt så lige med på en lytter .... det lyder næsten for godt .... men ser man på Gixxer.com så er det temmeligt udbredt på gadecykler i guds eget land ...

Link plz? Jeg har kun set og hørt om den normale(gamle) justering i original ECU. Præcis som jeg selv har fået lavet.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Indrulning/dyno - Det nye sort
« Svar #4 Dato: Januar 29, 2014, 10:23:10 pm »
For mig er det helt nyt, og jeg blev ikke tilbudt dette sidst den blev rullet og justeret i den originale ECU. Har i andre hørt om det? Jeg blev fortalt det var bedre end pc3, og samtidig billigere.
Uden at vide hvornår du sidst fik den rullet, kunne jeg forestille mig at de måske ikke viste ret meget om det sidst du kiggede forbi - hvis de først har udstyret hjemme om 8 uger.  :innocent:

Men det lyder da utroligt spændende og som interessant. Dog giver det ikke helt samme "bling-effekt" som PC´en.  :lol:
Skriv endelig en anmeldelse når de har haft den i hænderne og set hvad de kan gøre!  :respekt:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Indrulning/dyno - Det nye sort
« Svar #5 Dato: Januar 29, 2014, 11:00:07 pm »
For mig er det helt nyt, og jeg blev ikke tilbudt dette sidst den blev rullet og justeret i den originale ECU. Har i andre hørt om det? Jeg blev fortalt det var bedre end pc3, og samtidig billigere.
Uden at vide hvornår du sidst fik den rullet, kunne jeg forestille mig at de måske ikke viste ret meget om det sidst du kiggede forbi - hvis de først har udstyret hjemme om 8 uger.  :innocent:

Men det lyder da utroligt spændende og som interessant. Dog giver det ikke helt samme "bling-effekt" som PC´en.  :lol:
Skriv endelig en anmeldelse når de har haft den i hænderne og set hvad de kan gøre!  :respekt:

Jou de har skam styr på det hvor den blev rullet sidst, alex schacht kører på deres cykler :wink:
Men det jeg snakker om nu er ved FV-motor, som så sandelig også har styr på det. Han får bare nyt udstyr om 8 uger, som giver ham nye og flere muligheder.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Indrulning/dyno - Det nye sort
« Svar #6 Dato: Januar 30, 2014, 12:06:47 am »
For mig er det helt nyt, og jeg blev ikke tilbudt dette sidst den blev rullet og justeret i den originale ECU. Har i andre hørt om det? Jeg blev fortalt det var bedre end pc3, og samtidig billigere.
Uden at vide hvornår du sidst fik den rullet, kunne jeg forestille mig at de måske ikke viste ret meget om det sidst du kiggede forbi - hvis de først har udstyret hjemme om 8 uger.  :innocent:

Men det lyder da utroligt spændende og som interessant. Dog giver det ikke helt samme "bling-effekt" som PC´en.  :lol:
Skriv endelig en anmeldelse når de har haft den i hænderne og set hvad de kan gøre!  :respekt:

Jou de har skam styr på det hvor den blev rullet sidst, alex schacht kører på deres cykler :wink:
Men det jeg snakker om nu er ved FV-motor, som så sandelig også har styr på det. Han får bare nyt udstyr om 8 uger, som giver ham nye og flere muligheder.
Lad mig omformulere mig, de viste måske ikke så meget om den nye teknik sidst du fik rullet, med mindre det er meget fornyligt, hvis det er en teknik der kun lige er på vej "ind".
Er sikker på de nok ved hvordan man får det bedste ud af maskinen.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Indrulning/dyno - Det nye sort
« Svar #7 Dato: Januar 30, 2014, 01:24:52 pm »
Er det ikke nemmere at skifte den ud med en 1000ccm model og få +110HK på hjulet? :)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Indrulning/dyno - Det nye sort
« Svar #8 Dato: Januar 30, 2014, 03:03:47 pm »
Er det ikke nemmere at skifte den ud med en 1000ccm model og få +110HK på hjulet? :)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Jou, hvis det var en 1000'er man ville ha'...
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Indrulning/dyno - Det nye sort
« Svar #9 Dato: Januar 30, 2014, 04:36:59 pm »
He he, så rigtigt :)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

svfan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Sv: Indrulning/dyno - Det nye sort
« Svar #10 Dato: Januar 31, 2014, 07:26:12 pm »
Det må være dette her han vil bruge. Dog mente jeg kun det var til hayabusa og gsxr modeller, men det kan da være der er kommet flere modeller til, siden jeg rodede med det sidst.

http://www.ecueditor.com/EcuFlashingInterface.aspx