Forfatter Emne: Sv650s vs gsxr600? Hjælp til køb!  (Læst 4747 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Tkristensen

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Sv650s vs gsxr600? Hjælp til køb!
« Dato: Juli 19, 2013, 04:22:50 pm »
God eftermiddag.
Jeg er nu en lykkelig ejer af mc kortet, og håber at kunne nå at få lidt af denne sæson med. Jeg kigger specifikt på en suzuki sv650s, da den virker som et generelt fornuftigt valg.

... men desværre er der altid en slange i paradiset, i det her tilfælde en gsxr600.

Jeg syntes en gsxr har det fedeste design, og den lidt aggressive kørerposition tiltaler mig meget, men lukker jeg "muligheder" for mig selv ved køb af en gsxr? Jeg har ikke kørt en R model før, og folk siger man får ondt i ryggen af det. Er der noget om snakken? Er der nogle der har erfaring med at kører længere ture på en gsxr, altså +300 km? Cyklen for mig er et legetøj, men vil ikke lukke muligheden for at tage på en lidt længere MC tur, gør jeg det ved køb af en gsxr?

Mit budget ligger på 80.000 og ned af og cyklen skal udelukkende bruges til kørsel på vej.

Jeg håber virkelig der er nogle der kan komme med pros n´ cons for en sv650s vs en gsxr600. For jeg har det lidt ligesom et lille barn der skal vælge mellem batman og superman.

Hilsen
Tommy kristensen.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Sv650s vs gsxr600? Hjælp til køb!
« Svar #1 Dato: Juli 19, 2013, 06:04:53 pm »
undersøg forsikring - bare fordi der er et rødt "R" så koster det mere...
det var det afgørende da jeg købte min i stedet for en gsxr
men ændrede også mening med sv650 og købte en sv1000 i stedet :D

Tillykke med kortet
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Tkristensen

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Sv: Sv650s vs gsxr600? Hjælp til køb!
« Svar #2 Dato: Juli 19, 2013, 07:24:08 pm »
Jeg har undersøgt det med forsikring, og mener det er overkommeligt, men lukker jeg muligheder ved at købe en GSX frem for en SV?


Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Sv650s vs gsxr600? Hjælp til køb!
« Svar #3 Dato: Juli 19, 2013, 07:32:00 pm »
Kommer an på din højde :) Jeg er 170 og syntes det var lige på kanten med en sv650s, selvom jeg havde højere greb på.

Jeg ville prøve en tur på begge, og se hvad du syntes er godt :)
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Tkristensen

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Sv: Sv650s vs gsxr600? Hjælp til køb!
« Svar #4 Dato: Juli 19, 2013, 07:35:14 pm »
Tvivler desværre på at nogle vil lade mig kører deres gsxr over 100 km, for at jeg kan se om jeg får ondt :b

- Derfor kunne det være rart med nogle der havde erfaring med begge.

men ja, skal nok ud at prøve og kører begge.

Hr.Maul

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 141
  • huba huba
Sv: Sv650s vs gsxr600? Hjælp til køb!
« Svar #5 Dato: Juli 19, 2013, 09:28:44 pm »
Kan se dit budget ligger på 80.000kr og ned hvilket betyder du sagtens kan skaffe en af begge  :P

Jeg er, som de andre enige i du skal prøve dem da ingen kan gøre det for dig. Vi har alle vores holdninger og når det kommer til valgt af mc, er det næsten religiøst  :wink:

Jeg havde en række motor, GSF650 bandit 4 cylindret, som blev skiftet til en SV1000N. Jeg har ikke fortrudt, men den tunge V2 motor er ikke min kop te, selvom momentet trækker godt op i regnestykket  :D For moment det har de V motorer, men jeg er mere til den høje lyd så jeg kan høre motoren arbejde  :evil: ...

