Forfatter Emne: Hjælp til zx10r dæmper montering  (Læst 9855 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Hjælp til zx10r dæmper montering
« Dato: Juni 06, 2013, 12:53:11 am »
Jeg har fået mig en zx10 '08 dæmper som jeg skal have på min cykel. Det ser umiddelbart lidt svært ud. Synes ellers jeg har læst en masse om det, både her og andre steder på nettet.

Cyklen er en sv650sak7, dvs m ABS, og det er præcis den jeg slås med. Gaspatronen på dæmperen synes ikke rigtig at kunne være der for kassen som abs'en sidder i ? Så vidt jeg har kunnet læse inden jeg købte, ville det største indgreb være et muligt snit i batteriboksen.

Sidder da og bliver lidt ærgerlig hvis ikke den passer....?
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Hjælp til zx10r dæmper montering
« Svar #1 Dato: Juni 07, 2013, 11:52:31 pm »
Til de som måtte have interesse i svaret på ovenstående.... nej, den passer ikke !

Jeg fik min sat på men det krævede kanon hjælp fra kæresten og modifikationer af batteriboks og ABS-boksen

Efterfølgende har jeg så læst mig til, at på ABS cykler skal man finde sig en dæmper med ekstern patron så den kan sidde et andet sted end under cyklen.. Det var absolut ikke nogen nem opgave at få det til at passe, men det gik. Det tog to hele aftener at lave de ting der måtte til.
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Hjælp til zx10r dæmper montering
« Svar #2 Dato: Juni 08, 2013, 08:56:51 am »
Dejligt du fik den på, det er sjældent ting passer lige på uden bøvl, har jeg alt for tit erfaret. Men bare resultatet afspejler besværet er det jo lige meget :)  har du så også fået lavet noget ved fronten så der stadig er ballance i cyklen?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Hjælp til zx10r dæmper montering
« Svar #3 Dato: Juni 08, 2013, 09:07:19 am »
Jep, der er kommet hyperpro foran :-)

Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Hjælp til zx10r dæmper montering
« Svar #4 Dato: Juni 08, 2013, 09:29:55 am »
Er lidt ærgerlig over den manglende respons jeg får på opslag herinde. Sidst fik jeg heller intet svar :'-(

Nu har jeg så løst opgaven, men jeg kan da umuligt være den eneste i landet med en ABS cykel der ønsker at opgradere affjedringen ? Der må da være nogen der har prøvet eller hørt om ?

Beklager opstødet, men synes det er lidt sløvt sammenlignet med andre fora
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Hjælp til zx10r dæmper montering
« Svar #5 Dato: Juni 08, 2013, 10:48:41 am »
Tror måske ikke der var nogen med erfaringen du efterspurgte?

Mistænker flertallet herinde for at køre på 1000'er.... Og bortset fra alm. spam, plejer vi (heldigvis) ikke at levere "jeg ved ikke noget om det, men jeg tror eller synes"-svar.

Når det så er sagt, er dette forum blevet væsentligt mindre aktivt de seneste 2-3 år..... Ærgerligt.

Godt du fik det fikset - og OK med et skridtslag til de som måske burde have svaret, havde de haft erfaringen!
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Hjælp til zx10r dæmper montering
« Svar #6 Dato: Juni 08, 2013, 10:59:07 am »
Fedt det lykkedes, vil meget gerne opgradere affjedringen på min grisling men ville aldrig vove mig ud i sådan en omgang :)
GSX-R 600 K7

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Hjælp til zx10r dæmper montering
« Svar #7 Dato: Juni 08, 2013, 01:11:01 pm »
Jeg har en 650 K5 og jeg måtte fjerne et skjold jeg ikke var klar over, for at få min zx10 dæmper Mont.
Og så seals, olie, progressive fjedre og intiminators i forgaflen, virker godt men skal vidst lige justeres.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Hjælp til zx10r dæmper montering
« Svar #8 Dato: Juni 08, 2013, 01:34:55 pm »
Det er jo altid dejligt med respons på ens spørgsmål men man kan nok ikke altid forvente den indenfor 24 h..   :hand:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Hjælp til zx10r dæmper montering
« Svar #9 Dato: Juni 09, 2013, 09:27:05 pm »
Tror måske også at grislingen er den der mindst trænger, så derfor er der måske/åbentbart ikke så mange der roder med det.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Hjælp til zx10r dæmper montering
« Svar #10 Dato: Juni 10, 2013, 11:49:06 pm »
Så fik jeg endelig min første tur på grisen efter det nye affjedring og kædekit er sat på. Samtidig "kom jeg til" at tabe det halve af udstødningen... he he....

