Forfatter Emne: sv650s eller sv1000s?  (Læst 4614 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dodensig

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
sv650s eller sv1000s?
« Dato: November 23, 2005, 02:08:35 pm »
Jeg overvejer at købe en sv650s eller sv1000s (ny model) til næste sæson, når jeg har fået solgt min TLR, men jeg har brug for hjælp!

Jeg har gjort mig følgende overvejelser:

1 vil gerne prøve noget nyt efter 3 sæsoner med TLR éren
2 har tidligere haft den gamle model af sv650s - den var SJOV!
3 vil gerne have mere hverdagsværdi og bedre byegenskaber - har ikke samme tid længere til "hobby fræs", så hvis jeg skal have kørt noget mc bliver det til hverdag + en hyggetur i ny og næ.
4 vil maks. sætte værdien af min gl. TLR i en anden cykel
5 ...

Efter det jeg har læst i touring nyt virker det til at 650 er lidt mere sporty – sikker på grund af de 20 kg som den er lettere = sjov på små veje med sving :-)) og bedst i byen, mens 1000 har gode touring egenskaber = den ”dovne” med power.

Er det helt galt?

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
sv650s eller sv1000s?
« Svar #1 Dato: November 23, 2005, 02:21:02 pm »
:shock:  hvad er det man hører.. skifte en TL 1000 R ?  til en SV ?

Der er kun et godt argument for dit skifte, og det er dit punkt nr. 3 "hverdagskørsel"...

Er du ik bange for at du ville savne din TLR's styrevillighed, stivhed, køreegenskaber?

Havde jeg været i dine sko, havde jeg beholdt TLR'en som sikkert er købt og betalt og det hele (ingen gæld i den).

en ny cykel taber sindsyg meget værdi de første kilometer de kører.  Din TLR holder prisen langt bedre på nuværende tidspunkt (og kommer derfor ik til at koste dig noget i tilfælde af at den er gældsfri).

Hvis du dog alligevel skal skifte, ville jeg tage 1000'eren. Det kan umuligt være sjovt at mærke at man pludselig har 65 Heste mindre.

Dodensig

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
sv650s eller sv1000s?
« Svar #2 Dato: November 23, 2005, 02:40:13 pm »
Nu er det en brugt SV jeg overvejer og ikke ny.

Jo TLR´eren har nogle rigtig fine køreenskaber og er dejlig stiv, men trives bedst ved høje hastigheder og ikke som by/hverdagscykel - selvfølgelig vil jeg nok det når der for alvor skal ræses ud - men jeg husker faktisk også min gl. SV650S (gl model) som sjov på trods af de manglende kræfter - man føler mere at den køres aktivt.

Selvfølgelig er de manglende hk en vigtig faktor, men nu er en 650 f.eks. 25 kg lettere ende en TLR og så er den reelle forskel på hjulet vist "kun" 50 hk (70/120)

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
sv650s eller sv1000s?
« Svar #3 Dato: November 23, 2005, 02:41:08 pm »
Når nu Luske reklamerer for 1000'eren, vil jeg så påpege fordelene ved 6½'eren

1. Afhængig af hvor langt du skal køre hver dag, kan den lilles noget bedre brændstof økonomi måske spare dig en del gryn.

2. Den lille er billigere i anskaffelse = flere penge til lir

3. Den lille har kun en potte = flere penge til endnu mere lir  :wink:

Og så ikke et ord om at 1000'ere er for de mere gumpetumge bikere  :twisted:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
sv650s eller sv1000s?
« Svar #4 Dato: November 23, 2005, 05:10:40 pm »
Jeg stod også og vaklede lidt mellem den lille og den store, ingen tvivl om at jeg helst ville ha den store (man kan sku ikk slå kubik :D  )
Men økonomien i det daglige med bil, børn bla-bla-bla så blev det den lille, og det har jeg faktisk ikke fortrudt, selvom det er røv når vejen bliver lige, så trækker de store bare fra  :(  .
Men som sagt, jeg er stadig glad for den lille og med mindre der sker et eller andet med min økonomi (Læs: vinder i lotto) så kører jeg stadig SV650 de næste mange år.
20 km på literen (Ganløse GP noget mindre) og 5500,- om året i forsikring er lige til min pengepung  :D
Det kan godt være at den mangler lidt power, men den følger da fint med aligevel.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Dodensig

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
sv650s eller sv1000s?
« Svar #5 Dato: November 23, 2005, 05:23:05 pm »
Flere penge til lir, hvis det inkludere track days, er selvfølgelig et godt argument for den "lille" :wink:  

Hvad er holdningen til om 1000´eren virker tung i dagligdagen og byen i forhold til 650 ´eren - den vejer trods alt 20 kg mere, og er næsten lige så "tung" som min TLR?

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
sv650s eller sv1000s?
« Svar #6 Dato: November 23, 2005, 05:35:12 pm »
Citat fra: B2
Når nu Luske reklamerer for 1000'eren, vil jeg så påpege fordelene ved 6½'eren

1. Afhængig af hvor langt du skal køre hver dag, kan den lilles noget bedre brændstof økonomi måske spare dig en del gryn.



Ja jeg har vidst et helt anderledes syn på MC kørsel. Jeg griber det i bund og grund nok helt forkert an, i det her tilfælde.. Jeg betragter det nok mere som legetøj som reelt lønsomt transport middel.

