Forfatter Emne: Mivv GP udstødning på SV 650  (Læst 5807 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Tingkaer

• Wannabe
Mivv GP udstødning på SV 650
« Dato: Juli 12, 2013, 10:56:48 am »
Hej allesammen,

Jeg har for et par uger siden købt mig et lille SVin (650)  :orkester: og havde så besluttet mig for at få monteret en Mivv GP udstødning.
Efter at have læst godt om Fa Moto Sport Brønshøj herinde så tog jeg kontakt til dem for at høre hvad det ville koste mig. De gav et tilbud på lige knap 5000 for selve udstødningen og så fik jeg af vide at det ville tage 1, måske 2 timer at montere den.

Så fandt jeg den selv på nettet (http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/MiVV_GP_Carbon_SUZUKI_SV_650S_200613--product--5608.html) da den er ca. 1500kr billigere end Fa Moto's tilbud og så skrev jeg om der ville være nogle problemer i at jeg selv købte den. Det var der ikke, de kunne sagtens montere den for mig.

Den blev så afleveret igår morges og om eftermiddagen fik jeg mail om at den var færdig... MEN i stedet for den 1 time, måske 2 så havde det nu taget hele 3 timer at sætte den nye udstødning på da boltene sad så godt fast at de var svære at få ud... :shock: Så er det så at jeg tænker kan det virkelig passe at det tager 3 hele timer at skifte udstødning når jeg mange andre steder har læst at det er noget af det letteste at skifte på en motorcykel.. ?

Anyways jeg skal ned og hente den senere idag, men ville bare lige høre hvad i synes ?

På forhånd tak,
Tingkaer

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Mivv GP udstødning på SV 650
« Svar #1 Dato: Juli 12, 2013, 04:31:24 pm »
Min erfaring med Fa siger mig at det har taget 3 timer, ellers havde de ikke taget mere.
Bolte som holder udstødningen kan sidde helt afsindigt fast!
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Krogh

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #2 Dato: Juli 13, 2013, 12:56:18 pm »
 v
Min erfaring med Fa siger mig at det har taget 3 timer, ellers havde de ikke taget mere.
Bolte som holder udstødningen kan sidde helt afsindigt fast!

Der vil jeg være enig. Nu kender jeg ikke fa moto
Men bolte i udstødningen kan sidde modbydeligt fast. Og man har helst ikke lyst til at de knækker, og hvis de gør kan det sagtens hurtigt tage en time eller mere er få de gamle ud og evt. Få lavet nyt gevind. Så det lyder ikke usandsynligt. Og selvom man kører motoren rigtig varm inden man skruer boltene ud, er det stadig ikke altid det hjælper, men oftest
Sv650s k9

Tingkaer

• Wannabe
« Svar #3 Dato: Juli 13, 2013, 10:43:30 pm »
Fair nok, jeg var bare lidt overrasket over at det kunne tage så lang tid specielt når de nu selv havde meldt ud at det kun ville tage 1-2 timer.

Men når det så er sagt så er den satme blevet flot og lyder lækkert med den nye potte   :D

Så er spørgsmålet bare hvad næste opgradering skal være...

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
« Svar #4 Dato: Juli 14, 2013, 11:36:51 am »
Bedre affjedring, altid noget der virker frem for at "se ud"

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #5 Dato: Juli 14, 2013, 08:46:08 pm »
OG: lige før bedre affjedring (men næsten samtidig)  kommer køreundervisning (banedag/mestersvinger etc). så du kan udnytte apparatet - jo bedre du bliver, jo mere kan du opgradere fjedring mv. - og samtidig bruge det til noget.  :D :D :D :D

Fare: Det bliver sjovere og sjovere - indtil du ikke gider køre på vejen mere, fordi det først rykker rigtigt når man kan knalde den fuldt af - og samtidig have en opførsel som er forenelig med almindeligt samfundssind og færdselslovens forskrifter  :police:.....

Ellers kan man gå i Rizoma-grøften og købe mange ting i flotte eloxal-farver - det ser flot ud når den holder stille.  :afro: :whatever:
« Senest Redigeret: Juli 15, 2013, 12:22:05 pm af Søren F »
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
« Svar #6 Dato: Juli 14, 2013, 10:04:32 pm »
Zenergy har da  bane dage på Knutten i august, så kan der lige nå at komme andre fjedre i gaflen og en zx10r bagdæmper,  bare spørg dina om det virker, desværre skal org. potten på igen men det når du slet ikke at bemærke ;)

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Dina

• Roadracer
« Svar #7 Dato: Juli 14, 2013, 10:57:10 pm »
Zenergy har da  bane dage på Knutten i august, så kan der lige nå at komme andre fjedre i gaflen og en zx10r bagdæmper,  bare spørg dina om det virker, desværre skal org. potten på igen men det når du slet ikke at bemærke ;)

Optimering af affjedring er DEN bedste investering ever !
Jeg har også været på "Rizoma-holdet" før. Af to årsager: manglende erfaring med at skrue noget som helst, og derfor virkede affjedring både stort og uoverskueligt, og, så var det vigtigt for mig at cyklen så godt ud når nu jeg fakta ikk ku finde ud af at køre på lortet (tror sg det er den største indrømmelse i nyere tid, ha ha) Så jeg har da fået mig en god udstyrsliste efterhånden :-)
Har du en cykel uden ABS er affjedringen "plug'n'play" for under 2K. Med ABS skal du kunne skrue eller ha en go kammi der kan... Eller bruge lidt tid på at finde en bagdæmper der passer.
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Dina

• Roadracer
« Svar #8 Dato: Juli 14, 2013, 10:59:28 pm »
Nå ja.... Og velkommen til og tillykke med grisen ;-)
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)