Sikke en forskel !

Positivt:
Ved acceleration føler jeg at både bag- og for ende er langt mere stabil og ikke dykker nær så meget som før.
Ved motorbremsen/slip gassen, dykker forenden ikke længere så langt ned
Ved bump og ujævnheder føles også en stor forskel. Brostensvej er gået fra bumle- og raslevej til "det er jo bare en vej"
I sving (de få jeg kørte på turen) føles cyklen langt mere stabil og "ret". Der er intet slinger i bagenden, ikke den der "halvfladt dæk" følelse. Væk ! Jeg var lige så langt ned/længere nede i svingene end før, men med en helt helt anden følelse.

Negativt/det er jeg obs på:
det føles som om der er kommet flere vibrationer i cyklen, fodhvilere og styr føles mere uroligt end før og jeg får lidt "rystefingre", men er ikke sikker på det er rigtigt....
Skal nok have mine forfjedre sat lidt hårdere i preload

Sumsum:
Ærgerligt hvis der går grislinge-ejere rundt der ude og tror det ikke nytter at lave om på affjedringen.... det gør det !!
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Hjælp til zx10r dæmper montering
« Svar #11 Dato: Januar 27, 2014, 11:28:46 pm »
Jeg har fået mig en zx10 '08 dæmper som jeg skal have på min cykel. Det ser umiddelbart lidt svært ud. Synes ellers jeg har læst en masse om det, både her og andre steder på nettet.

Cyklen er en sv650sak7, dvs m ABS, og det er præcis den jeg slås med. Gaspatronen på dæmperen synes ikke rigtig at kunne være der for kassen som abs'en sidder i ? Så vidt jeg har kunnet læse inden jeg købte, ville det største indgreb være et muligt snit i batteriboksen.

Sidder da og bliver lidt ærgerlig hvis ikke den passer....?

Jeg overvejer selv en ændring i stil med den du har lavet, dog har jeg ikke en ABS-kasse at bøvle med.
Men må jeg være så letsindig at spørge om hvilken vægtklasse du tilhører?

Selv ligger jeg og roder omkring de 70 kg - plus udstyr, og synes ikke jeg kan finde et sted med en god forklaring på hvilken cykel man skal vælge dæmper fra hvis man ikke er så tung.  :blink:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Hjælp til zx10r dæmper montering
« Svar #12 Dato: Januar 28, 2014, 06:14:04 am »
Ville nok anbefale dig en zx10 fra 06-07 dæmper hvis det er kawa dæmper du gerne vil have på. De nyere er hårdere og den fra zx12 er hårdere endnu så vidt jeg husker. De kan være lidt svære at få fat på og efterspørgslen gør at prisen er lidt for høj. Jeg vil dog mene at du også kan bruge en som min, for den er ikke mega hård og kan jo justeres en del i preload osv
« Senest Redigeret: Januar 28, 2014, 06:15:59 am af Dina »
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Hjælp til zx10r dæmper montering
« Svar #13 Dato: Januar 28, 2014, 08:03:30 am »
Jeg har en '08 dæmper på mit svin og den er rigelig hård til mine 75kg + udstyr,  så det tror jeg ikke behøver være en bekymring

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Hjælp til zx10r dæmper montering
« Svar #14 Dato: Januar 28, 2014, 09:37:45 am »
Jeg havde tænkt på at give den en dæmper fra en gsxr  600/750 k4/5, men noget zx kunne også sagtens overvejes.

Men har kun det, sikkert efterhånden klassiske, regneark med de forskellige modellers længde, vandring og hårdhed af fjeder.
Men ved ikke helt hvordan jeg skal omsætte det til hvordan der skal vælges ud fra min størrelse.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.