Og jeg køber ikke et legetøj fordi det går langt på literen  :twisted:  hæhæ

Hvad skal man med ekstra lir, når man har en TL1000 R ??   :D

Lars L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 563
sv650s eller sv1000s?
« Svar #7 Dato: November 23, 2005, 05:37:23 pm »
Citat fra: Dodensig
Flere penge til lir, hvis det inkludere track days, er selvfølgelig et godt argument for den "lille" :wink:  

Hvad er holdningen til om 1000´eren virker tung i dagligdagen og byen i forhold til 650 ´eren - den vejer trods alt 20 kg mere, og er næsten lige så "tung" som min TLR?


Når man ligger bag Janniks 1000´er på de små snoede veje, virker den ikke specielt tung i røven. :lol:  :lol:
ZX636R med masser af udstyr: 1 stk. tankpad...

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
sv650s eller sv1000s?
« Svar #8 Dato: November 23, 2005, 05:44:46 pm »
Citat fra: Dodensig


Selvfølgelig er de manglende hk en vigtig faktor, men nu er en 650 f.eks. 25 kg lettere ende en TLR og så er den reelle forskel på hjulet vist "kun" 50 hk (70/120)


Så vidt jeg ved har en 98' TL1000R 135 Heste på motoren
og SV 650 70 heste på motoren (det har den haft i al den tid den har eksisteret)

Du siger at du husker din første SV 650 som hurtig, ilter og let at manøvre osv.. men var det så ikke også din første MC ? dem husker man jo som regel altid helt anderledes.  :D

Jeg syntes også at erindre min første MC -  Yamaha XT 350, mudderscooter, som ret hurtig og fed at køre på.. hehe :lol:

Dodensig

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
sv650s eller sv1000s?
« Svar #9 Dato: November 23, 2005, 06:31:47 pm »
Det er rigtigt, men for mig er det nu dem på hjulet der tæller og der siger min erfaring mig 70 hk for min gl. sv´er og 120 for tlr érn - det giver vel 50?

Nej det var ikke min første mc startede på en gsx-r 400 rr og i øvrigt skrev jeg "jeg husker faktisk også min gl. SV650S (gl model) som sjov på trods af de manglende kræfter "

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
sv650s eller sv1000s?
« Svar #10 Dato: November 23, 2005, 09:18:27 pm »
Jeg synes min SV650 var vild sjov at køre på :D

Jeg gav fuldt gaz når vi var ude på de små veje, og så kunne jeg sagtens følge med i tempoet :wink:

Jeg havde også følelsen af at udnytte cyklen langt mere end jeg gør på min nuværende ´Prilla.

Det er en fed fornemmelse at komme bragende hen mod et skarpt sving, hugge bremsen i , igennem med god nedlægning, for at fyre den max af med fuld gas ud af svinget.

Det giver en fed føling af at være "på", hvis i kan føle mig :?:

Bevares, kubik er fedt. Det er bare ret sjældent man har chancen/pladsen/modet til at udnytte det :lol:

Det lyder på mig som om du har løbet hornene af dig med den store kraftige maskine... Køb en SV650 :wink:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Dodensig

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
sv650s eller sv1000s?
« Svar #11 Dato: November 23, 2005, 10:32:28 pm »
Det er netop sådan jeg husker min gamle sv´er

Kunne sagtens følge langt kraftiger maskiner på små veje, hvor chaufføren er begrænsningen, kvik op til 160, men selvfølgelig bliver den sat på lige stræk af kubik stærke maskiner...

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
sv650s eller sv1000s?
« Svar #12 Dato: November 24, 2005, 06:38:27 am »
Citat fra: Dodensig
Det er netop sådan jeg husker min gamle sv´er

Kunne sagtens følge langt kraftiger maskiner på små veje, hvor chaufføren er begrænsningen, kvik op til 160, men selvfølgelig bliver den sat på lige stræk af kubik stærke maskiner...


Jeg gik fra FJ1200 til SV650. Jeg savner ikke engang hestene (130->70) da den blev læsset til ferie (i DK).
Når der skal races savner jeg heller ikke de sidste heste man kunne vride ud af 12'eren. Yamaha FJ12 er dog ikke en rigtig racer men den kunne nu godt følge med på lige stræk når den blev holdt oppe i omdr.

Citat fra: Paw
Det lyder på mig som om du har løbet hornene af dig med den store kraftige maskine... Køb en SV650 :wink:


Nemlig. Bare det at du argumentere for en 650'er siger vel en del :D

Dodensig

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
sv650s eller sv1000s?
« Svar #13 Dato: November 24, 2005, 08:46:21 am »
Tak for de mange svar og input.

Jeg er i hvert fald blevet lidt klogere, dvs. har indset at jeg bliver nød til at udføre noget mere seriøs testning til foråret, og at rækkefølgen jeg griber det an måske er lidt forkert.

Burde i stedet være:

1 Seriøs testning af både sv650s og sv1000s til foråret
2 Hvis jeg beslutter mig for en af ovenstående så sælge TLR´eren

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
sv650s eller sv1000s?
« Svar #14 Dato: November 24, 2005, 09:12:46 am »
Citat fra: Paw
Det er en fed fornemmelse at komme bragende hen mod et skarpt sving, hugge bremsen i , igennem med god nedlægning, for at fyre den max af med fuld gas ud af svinget.


Og jeg gør stadig og trøster den over dens ONDE tidligere ejer :) - Det'gas ;)

Jeg har (som første cykel) købt Paws SV650S og jeg er MEGET glad for den..

Har dog ikke prøvet en SV1000'er, så jeg kan ikke sige noget for/imod?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.