Forfatter Emne: Prøvetur på en Mr.Dyno tunet SV1000 K3/K4???  (Læst 3808 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Madsen4681

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
Prøvetur på en Mr.Dyno tunet SV1000 K3/K4???
« Dato: Oktober 08, 2013, 12:54:35 pm »
Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal køre Svinet ned til Ove (Mr.Dyno) eller sælge den. :shock:

Min SV1000, '03 er monteret med Powercommander, LeoVince potter K&N filter. Der er synkronisret spjældhuse og TPS. Jeg kører med et map fra powercommanders hjemmeside og den går egentlig rigtig godt. Der er dog noget ujævn motorgang ved lave omdrejninger som jeg rigtig gerne vil af med. Jeg kan læse alle steder at Ove nok kan gøre det meget bedre ved en dobbeltmapping, men hvor meget bedre kan det blive? Kan det måske helt fjernes?

Inden jeg beslutter mig for at bruge pengene hos Ove ville jeg meget gerne prøve en anden maskine som er perfekt mappet, for at mærke hvor godt det kan blive. Er der nogen af jer med en K3 eller K4 der har fået den mappet hos Ove, som evt. vil køre en tur med mig hvor vi kan bytte maskine - så jeg kan mærke forskellen?

Alternativt - er der nogen der har en nogenlunde tilsvarende maskine som vil dele deres map med mig? :D

Jeg er virkelig frustreret over at den ikke går helt perfekt, så noget skal der ske! :?

Mvh. Mads

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Prøvetur på en Mr.Dyno tunet SV1000 K3/K4???
« Svar #1 Dato: Oktober 08, 2013, 01:19:43 pm »
Man kan IKKE sammenligne 2 maps.. De er meget individuelle lavet, og passer sådan set kun på den maskine den er kørt ind på.  :angel: Når man montere PC'en, så skal man altid beregne udgifter på indkøring/mapning, ellers har den ikke meget funktion.

Og jeg kan godt forstå at du er træt af et "standard" map, som er en "one size - fits nobody"  :whatever:

Kan ikke hjælpe dig med en mappet sv'er :)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Prøvetur på en Mr.Dyno tunet SV1000 K3/K4???
« Svar #2 Dato: Oktober 08, 2013, 02:31:52 pm »
Jeg fik lavet hele baduljen af Ove på min gamle K3'er og det hjalp betydeligt på problemet med ujævn motorgang. Det hjalp også på gasrespons og følelsen af rå power.

Dog ved jeg ikke om jeg ville sige at det var pengene værd som jeg brugte på det. Jeg har også haft en K7'er som ikke var mappet og der synes jeg ikke at jeg havde problemer med ujævn motorgang på samme måde. Så om du hellere skal sælge den, det bør du nok tænke grundigt over og begrunde med andre ting end KUN den ujævne motorgang ved lave omdrejninger. Det er nu en gang også en af de ting der karakteriserer en SV'er i mine øjne - altså at den er lidt kantet og grov.

Det savnede jeg lidt efter at have kørt et par år på min ZX10'er og gik derfor tilbage til en SV'er. Budgettet var bestemt også en medvirkende faktor...

Så det er da værd at tænke lidt mere over.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Prøvetur på en Mr.Dyno tunet SV1000 K3/K4???
« Svar #3 Dato: Oktober 08, 2013, 04:57:48 pm »
Man kan IKKE sammenligne 2 maps.. De er meget individuelle lavet, og passer sådan set kun på den maskine den er kørt ind på.  :angel: Når man montere PC'en, så skal man altid beregne udgifter på indkøring/mapning, ellers har den ikke meget funktion.

Og jeg kan godt forstå at du er træt af et "standard" map, som er en "one size - fits nobody"  :whatever:

Kan ikke hjælpe dig med en mappet sv'er :)

Jeg kører med en FI tuner fra Healtech med standard mapp fra deres hjemmeside og det fjernede det der irriterende surge ved 4-5000 omdrejninger og den går mærkbart jævnere (for at være en SV)
Jeg har prøvet slå den fra (nemt nok) og jeg er ikke i tvivl om at der er en forskel på med og uden std mapp.. men jo den ville sikkert blive endu bedre med et optimeret mapp, men lidt har også ret.. så man selv beslutte hvor meget man vil betale for de sidste %
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Madsen4681

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
Sv: Prøvetur på en Mr.Dyno tunet SV1000 K3/K4???
« Svar #4 Dato: Oktober 08, 2013, 05:22:11 pm »
Man kan IKKE sammenligne 2 maps.. De er meget individuelle lavet, og passer sådan set kun på den maskine den er kørt ind på.  :angel: Når man montere PC'en, så skal man altid beregne udgifter på indkøring/mapning, ellers har den ikke meget funktion.

