Forfatter Emne: Hjælp til Win 8.1  (Læst 9182 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Hjælp til Win 8.1
« Dato: November 12, 2013, 08:51:53 pm »
Jeg har desperat brug for kvalificeret hjælp eller en stor hammer!

Bliver spurgt af Win8 i morges i skolen, om jeg ikke vil opdatere gratis til Win 8.1 / Tænker at det kan jeg da godt lige gøre imens jeg lytter til læreren...

Det skulle jeg ALDRIG have gjort!   :shock:


Den skifter sproget i hele windows til engelsk, og uanset hvad jeg gør i forhold til de vejledninger jeg kan finde på nettet, så skifter det ikke til dansk. Hvad værre er, så siger den sgu at det ER dansk, og tastaturet er også dansk, men alt andet er engelsk....


Næste store problem: Efter denne update, så er Chrome i en forfærdelig opløsning når jeg kører det i skrivebordstilstand, hvilket jeg foretrækker, fordi den ikke kan åbne PDF-filer i win8 tilstand. hvis jeg kører det i win8 tilstand er opløsningen fin nok, men dette kan jeg heller ikke ændre....


Nu har jeg lige forsøgt med systemgendannelse til punktet inden updaten, som der stod i en vejledning jeg kunne gøre, og den fortæller at det er lykkedes, men det er det bare ikke, det er stadig win 8.1 :(


What to do - what to do???
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Hjælp til Win 8.1
« Svar #1 Dato: November 13, 2013, 08:47:36 am »
Kill it with fire!

Det er ikke bare for at sige noget dumt eller være bagklog. Men overvej at nedgradere til en af Windows 7 versionerne. Det skal desværre gøres på den besværlige måde hvor du omformatterer hele skidtet og har kopieret dine filer over på en anden disk. Men jeg tror at du vil blive glad for det.

Min mor kører Windows 8.1 - jeg opgraderede for hende her forleden i håb om at det ville blive bedre. Jeg kører selv Windows 7 Ultimate Edition og kommer aldrig til at bryde mig om look & feel i Windows 8. Det er SÅ tydeligt at det er lavet til en touch-skærm og det har jeg ikke og får det heller ikke forløbigt.

Da jeg opgraderede min mors maskine fra Windows 8 (Dansk) til Windows 8.1 (Dansk) skete der ikke noget med sproget - det virkede som det skulle. Så dit problem er sandsynligvis ikke "normalt".

Hvis bare man kunne vælge at få samme look & feel som i Windows 7 og skrotte alt der hedder apps og touch, så ville jeg gerne opgradere. Men det kan man desværre ikke helt endnu - om end de i 8.1 giver mulighed for at få start knappen tilbage og gå direkte til Skrivebordet ved opstart.

Så min oprigtige anbefaling er - gå tilbage til Windows 7.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Hjælp til Win 8.1
« Svar #2 Dato: November 13, 2013, 12:16:51 pm »
jeg selv har Windows 8... men fordi det er en Pro kan jeg ikke køre updaten - jeg bliver nød til at hente iso'en og køre den på

den her vejledning ser ok ud:
http://techmell.info/how-to/install-language-packs-windows-81/

angående Chrome vil jeg nok afinstallere den og installere den igen.


::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: Hjælp til Win 8.1
« Svar #3 Dato: November 13, 2013, 04:02:26 pm »
Jeg har kørt Fenster 8 siden det kom ud.. I pro version, og jeg har kunne opgradere til 8.1 online uden problemer.. At jeg så har en masse programmer og hardware som ikke rigtig fungerer med 8.1 er jo en helt anden historie.

Og til dem som har fået 8 eller 8.1 og gerne vil have "the look and feel of Win 7" kan man jo hente Classic Shell Startknappen på http://http://www.classicshell.net/

Den er ganske gratis..
The ride is the objective... The destination is the excuse.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Hjælp til Win 8.1
« Svar #4 Dato: November 14, 2013, 10:23:55 am »
Slet de sprog du har at vælge imellem når du vælger dansk i sprog pskken, hvis den har snden mulighed end dansk, typisk engelsk, vælger den det, selvom du har bedt om dansk.  Havde samme problem fra starten da jeg opgraderede til 8, dog er det stadig dsnsk efter opdatering til 8, 1 pro som ern i øvrigt klarede selv

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Hjælp til Win 8.1
« Svar #5 Dato: November 14, 2013, 10:25:02 am »
Taste upser er helt gratis :-D

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Hjælp til Win 8.1
« Svar #6 Dato: November 14, 2013, 11:06:33 am »
jeg selv har Windows 8... men fordi det er en Pro kan jeg ikke køre updaten - jeg bliver nød til at hente iso'en og køre den på

den her vejledning ser ok ud:
http://techmell.info/how-to/install-language-packs-windows-81/

angående Chrome vil jeg nok afinstallere den og installere den igen.

