Hej igen skurkenfradallas
tak for svar hmm kender du evt. noget til en der kan gøre det i jylland ?
\\Sotto
PS. helst den sydlige del (:
Her er en liste over de steder der har de bedste testbænke til formålet. Dot-E er eksperterne i DK når det kommer til PowerCommander.
http://www.dot-e.dk/mc/DOT-E_Test_Center/DOT-E_testcenter_fvmotorDer er mange andre steder som reklamerer med at de kan rulle maskinen ind for dig, men hvis ikke de har en Dynojet testbænk, så betyder det oftest at de henter et map fra nettet som passer nogenlunde på de komponenter du har på din cykel og så prøver at tilpasse det på må og få.
Med en DynoJet testbænk kan man lave nogle tricks, hvor selve testbænken og den tilkoblede computer kører en række serier igennem som så programmerer din PowerCommander. Det skulle efter sigende være meget mere præcist og effektivt.
FV Motor oppe ved Århus er "autoriseret" Dot-E testcenter
http://www.fvmotor.dk/ - der ville jer overveje at køre op hvis jeg boede i Sønderjylland. Ellers ring til Dot-E og spørg hvem de anbefaler i dit område.
Jeg troede selv at det med indkøring var noget man kunne lave med en laptop hjemme på vejen, men tro mig - det er det ikke og det tager en hel dag at gøre ordentligt!
Det skal dog indskyldes at der er flere som siger at man på en 650'er lige så godt kan få re-mappet den originale motorstyring, da der ikke er lige så meget at åbne op for som på et kilosvin (fordi 650'eren ikke er lige så begrænset). Det er væsentligt billigere end at få monteret og mappet en PC3. Jeg skal ikke kunne sige om det passer...
Det må du hellere snakke med din Suzuki forhandler om
Der findes desuden alternativer til PowerCommander hvis man er på et stramt budget. Du kan eks. søge i forum efter Yoshimura Boks eller Box også omtalt som Yoshi Box og sidst men ikke mindst er der også et produkt fra HealTech som er samme firma der laver den dims man monterer hvis man gearer cyklen (SpeedoHealer).
Du spurgte til noget med gearing... Hvis du vil have mere træk skal der flere tænder bagpå eller færre tænder foran. Typisk fjerner folk en tand foran og smider to mere bagpå. Det koster så også en ny kæde
Når man gør det kan cyklen ikke længere finde ud af at aflæse korrekt afstand og hastighed da dette foregår før gearingen og er baseret på standard-gearingen. Så for ikke at snyde dig selv med en cykel der viser at den har kørt længere end den har, så smider man sådan en speedo healer på efter gearingen.