Forfatter Emne: Mc moden sæson 2014  (Læst 5378 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Mc moden sæson 2014
« Svar #15 Dato: Juni 14, 2013, 05:24:26 pm »
tonet visir?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Mc moden sæson 2014
« Svar #16 Dato: Juni 14, 2013, 08:32:17 pm »
Holy smokes!
75 ekstra biler til at dække +70.000 km vej - du har ret, jeg må hellere... øh... fortsætte som jeg har gjort til nu.  ;-)
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Mc moden sæson 2014
« Svar #17 Dato: Juni 14, 2013, 09:44:13 pm »
OG i skiftehold fremover..... Det er HELT vildt. 

Det handler mere om at skabe indtægter end at få nedsat farten. Vi ved statistisk set hvor der køres for stærkt, samt hvor ulykkerne sker. Så er det bare at sætte faste kameraer op, så er den ged barberet. Fint med mig.
Men at få et brev i postkassen 14 dage senere - nå?!? Har jeg kørt for stærkt, jeg sætter straks farten ned 😳.

Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Mc moden sæson 2014
« Svar #18 Dato: Juni 14, 2013, 09:56:45 pm »
... Igen, okay?

Resultere oprustningen i en bøde har jeg nok selv været ude om det.  :hand:
Og hvorfor er det kun hvor der er ekstra risiko for at en ulykke at vi skal køre pænt?

Jeg kan ikke se noget problem i man aldrig kan være sikker på hvor de holder, ellers flytter ulykkerne bare til en anden vej hvor der ikke er et fast kamera og så skal alle veje og sjove sving pludselig overvåges... Og det er vi jo heller interesseret i.

Se bare hvor meget folk er på vej med høtyve og brændende fakler fordi nogle i EU snakker om det skal være lovpligtigt at køre med gul vest - for vores egen sikkerhed.  :innocent:

Og det er IKKE fordi jeg er hellig eller forsøger at gøre mig selv bedre end jeg er. Jeg tror bare ikke det er noget der gør så stor forskel i det store billede.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Mc moden sæson 2014
« Svar #19 Dato: Juni 14, 2013, 10:52:17 pm »
Citér
eg tror bare ikke det er noget der gør så stor forskel i det store billede.

Hvis du er glad for et "Big Mother"-samfund så fred med det, bare jeg ikke skal bo der....  :wink:

Jeg er ikke fortaler for "fri hastighed" eller noget som helst i den retning - men jeg ønsker bestemt ikke et samfund hvor man maskerer udbytning af folket som trafikforanstaltninger - pointen er jo netop (som du også selv konkluderer til sidst) - at det batter ikke en sk*d på hastigheden.....Men det kommer til at give KASSEN til staten.

Jeg er langt fra enig i dit argument om at folk så ville køre hurtigt "andre steder" hvis der kom stærekasser . Folk kører hvor de har brug for at køre - mellem punkt A og B. Det er kun MC-tosser som kører omveje for sjov, og de er som bekendt udenfor pædagogisk rækkevidde  :afro:.
Eksempel: Hvis hastigheden er for høj ved vejarbejder på motorvejen - og det er den, som senest dokumenteret via undersøgelser - så skal vi sætte en "stærekasse" ved alle vejarbejder fremover, samt bekendtgøre det. SÅ virker den regulerende mekanisme efter hensigten, og de som ikke vil/kan forstå - har intet kort i løbet af meget kort tid.
Men at placere en ATK nede foran vores lokale bager (de holder der hele tiden) - og bon'e alle de ældre damer som kører 54 km/t hen over formiddagen..... :shock:

Hvis du googler lidt, vil du se at selv  :police: har kritiske holdninger til ATK.

At køre med "hat og brille" fremover, er i min optik nødværge overfor et system som er begyndt at understøtte systemet og ikke længere de borgere de er sat i verden for.

VIVA LA REVOLUCIÓN !  :club:

(resten må vi tage over PM - ellers får vi bare en Claus/Jesper tråd af admin  :shock: :shock: :shock: :shock:)
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Mc moden sæson 2014
« Svar #20 Dato: Juni 15, 2013, 07:50:00 am »
Jeg er egentligt ikke fan af big brother/mother/father/sister - på ingen måde.
Men jeg forstår godt at man vil vise at uanset tidspunkt og sted, så kan man risikere at de er der.

Om nogle af de steder de bruger igen og igen er berettiget eller ej,  vil jeg ikke gøre mig til herre over.

Men nu skal jeg nok lade den ligge og  gå ud nyde solen lidt.  :lol:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Mc moden sæson 2014
« Svar #21 Dato: Juni 15, 2013, 11:45:42 am »
Der er grundlag for lange drøftelser i pit-teltet :-).

Kommer du på Mantorp med TT? Vi mangler folk...
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Mc moden sæson 2014
« Svar #22 Dato: Juni 15, 2013, 03:22:23 pm »
Desværre. Vi må have debatten til gode til et senere arrangement.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Mc moden sæson 2014
« Svar #23 Dato: Juni 15, 2013, 09:45:02 pm »
Tonet visir og en extra dragt og hjelm i skabet.
Det var ikke mig hr betjent bare se. Og så flere bane dage, det hjælper bare ikke rigtig er lige kommet hjem fra 2dage på Knutten og jeg kører lige så pænt som jeg gjorde inden, bare hurtigere ::)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....