Historien her tager sin begyndelse, med en lille tur til Helsingborg. turen derover gik som forventet og uden problemer af nogen art. MC´en startede uden tøven hver gang den blev bedt om det og kørte som sædvanlig som en drøm.
Da jeg efter besøg hos Nilssons MC, ville køre igen, var der ingen tændings lys i instrumentboret eller nogen som helst reaktion på start, fra motorcyklen overhovedet.
Efter at have tjekket alt og hevet i alt blev mekanikeren på stedet tilkaldt til problemet. En del sikringer og spændinger blev målt uden at problemet blev fundet.
Efter yderligger adskillelse af mcén, og en del målinger på selve tændingslåsen, var mekanikeren ved at give op. Men pludselig havde han tænding på og kunne starte mcén. Forspurgt hvad han lavet, kunne han kun sige, at han vist nok havde skubbet til en ledning. Da forsøget blev gentaget kunne mcén starte når man skubbede til det ledningsnet der komme fra tændinglåse.
Hjemme igen og efter en del søgning på nettet efter tilsvarende problemer, viser det sig, at modellerne hvis har et problem med et stik ( the green connector ) det grønne stik. Og misandten om ikke også denne mc har dette problem, hvor der er brændt et ben i stikket. Det lidt omstændeligt at komme til og det kræver en hel del adskillelse før stikket frilægges og reparation er klaret. Klip den ødelagte ledning fri af stikket og saml den uden for stikket og sæt krympeFlex på ledningen efter samlingen. Alt virker igen tilfredsstillende efter dette lille indgreb.
Det kunne jo være der var flere SVer både 650 og 1000 der kunne trænge til et eftersyn inden den holder stille.
Blue Thunder