Forfatter Emne: Hjælp til newbie? (Fredericia).  (Læst 2855 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Nettossen

• Scooterfjæs
  • *
Hjælp til newbie? (Fredericia).
« Dato: Maj 09, 2013, 09:16:31 pm »
Hej alle.

Jeg har lige købt et SVin (650) fra 2000 med 21.000 km på klokken.

Det virker ikke som om, den foregående ejer har gjort ret meget ud af at vedligeholde den, hvorfor jeg gerne vil sikre mig, at dæk, kædekit, bremser mv er i orden, inden jeg tager den "rigtigt" i brug.

Jeg har selv ingen forstand på motorcykler. Er der en venlig sjæl i Fredericia området, der vil bruge 10 min på at gå den igennem?

Mvh
Chris

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
Sv: Hjælp til newbie? (Fredericia).
« Svar #1 Dato: Maj 09, 2013, 09:34:26 pm »
Hvor fra i Fredericia ;)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Nettossen

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #2 Dato: Maj 09, 2013, 10:00:52 pm »
Peder Bøgvads Vej (ude ved golfbanen). Men jeg kan sagtens køre den et sted hen?  :D

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
« Svar #3 Dato: Maj 10, 2013, 01:08:35 am »
Jeg bor inde i byen, så kan da godt tage et hurtig kig på den :) Jeg kan muligvis søndag. :) Prøv at fang mig på en Privat besked, så kan vi aftale nærmere :)
SV1000N K7 - V2 Power
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Nettossen

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #4 Dato: Maj 13, 2013, 04:39:54 pm »
Hej igen, Rasmus.

Jeg har lige været til syn og fik at vide, at fordækket skulle skiftes. Jeg har derfor bestilt et Metzeler Roadtec Z8 120 60 ZR17, - det er vel godt nok? (Har vundet flere tests)?

Kender du en i Fredericia, der kan montere/afbalancere til fornuftig pris?
- jeg kan ikke selv finde ud af at pille det af, så jeg kommer på cyklen. ;)

Derudover må du meget gerne kigge på den en dag, hvis tilbudet stadig gælder?

Mvh
Chris

Nettossen

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #5 Dato: Maj 13, 2013, 07:36:15 pm »
Hmmm, - det er som om, jeg hverken kan sende dig private beskeder, - eller svare på dine, - så går min skærm bare i "sort", - så jeg svarer dig lige her:

Hej igen.

Ja, jeg har lige bestilt dækket. Går ud fra, størrelsen er rigtig, og at det er et OK dæk, når det har vundet tests?

Jeg kan nok godt finde ud af at pille hjulet af, men støtter MCén ikke på det, - og kan vel ikke "bare" stå på forgaflen?

- og jeg er ikke sikker på, jeg kan finde ud af at sætte det på igen....  :shock:

Bær over med mig, - jeg tilbringer min arbejdsdag bag en computer og er ikke så god med hænderne...  :loser:

Mvh
Chris

Ellers smid mig en mail, - det er nok nemmere: chrisfriis (a) youmail.dk

Nettossen

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #6 Dato: Maj 13, 2013, 08:19:13 pm »
Hej igen, Rasmus.

Jeg er rimelig hængt op i denne uge, - pt. er kun torsdag og søndag aften nogenlunde ledige?

- jeg har ikke fået dækket endnu, - så måske skulle vi vente til i næste uge? Der har jeg umiddelbart de fleste aftener ledige pt.

Jeg bliver jo nok i så fald nødt til at låne din forhjulsløfter, hvis det er OK, - for jeg kan næppe køre hjem på baghjul...  :twisted: :afro:

Mvh
Chris

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
« Svar #7 Dato: Maj 13, 2013, 11:06:56 pm »
Hej igen, Rasmus.

Jeg er rimelig hængt op i denne uge, - pt. er kun torsdag og søndag aften nogenlunde ledige?

- jeg har ikke fået dækket endnu, - så måske skulle vi vente til i næste uge? Der har jeg umiddelbart de fleste aftener ledige pt.

Jeg bliver jo nok i så fald nødt til at låne din forhjulsløfter, hvis det er OK, - for jeg kan næppe køre hjem på baghjul...  :twisted: :afro:

Mvh
Chris

Jamen lad os kig på det på søndag. :)

Jeg har nattevagt i næste uge og weekend vagt, så der kan jeg ikke :(
SV1000N K7 - V2 Power

Nettossen

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #8 Dato: Maj 14, 2013, 09:56:58 am »
Lyder godt, Rasmus.

Kan du ikke sende mig en sms, så vi kan aftale nærmere omkring tid og sted? Mit nummer er to syv 599242

Mvh
Chris