Forfatter Emne: Udstødning's forskel fra model/mærke??  (Læst 4908 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sóttó

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 49
  • Mojn..
Udstødning's forskel fra model/mærke??
« Dato: August 07, 2013, 09:36:13 am »
Hej, ja så er det mig igen... :loser:

spørgsmålet denne gang lyder på at hvis jeg nu tager et udstødning fra FX. en yamaha R6 eller noget i den dur.. :innocent:
har det så noget at sige andet end at det måske er for stort i indgangs hullet?

grunden til jeg spørger er lidt fordi jeg enten vil have 2 stk hjem fra USA. eller bygge dem selv :s

håber i kan hjælpe igen igen... :innocent:
opmærksomhedskrævende unge!!! <-- det er mig.. (;
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/43467-suzuki_sv_650

Blå

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
Sv: Udstødning's forskel fra model/mærke??
« Svar #1 Dato: August 07, 2013, 04:56:58 pm »
Det kan som regl ikke betale sig at bestille noget fra USA idet du bliver faktureret told/moms af staten. Du skal i stedet bestille neden for EU så slipper du f.eks. Tyskland eller England = eBay.

Mht dit spørgsmål burde der ikke være den store forskel, ved der er nogen som taler om større afgangstryk fra 2cyl frem for 4cyl men ved ikke om det er korrekt. Men hvorfor ikke købe en potte du ved passer? Og hvad vil du opnå med præcis Potter fra en R6'er?

 :orkester:

Sóttó

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 49
  • Mojn..
Sv: Udstødning's forskel fra model/mærke??
« Svar #2 Dato: August 08, 2013, 07:26:40 am »
Det kan som regl ikke betale sig at bestille noget fra USA idet du bliver faktureret told/moms af staten. Du skal i stedet bestille neden for EU så slipper du f.eks. Tyskland eller England = eBay.

Mht dit spørgsmål burde der ikke være den store forskel, ved der er nogen som taler om større afgangstryk fra 2cyl frem for 4cyl men ved ikke om det er korrekt. Men hvorfor ikke købe en potte du ved passer? Og hvad vil du opnå med præcis Potter fra en R6'er?

 :orkester:

jeg ved godt det med usa osv, så det behøver du ikke tænke på (;

grunden til det lige skal være det udst. ville være fordi jeg vil have doppelt udst. på siden, det er små potter og kan desværre ikke finde dem i danmark/EU
standard er der jo kun plads til 1 udst, så det er lidt et lille projekt (:

link til udst jeg snakker om :::: http://www.ebay.co.uk/itm/170640913954?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648

opmærksomhedskrævende unge!!! <-- det er mig.. (;
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/43467-suzuki_sv_650

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Udstødning's forskel fra model/mærke??
« Svar #3 Dato: August 08, 2013, 09:11:52 am »
Det er jo bare en stump rør!! Køb noget rustfri rør og lav det selv, 1m koster vel et par hundrede, eller hør Sajmon om han gider lave det til dig.
Nb: åndsvag den kommer til at larme...

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Sóttó

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 49
  • Mojn..
Sv: Udstødning's forskel fra model/mærke??
« Svar #4 Dato: August 08, 2013, 09:15:19 am »
Det er jo bare en stump rør!! Køb noget rustfri rør og lav det selv, 1m koster vel et par hundrede, eller hør Sajmon om han gider lave det til dig.
Nb: åndsvag den kommer til at larme...