En gixxer skal have noget at leve af før den rigtig tager fat, hvor i mod en SV kan trække i højere gear uden nedgearing. Det er igen en smags sag og ingen af os, hvor meget vi end vil hjælpe dig, har det rette svar. Jeg har dog set en til flere SV650 old school modeler som jeg syntes er rigtig lækker og har et cool stel, til en billig penge. Ca 25-27.000kr. En gixxer står til ca 30-80.000kr alt afhængig af årgang, selvfølgelig.
En gixxer er, som du siger ret rå at se på, men kørestillingen kan trække lidt ned, efter sigende.

Gå evt til en forhandler som har begge og prøv dig frem. Pøj pøj med det  :thumbsup:
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Sv650s vs gsxr600? Hjælp til køb!
« Svar #6 Dato: Juli 21, 2013, 05:06:43 pm »
Jeg har haft både gsxr 600, sv 1000 og sv 650.
I mit tilfælde døde mine håndled på gixxeren (`97) inden jeg nåede 100 km. Men har en ditto K2 som banecykel og der når jeg ikke at opleve samme problem i de 20 minutter der køres af gangen.

Dog er nok også blandt de få der drømmer om en sv 650 som næste cykel, frem for en 1000'er. Personligt manglede jeg ikke kræfter på den og den er ikke så tung som kiloSVinet. :-)

Men ja. Vi er alle forskellige.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Tkristensen

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Sv: Sv650s vs gsxr600? Hjælp til køb!
« Svar #7 Dato: Juli 24, 2013, 05:13:35 pm »
Tak for jeres svar. Lige en update: Har ikke valgt at købe nogle af de 2 modeller. Er endt med en Triumph Daytona 675 fra 2006 :)

"Cya on the road Jack"

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Sv650s vs gsxr600? Hjælp til køb!
« Svar #8 Dato: Juli 24, 2013, 07:04:29 pm »
Den er også mega fed.  ;)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Sv650s vs gsxr600? Hjælp til køb!
« Svar #9 Dato: Juli 25, 2013, 10:34:59 am »
Hænderne er til at styre med - ikke hænge i!

Træn ryg og mave og væn dig til at HVILE hænderne på styret, og ikke lade din slatne overkrop stå på hænder på styret  :police: :D

Tillykke med cyklen, den er top fed! Kør pænt  :police: :police:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Sv650s vs gsxr600? Hjælp til køb!
« Svar #10 Dato: Juli 26, 2013, 08:58:17 am »
Hænderne er til at styre med - ikke hænge i!

Træn ryg og mave og væn dig til at HVILE hænderne på styret, og ikke lade din slatne overkrop stå på hænder på styret  :police: :D

Tillykke med cyklen, den er top fed! Kør pænt  :police: :police:
Træne???
Mener du ikke spis kage til maven er udvidet nok til den kan hjælpe med at holde vægten på tanken? ;-)
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Sv650s vs gsxr600? Hjælp til køb!
« Svar #11 Dato: Juli 26, 2013, 09:54:36 am »
Træne???
Mener du ikke spis kage til maven er udvidet nok til den kan hjælpe med at holde vægten på tanken? ;-)

 :facepalm:   Naturligvis!  :grin:


Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Sv650s vs gsxr600? Hjælp til køb!
« Svar #12 Dato: Juli 31, 2013, 01:18:49 pm »
Hænderne er til at styre med - ikke hænge i!

Træn ryg og mave og væn dig til at HVILE hænderne på styret, og ikke lade din slatne overkrop stå på hænder på styret  :police: :D

Gode råd, absolut - men jeg ville nu også hævde, at det også gælder om at holde rimeligt godt fast. Det er jo trods en 2-hjuler og den er ikke så stabil som en bil, f.eks.
Men det kommer med tiden. Og hvis det ikke gør, er der ikke så meget tabt ved at købe f.eks. en SV650 for at prøve det - for den holder prisen rimeligt godt. Og i mellemtiden har du HELT sikkert fået en hel del køreglæde ud af den. Det har jeg ihvertfald ved min, selvom min højre hånd falder lidt i søvn i tide og utide på den.
/Mads P.