Jeg kører også pro udgave, men kunne godt opgradere ?


Slet de sprog du har at vælge imellem når du vælger dansk i sprog pskken, hvis den har snden mulighed end dansk, typisk engelsk, vælger den det, selvom du har bedt om dansk.  Havde samme problem fra starten da jeg opgraderede til 8, dog er det stadig dsnsk efter opdatering til 8, 1 pro som ern i øvrigt klarede selv

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk



Er ikke heeeelt sikker på at jeg forstår det du skriver, men problemet er netop at der kun står "dansk" alle steder. Men jeg synes dog hele tiden det er tastaturet den henviser til.

Jeg kan ikke finde et sted hvor der kun står at det er sproget i windows den vil ændre, men alle andre steder står der "dansk" som sprog :(
Det kan iøvrigt ikke fjernes uden at tilføje et andet først, som så bliver det primære sprog, men det ændrer bare tastaturet til engelsk (altså hvis jeg vælger engelsk som alternativ og fjerner det danske)


Det med Chrome forstår jeg slet ikke. Jeg kunne godt prøve at geninstallere det, men så skal jeg jo lave alle genvejene i favoritlinjen osv. igen :( Men det mærkelige er jo, at det ser fint nok ud i "Win8-tilstand", hvor det fylder hele skærmen. Det er kun i skrivebordstilstand at opløsningen er helt gal....
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Hjælp til Win 8.1
« Svar #7 Dato: November 14, 2013, 11:30:58 am »
Du har sikkert set denne http://support.microsoft.com/kb/2607607/da  på min var der dansk som man kunne vælge, MEN der var også 2 sprogpakker på engelsk, og så længe de var installeret brugte den dem istedet for dansk, lorte windows, selvom dansk var valgt??!!, jeg slettede de engelske sprogpakker, den hentede , sikkert resten ad den danske, og så har det virket siden. Det virker dog som om du har prøvet dette. Håber du finder en løsning. Alt andet virker også fint på dansk. Kører i øvrigt altid fra skrivebordet(Chrone, og Thunderbird), er ikke helt dus med det der IE8.
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Hjælp til Win 8.1
« Svar #8 Dato: November 14, 2013, 04:42:23 pm »
 



                                                       MAC rules….. Now flame me!
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Hjælp til Win 8.1
« Svar #9 Dato: November 15, 2013, 07:56:02 am »




                                                       MAC rules….. Now flame me!

http://www.youtube.com/watch?v=15_Y3_eRfOU
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Hjælp til Win 8.1
« Svar #10 Dato: November 15, 2013, 08:13:48 am »
NB: Du har husket at vælge dansk stave kontrol i chrome ikke??  :mrgreen:
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Hjælp til Win 8.1
« Svar #11 Dato: November 19, 2013, 08:44:45 am »
NB: Du har husket at vælge dansk stave kontrol i chrome ikke??  :mrgreen:

Jamen Chrome ER på dansk. :)

Det er Windows der er blevet engelsk...

Chrome har problemer med opløsningen i "skrivebordstilstand", som jeg ikke kan løse...
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Hjælp til Win 8.1
« Svar #12 Dato: November 19, 2013, 10:18:53 pm »
Jeg kender ikke svaret på dit problem, men jeg har selv lige opgraderet fra 8 til 8.1. Først skulle jeg opdatere alt andet, og derefter til 8.1. Jeg håber at resten er blevet bedre, for "return of the startknap" er da godt nok en sandhed med modifikationer! Den kan jo ikke andet end Windows knappen (som iøvrigt er langt hurtigere at betjene!!)

Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Hjælp til Win 8.1
« Svar #13 Dato: November 19, 2013, 10:32:04 pm »
Så er halvdelen af problemet løst!!!!  :mrgreen: :mrgreen:

Jeg har fået en god opløsning i Chrome igen, når jeg kører "skrivebordstilstand" - Jeg gik ind i "Personalize" på skrivebordet (højreklik), derefter valgte jeg "Display" nede til venstre og bad den om at lave alle items "smaller - 100%".

Det hele er så blevet en smule mindre også, men hellere det end det andet  :D
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Hjælp til Win 8.1
« Svar #14 Dato: November 19, 2013, 10:35:16 pm »




                                                       MAC rules….. Now flame me!
skurk - dette har intet med hans seksualitet at gøre - Mac er for Hipsters og Hipsters wannabies
så du har dit target til forårets store "Hipster Hunt 2014" :D

sorry Søren
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::