Forfatter Emne: Parkeringsafgift  (Læst 2999 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Husum

• Roadracer
Parkeringsafgift
« Dato: Maj 15, 2013, 01:21:28 pm »
Hej.

Jeg har fået en parkeringsafgidt i uni-parken i Århus, for at holde uden for en afmærmet bås. Det er de offentlige P-vagter.

Udover at der ikke er skilte der angiver noget herom (at det skal ske i båse), så må man i Århus kommune slet ikke parkere sin MC i afmærkede båse til biler. Jeg har altså fået en bøde for ikke at gøre noget jeg ikke må.

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at klage, men er der nogen der har styr på juraen der kan sige mig om jg får medhold?
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
Sv: Parkeringsafgift
« Svar #1 Dato: Maj 15, 2013, 01:32:49 pm »
Hvis ikke du må parkere i en bås til biler, så må du finde en bås til mc'er <--- Dette kan være deres svar, og det kan de vist godt sige og slippe afsted med det. Det er ikke op til P-vagten at måle hvor langt der er til nærmeste mc bås og tage stilling til om der er for langt eller ej.

Men det er sku ærgeligt hvis ikke du holdt i vejen.. Så går de i for små sko ihvertfald!  :brok:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Brix

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Maj 15, 2013, 01:37:40 pm »
Selvom du har parkeret uden for en bås, som man skal, så kan du jou godt have overtrådt en anden regel. Hvor og hvordan holdt du?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Husum

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Maj 15, 2013, 01:50:14 pm »
Jeg holdt på ingen måde i vejen, men det er nu ikke her min klage ligger.

På bøden står der helt tydeligt at det er for at holde uden for båsene.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Vendelboen

• Roadracer
« Svar #4 Dato: Maj 15, 2013, 02:32:41 pm »
The ride is the objective... The destination is the excuse.

Mikael_Stokholm

• Søndagskører
  • **
  • GSXR1000 K8, tidligere SV1000K6
« Svar #5 Dato: Maj 16, 2013, 08:38:38 am »
det afgørende lige her er om der findes en MC parkering på pladsen ?.... hvis der gør er det der du skal holde og ikke andre steder, er der derimod ikke en plads designeret til MC, så kan du holde hvor du vil, blot ikke i parkeringsbåse til biler, og ikke til gene fare eller ulempe.
I det sidste tilfælde er det Lovens lange arm der skal håndhæve reglerne og IKKE  en parkeringskegle med lavt selvværd og LTS syndrom.

Husum

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Maj 16, 2013, 09:53:34 am »
Tak Mikael - det tager jeg med når jeg ringer derind nu. Der var ikke bås til MC.

Mikael_Stokholm

• Søndagskører
  • **
  • GSXR1000 K8, tidligere SV1000K6
« Svar #7 Dato: Maj 16, 2013, 11:24:06 am »
Tak Mikael - det tager jeg med når jeg ringer derind nu. Der var ikke bås til MC.

så kan de rende en der hvor solen ikke skinner.... nu kan jeg ikke huske om der er kommet præcedens i øvrigt omkring placering af selve afgiften på MC .... førhen var der ikke et sted de lovligt kunne placere bøden, men det kan have ændret sig