Forfatter Emne: Power Comander SV650 07  (Læst 5916 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sóttó

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 49
  • Mojn..
Power Comander SV650 07
« Dato: Maj 07, 2013, 08:00:33 am »
Hej, så spørgsmålet lyder hvordan og hvorledes fungere den? er det bare plug and play?

eller skal jeg selv indstille den eller skal den smides på et rullefelt?


og hvis der er en der har en liggende må i da godt lige nævne det også  :innocent:
opmærksomhedskrævende unge!!! <-- det er mig.. (;
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/43467-suzuki_sv_650

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Power Comander SV650 07
« Svar #1 Dato: Maj 07, 2013, 09:37:32 am »
Den skal køres ind. Ellers er det ligegyldigt.  Koster lidt, dyno Ove ved hvad han gør, hvis du er fra sjælland.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Sóttó

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 49
  • Mojn..
Sv: Power Comander SV650 07
« Svar #2 Dato: Maj 07, 2013, 09:46:22 am »
hmm okay, men er ikke fra sjælland  :innocent:

opmærksomhedskrævende unge!!! <-- det er mig.. (;
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/43467-suzuki_sv_650

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Power Comander SV650 07
« Svar #3 Dato: Maj 07, 2013, 10:35:49 am »

Den skal køres ind. Ellers er det ligegyldigt.  Koster lidt, dyno Ove ved hvad han gør, hvis du er fra sjælland.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Hvad koster det og hvor ligger han?
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Power Comander SV650 07
« Svar #4 Dato: Maj 07, 2013, 12:54:21 pm »
Han bor ved haslev, mener kun du kan få kontakt via dot-e.dk noget kontakt/email så ringer han dig op, pris afhænger af hvad og hvor meget du skal have lavet.  Men snak selv med ham.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

« Senest Redigeret: Maj 07, 2013, 12:56:59 pm af Thomas-R »
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Power Comander SV650 07
« Svar #5 Dato: Maj 14, 2013, 04:51:04 pm »
Hej Sotto,

Jeg havde min SV1000 forbi Ove da jeg skulle have kørt min PC3USB ind. Forud for min tidsbestilling hos ham havde jeg prøvet selv og det var blevet noget RIGTIGT juks!

Så her er mine erfaringer (skrev en tråd herinde): http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7945.0

Og lidt om luftfiltre og andre modifikationer som man kan/bør gøre INDEN maskinen bliver kørt ind med PowerCommander. Hvis du eks. venter med at skifte til et åbent filter eller åbne potter til EFTER den er kørt ind, ja så skal den køres ind igen.

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7947.0

Pointen med en powercommander er at justere motoren til at yde mere. Især SV1000 er "kastreret" for at kunne overholde EURO3 emissionskravene og denne kastraktion kan man fjerne vha. en PowerCommander. en 650'er er ikke på samme måde begrænset fordi den i motorens natur ikke udleder lige så mange slemme gasser. Så udbyttet ved at smide en PC på en standard 650'er er til at overse.

Så jeg ville kraftigt anbefale at få en åben potte og et åbent filter på, for at få maksimalt udbytte af en indrulning og PC.

PC'en i sig selv er bare en dum boks der ikke gør noget... MEN - den giver en mulighed for at "snyde" motoren ved at sende nogle andre data til indsprøjtningsboksen på baggrund af omdrejninger og gasspjældsposition, som man optimerer og gemmer når den køres ind.

En indkøring er langt hen ad vejen en masse gentagende accelerationer på et rullefelt hvor man prøver sig frem med nogle forskellige indstillinger og finde ud af hvor den yder bedst og gemmer denne information i PC'en.

Her er lidt om filtre mv: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7947.0

God fornøjelse...

/J
« Senest Redigeret: Juni 08, 2013, 07:57:43 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Power Comander SV650 07
« Svar #6 Dato: Maj 15, 2013, 11:17:20 am »
Det kan også lige tilføjes at der findes en Power Commander 5 med noget AutoTune funktionalitet. Denne kan dog ikke fås til SV!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sóttó

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 49
  • Mojn..
Sv: Power Comander SV650 07
« Svar #7 Dato: Juni 06, 2013, 01:30:46 pm »
Hej skurkenfradallas

tak for svaret ehm jeg forstod ikke rigtig meget af det med filteret men det med udstødningen er ordnet :evil: det med luftfilteret ville jeg da gerne høre mere om?
desuden ved jeg ikke rigtig om det ville være bedre og billigere og smide nogle andre tandhjul på? for og få mit ønske om at der skal lidt mere træk i den opfyldt? :innocent:

\\Sotto
opmærksomhedskrævende unge!!! <-- det er mig.. (;
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/43467-suzuki_sv_650

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Power Comander SV650 07
« Svar #8 Dato: Juni 08, 2013, 07:58:12 pm »
Hej skurkenfradallas

tak for svaret ehm jeg forstod ikke rigtig meget af det med filteret men det med udstødningen er ordnet :evil: det med luftfilteret ville jeg da gerne høre mere om?
desuden ved jeg ikke rigtig om det ville være bedre og billigere og smide nogle andre tandhjul på? for og få mit ønske om at der skal lidt mere træk i den opfyldt? :innocent:

\\Sotto

Det kan jeg godt forstå... Jeg ville have smidt et link ind, men den glippede vist. Her er linket:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7947.0

Det bør desuden lige tilføjes at hvis man har både åbent filter og potte på, så bør man få justeret cyklen med enten en PC3 eller på den boks der allerede sidder på cyklen fra fabrikken. Så sikrer du at den ikke får for lidt luft ift. benzin og dermed kører for magert. Benzinen smører og køler inde i motoren - hvis den får for lidt brænder den for varmt og det kan skade motoren på sigt eller brænde tændrøret af.