Og jeg kan godt forstå at du er træt af et "standard" map, som er en "one size - fits nobody"  :whatever:

Jeg har købt mc'en med Powercommanderen installeret. Den er kørt ind hos lydmuren tror jeg det var, men når jeg sammenligner med standart-mappet til LeoVince potter er der kun lavet et par meget små ændringer og jeg synes egentlig den går bedre med standart-mappet.  :whatever:

Det er ikke fordi jeg ikke vil betale for rulningen hos Ove, men det kunne nu være rart selv at bedømme, på en anden mc der er rullet hos ham, hvor godt det kan blive. Bare så jeg ved hvor meget jeg kan forvente af forbedring inden jeg betaler en masse penge.

Jeg fik lavet hele baduljen af Ove på min gamle K3'er og det hjalp betydeligt på problemet med ujævn motorgang. Det hjalp også på gasrespons og følelsen af rå power.

Dog ved jeg ikke om jeg ville sige at det var pengene værd som jeg brugte på det. Jeg har også haft en K7'er som ikke var mappet og der synes jeg ikke at jeg havde problemer med ujævn motorgang på samme måde. Så om du hellere skal sælge den, det bør du nok tænke grundigt over og begrunde med andre ting end KUN den ujævne motorgang ved lave omdrejninger. Det er nu en gang også en af de ting der karakteriserer en SV'er i mine øjne - altså at den er lidt kantet og grov.

Jeg kører ca. 80 km på motorvej med masser af kø-kørsel hver dag. Det er lige ved de omdrejningstal og hastighed at man mærker det ujævne mest. Derfor irriterer det mig rigtig meget.  :| Hvis jeg primært brugte mc'en til sjove sving-ture ville jeg nok slet ikke tænke over det.

Jeg kører med en FI tuner fra Healtech med standard mapp fra deres hjemmeside og det fjernede det der irriterende surge ved 4-5000 omdrejninger og den går mærkbart jævnere (for at være en SV)
Jeg har prøvet slå den fra (nemt nok) og jeg er ikke i tvivl om at der er en forskel på med og uden std mapp.. men jo den ville sikkert blive endu bedre med et optimeret mapp, men lidt har også ret.. så man selv beslutte hvor meget man vil betale for de sidste %

Ja, jeg vil som sagt gerne betale, hvis bare jeg vidste hvad jeg betaler for - altså hvor stor virkning det har.  :wink:

Tak for svarene indtil videre, men jeg vil altså stadig frygtelig gerne prøve en optimeret K3/4  :)

/Mads

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Prøvetur på en Mr.Dyno tunet SV1000 K3/K4???
« Svar #5 Dato: Oktober 08, 2013, 08:50:28 pm »
Jeg fik lavet hele baduljen af Ove på min gamle K3'er og det hjalp betydeligt på problemet med ujævn motorgang. Det hjalp også på gasrespons og følelsen af rå power.

Dog ved jeg ikke om jeg ville sige at det var pengene værd som jeg brugte på det. Jeg har også haft en K7'er som ikke var mappet og der synes jeg ikke at jeg havde problemer med ujævn motorgang på samme måde. Så om du hellere skal sælge den, det bør du nok tænke grundigt over og begrunde med andre ting end KUN den ujævne motorgang ved lave omdrejninger. Det er nu en gang også en af de ting der karakteriserer en SV'er i mine øjne - altså at den er lidt kantet og grov.

Jeg kører ca. 80 km på motorvej med masser af kø-kørsel hver dag. Det er lige ved de omdrejningstal og hastighed at man mærker det ujævne mest. Derfor irriterer det mig rigtig meget.  :| Hvis jeg primært brugte mc'en til sjove sving-ture ville jeg nok slet ikke tænke over det.

Der gør en fire-benet sig bare meget bedre... Så kan jeg godt forstå dine overvejelser...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4