Forfatter Emne: LSL styr på SV1000N  (Læst 6940 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Philip L

• Plastikrocker
LSL styr på SV1000N
« Dato: September 02, 2013, 08:05:44 am »
Overvejer at anskaffe sådan et, er egentlig rimelig glad for den nuværende kørestilling med det org. styr, men den ville måske ikke gøre alverden at komme et par cm. ned? Hvad er for og i mod dette styr?
I didn't loose my mind, i sold it on ebay...

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Sv: LSL styr på SV1000N
« Svar #1 Dato: September 02, 2013, 08:15:11 am »
Mener at både LSL og Rizoma laver flere forskellige styr (og højder) til SV1000. Begge laver produkter af rigtigt god kvalitet.

Når du køber - så tænk over at bredden på styret og ændrer den stilling du sidder i når du kører - det er ikke kun højden på styret.

Et styr med samme højde som nuværende - men 5 cm bredere tvinger dig til at læne dig forover for at få det rigtige greb.

Jeg har prøvet at køre en længere tur i lovligt tempo på en naked maskine med et bredt Rizoma styr og det var frygteligt. Jeg var nødt til at sidde foroverbøjet og stritte med albuerne for ikke at mine håndled var helt skæve når jeg holdt fladt på styret.

Det var OK hvis man kørte for stærkt og alligevel sad foroverlænet og vinden bar lidt af vægten.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
« Svar #2 Dato: September 02, 2013, 10:01:35 am »
Jeg har et tizoma på min, magen til det abm vi købte til min bror's fz1n, dog har jeg en gixxer gaffel på, syntes ikke det ændrede noget for kører stillingen. Den korre version du skal være velkommen til at prøve sidde ;)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Jau-ping

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #3 Dato: September 04, 2013, 05:35:51 pm »
Jeg har et LSL styr på kin SV1000N K7 og jeg synes kørestillingen er ganske god, stadig godt oprejst, men samtidig nok overbøjet til at der er noget vægt på forhjulet. Hvis det giver mening..... Ved ikke hvilken model det er, eller hvad forskellen er ift. det normale styr, jeg kan bare sige at kvaliteten er i top og stillingen er jeg rigtigt tilfreds med.

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #4 Dato: September 04, 2013, 07:59:55 pm »
Jeg har prøvet at køre en længere tur i lovligt tempo på en naked maskine med et bredt Rizoma styr og det var frygteligt. Jeg var nødt til at sidde foroverbøjet og stritte med albuerne for ikke at mine håndled var helt skæve når jeg holdt fladt på styret.

Det var OK hvis man kørte for stærkt og alligevel sad foroverlænet og vinden bar lidt af vægten.
tilvænning - først når du lære at holde kroppen oprejst med mavemusklerne og læn
tror dog også jeg har en fordel med min højde...

Gregers kan godt beskrive forskellen hvordan det er at køre med standard styr på naked og prøve en med et bredt styr :)
dog må jeg indse at jeg stadig er vild med den dybe lyd to potter kan give...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Thomas-R

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: September 05, 2013, 06:58:30 am »

[/quote]

x2, bare irreterende den kommer til at se så tung ud med 2 potter frem for en.

Gregers

• Sandt SVin
  • I ride naked...
« Svar #6 Dato: September 05, 2013, 04:57:31 pm »

Gregers kan godt beskrive forskellen hvordan det er at køre med standard styr på naked og prøve en med et bredt styr :)

Jamen det kan du jo også Jakob.  :blink:

Nu var jeg nok mere optaget af forskellen i køreegenskaberne pga. din USD gaffel end jeg var på kørepositionen. :innocent:
Som jeg husker det sad jeg mere oprejst på din end på standard udgaven, hvilket må være en vanesag. Der var helt sikkert mere vindmodstand på motorvejen, end på min standard. Til gengæld var det grineren på de små veje og især i byerne.

Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Thomas-R

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: September 05, 2013, 07:00:30 pm »
Det der usd er opreklameret,  lige som bredt styr skulle være sjovere(tsk),  lidt som at antyde at standard potterne ikke skulle lyde godt, skandaløst O0

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: September 05, 2013, 08:11:57 pm »
Det der usd er opreklameret,  lige som bredt styr skulle være sjovere(tsk),  lidt som at antyde at standard potterne ikke skulle lyde godt, skandaløst O0

ja og nej - en USD har en mere stejl kronrørsvinkel - dette kan opnås ved f.eks skifte kødbenene bag på og gør cyklen mere livlig = sjovere
men igen en smagssag

ingen har sagt at et bredt styr er sjovere - det har været mere på tale med fordele og ulemper - vil helt klart sige at det er en fordel ved hård opbremsning pga. mere moment giver mere kontrol - synes også jeg har bedre balance/kontrol når baghjulet slipper vejgrebet

ulempe er nok siddestillingen hvis du ikke er så høj

en anden ting er også for syns skyld, efter at std. styret og std. spejlene på en naked er det eneste blanke på cyklen, og så en kort stykke pynt på røret før potterne

en ting er sikkert - jeg satte clip-on styr på min - kørte med det næsten hver dag i 2 måneder og skiftede tilbage til std. styret

Thomas-R

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: September 06, 2013, 01:17:52 pm »
Øj ironi er svær på skrift. 

Det var mig med det sorte svin i var ovre og sige hej til på bakken inden i kørte igen  ;D
Nb jeg har siddet på Gregers og der kommer aldrig standard styr på min.

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: September 06, 2013, 01:27:23 pm »
Øj ironi er svær på skrift. 

Det var mig med det sorte svin i var ovre og sige hej til på bakken inden i kørte igen  ;D
Nb jeg har siddet på Gregers og der kommer aldrig standard styr på min.

tager bare forbehold ;) der er mange der læser her alligevel