« Senest Redigeret: Juni 08, 2013, 08:03:55 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sóttó

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 49
  • Mojn..
Sv: Power Comander SV650 07
« Svar #9 Dato: Juni 09, 2013, 04:06:31 pm »
Hej igen skurkenfradallas

tak for svar hmm kender du evt. noget til en der kan gøre det i jylland ?

\\Sotto

PS. helst den sydlige del (:
opmærksomhedskrævende unge!!! <-- det er mig.. (;
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/43467-suzuki_sv_650

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Power Comander SV650 07
« Svar #10 Dato: Juni 10, 2013, 08:34:56 am »
Hej igen skurkenfradallas

tak for svar hmm kender du evt. noget til en der kan gøre det i jylland ?

\\Sotto

PS. helst den sydlige del (:

Her er en liste over de steder der har de bedste testbænke til formålet. Dot-E er eksperterne i DK når det kommer til PowerCommander.

http://www.dot-e.dk/mc/DOT-E_Test_Center/DOT-E_testcenter_fvmotor

Der er mange andre steder som reklamerer med at de kan rulle maskinen ind for dig, men hvis ikke de har en Dynojet testbænk, så betyder det oftest at de henter et map fra nettet som passer nogenlunde på de komponenter du har på din cykel og så prøver at tilpasse det på må og få.

Med en DynoJet testbænk kan man lave nogle tricks, hvor selve testbænken og den tilkoblede computer kører en række serier igennem som så programmerer din PowerCommander. Det skulle efter sigende være meget mere præcist og effektivt.

FV Motor oppe ved Århus er "autoriseret" Dot-E testcenter http://www.fvmotor.dk/ - der ville jer overveje at køre op hvis jeg boede i Sønderjylland. Ellers ring til Dot-E og spørg hvem de anbefaler i dit område.

Jeg troede selv at det med indkøring var noget man kunne lave med en laptop hjemme på vejen, men tro mig - det er det ikke og det tager en hel dag at gøre ordentligt!

Det skal dog indskyldes at der er  flere som siger at man på en 650'er lige så godt kan få re-mappet den originale motorstyring, da der ikke er lige så meget at åbne op for som på et kilosvin (fordi 650'eren ikke er lige så begrænset). Det er væsentligt billigere end at få monteret og mappet en PC3. Jeg skal ikke kunne sige om det passer...

Det må du hellere snakke med din Suzuki forhandler om :-)

Der findes desuden alternativer til PowerCommander hvis man er på et stramt budget. Du kan eks. søge i forum efter Yoshimura Boks eller Box også omtalt som Yoshi Box og sidst men ikke mindst er der også et produkt fra HealTech som er samme firma der laver den dims man monterer hvis man gearer cyklen (SpeedoHealer).

Du spurgte til noget med gearing... Hvis du vil have mere træk skal der flere tænder bagpå eller færre tænder foran. Typisk fjerner folk en tand foran og smider to mere bagpå. Det koster så også en ny kæde :-) Når man gør det kan cyklen ikke længere finde ud af at aflæse korrekt afstand og hastighed da dette foregår før gearingen og er baseret på standard-gearingen. Så for ikke at snyde dig selv med en cykel der viser at den har kørt længere end den har, så smider man sådan en speedo healer på efter gearingen.
« Senest Redigeret: Juni 10, 2013, 08:37:04 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

ThySen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 60
  • Forbyd muskelkatte
Sv: Power Comander SV650 07
« Svar #11 Dato: Juni 11, 2013, 06:09:29 pm »
Som jeg læser det har Sotto en 650'er, hvor speedometret taster på forhjulet. Her er der ingen brug for speedohealer.
Gert fra Thy
Til gaden: SV 650 S K4
Til banen: Philips 32PFL7404H 32"

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Power Comander SV650 07
« Svar #12 Dato: Juni 12, 2013, 09:53:23 am »
Som jeg læser det har Sotto en 650'er, hvor speedometret taster på forhjulet. Her er der ingen brug for speedohealer.

Er det ikke kun før K3 modellerne hvor den gør det? Altså der hvor man gik fra mekanisk speedometer med et mekanisk speedometerkabel til forhjulet til digital speedometer som måler på gear/krumtap lige som på 1000'erne?

:: EDIT ::

Den måtte leg lige google... DU HAR RET! Den måler på forhjulet med et eller andet lille drev der har nogle magneter i og skaber en induktionsspænding.

Med andre ord - gear løs!!!  8)
« Senest Redigeret: Juni 12, 2013, 09:56:41 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sóttó

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 49
  • Mojn..
Sv: Power Comander SV650 07
« Svar #13 Dato: Juni 12, 2013, 10:05:17 am »
fedt man! for jeg har et dødt punkt mellem 5-7 K Rpm som gør jeg ikke kan få den op på cirkus stil (1 hjul) uden og skulle hive hårdt i styret,
hvilket ikke er sjovt da jeg ikke har styr på forhjulet ;D
opmærksomhedskrævende unge!!! <-- det er mig.. (;
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/43467-suzuki_sv_650