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

ja men røret har jo dæmper i osv. og en sv'er skal da larme skal den ikke? :afro:
Blev lidt misundelig på en 1000'ner såå nu går jeg all in og laver nok lidt overkill ;D
opmærksomhedskrævende unge!!! <-- det er mig.. (;
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/43467-suzuki_sv_650

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Udstødning's forskel fra model/mærke??
« Svar #5 Dato: August 08, 2013, 09:40:02 am »
Der er muligvis en smule perforeret plade runds i kandten men at det skulle dæmpe noget på et stykke rør, vel 2-2,5" er vist en tilsnigelse. Find en "stubby' potte på ebay.co.uk i stedet. Eller prøv i det mindste at afmonterer udstødningen helt så der bare er en stump rør der ender omk fodhvilere og kør en tur, er det fedt så køb roligt de rør stumper ;)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Sóttó

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 49
  • Mojn..
Sv: Udstødning's forskel fra model/mærke??
« Svar #6 Dato: August 08, 2013, 09:58:57 am »
Der er muligvis en smule perforeret plade runds i kandten men at det skulle dæmpe noget på et stykke rør, vel 2-2,5" er vist en tilsnigelse. Find en "stubby' potte på ebay.co.uk i stedet. Eller prøv i det mindste at afmonterer udstødningen helt så der bare er en stump rør der ender omk fodhvilere og kør en tur, er det fedt så køb roligt de rør stumper ;)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

De levere ca. 105 DB de andre rør, jeg har self ingen erfaring mht. larmen men kunne da forstille mig at lyden ville være en DEL højere med rent rør :D
Har haft tændt den en gang uden potte og det larmede en del :innocent:
opmærksomhedskrævende unge!!! <-- det er mig.. (;
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/43467-suzuki_sv_650

Blå

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
Sv: Udstødning's forskel fra model/mærke??
« Svar #7 Dato: August 08, 2013, 01:07:50 pm »
Ixil laver sådan et dobbelt-rør som hedder "hyperlow"
http://www.google.dk/search?q=ixil+hyperlow&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&client=safari#bav=on.2,or.&fp=2c4aff7f89e87e5b&hl=da&q=ixil+hyperlow+sv+650

Eller det skal måske være en på hver side?

Sóttó

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 49
  • Mojn..
Sv: Udstødning's forskel fra model/mærke??
« Svar #8 Dato: August 08, 2013, 01:39:41 pm »
Ixil laver sådan et dobbelt-rør som hedder "hyperlow"
http://www.google.dk/search?q=ixil+hyperlow&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&client=safari#bav=on.2,or.&fp=2c4aff7f89e87e5b&hl=da&q=ixil+hyperlow+sv+650

Eller det skal måske være en på hver side?

takker, har set dem før men det er ikke liige den slags jeg mangler,
projektet lyder lidt på at jeg vil have 2 af de korte potter på lidt lige som dem du linkede til,
men de skal pege lidt mere væk fra cyklen.  :D
opmærksomhedskrævende unge!!! <-- det er mig.. (;
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/43467-suzuki_sv_650

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Udstødning's forskel fra model/mærke??
« Svar #9 Dato: August 22, 2013, 11:09:15 am »
En ting du bør overveje i dette projekt er at al udstødningsgassen fra en række-4 maskine kommer fra forsiden af blokken. På en V2'er kommer der et rør både forfra og bagfra ned til en collector under cyklen. Det er derfor næsten umuligt at modde en GSX-R 600 eller R6'er "under-maven-potte" til at passe på en V2'er da disse kun har indgangsrør ét sted - på forsiden mod forhjulet.

Du siger at de skal pege mere væk fra cyklen - er det sådan noget som det her du søger?

http://www.speedzilla.com/forums/attachments/suzuki/11895d1190494363-taylor-made-racing-gsxr-underbelly-exhaust-s7_detail.jpg

Taylormade Exhausts er specialister i denne type, men laver ikke til V2-maskiner (sikkert pga ovenstående) som betyder at der ikke er plads til at skjule en dæmper under maven.

Buell som laver V2'ere kan monteres med potter af samme type, men kun pga. den alternative rørføring på siden af motoren og en collector som sidder foran på blokken lige som på en række-4.

http://www.chopperresource.co.uk/my_uploads/products/remusbuellxb12scgnew2010.jpg

Bare for at komme med lidt input om måske være en lyseslukker :-|
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4