Forfatter Emne: Kædekit, for billigt til at være sandt?  (Læst 3666 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nikolajbak

• Plastikrocker
Kædekit, for billigt til at være sandt?
« Dato: Maj 06, 2013, 09:47:03 pm »
Idag, da jeg ville rense og smøre min kæde opdagede jeg, at den ved et bestemt punkt bliver træg at trække rundt og strammer faretruende meget. Som sagt sker dette kun et enkelt sted pr. omgang, resten af tiden er slag justeret fint. I søgen på problemet tog jeg dækslet af ved det forreste tandhjul og så til min skræk, at tænderne ser helt forfærdelige ud og formentlig er roden til kædens underlige opførsel.
Jeg ved ikke hvor langt cyklen har kørt med denne kæde, da jeg for nyligt har købt den, men skiftes skal den.

Summa sumarum; jeg skal have købt et nyt kædekit og bruge lidt råd hertil.

Kan det passe at jeg kan købe et komplet kit fra Motorradteile til 92€?
http://www.leovince-hamburg.de/product_info.php?products_id=609

I så fald, hvilken opsætning skal jeg vælge?
Hor mange tænder foran?
Hvor mange tænder bagtil?
Endlos/offen?
Antal led?

Jeg tænker at den kan geares en tand op bagtil, da jeg alligevel aldrig kører med max hastighed og det sjove er accelerationen. Hvis jeg vælger 46 tænder bagtil skal jeg da stadig have 110 led og hvad er den generelle holdning til denne gearing?

Hvad er forskellen på disse 2 kits:
http://www.leovince-hamburg.de/product_info.php?products_id=609
http://www.leovince-hamburg.de/product_info.php?products_id=610

Kan montering klares med almindeligt værktøj, eller kræves der noget guldbelagt fra Suzuki til en formue? Hvis der skal særligt fint værktøj til er der da en venlig indehaver af dette, der vil leje det ud for et kram og en kold øl?

Min maskine er en nøgen Grisling fra 2001.

Mange tak.
SV650N 2001

Brix

• Sandt SVin
Sv: Kædekit, for billigt til at være sandt?
« Svar #1 Dato: Maj 06, 2013, 10:34:16 pm »
Ja den er god nok. De er super flinke og hjælpesomme der nede. Jeg har købt 4 kits uden problemer.

De to kits du linker til er der forskel på kæden. ZVM-X er stærkere end VX.
Jeg har lige bestilt VX.

Endlos kommer hvor kæden er samlet hele vejen rundt, så du skal have svingarmen af for at montere den.
Offen skal nittes

Til gearing kan denne måske hjælpe:
http://www.gearingcommander.com/

Hvor er du fra i landet?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

nikolajbak

• Plastikrocker
« Svar #2 Dato: Maj 06, 2013, 10:49:42 pm »
Ja den er god nok. De er super flinke og hjælpesomme der nede. Jeg har købt 4 kits uden problemer.

Jeg har lige bestilt VX.

Endlos kommer hvor kæden er samlet hele vejen rundt, så du skal have svingarmen af for at montere den.
Offen skal nittes

Hvor er du fra i landet?

Det er da utroligt billigt. Skønt!

Tak for linket, imponerende og forvirrende. Jeg tror jeg har forstået the basics. Overvejer om jeg vil have flere tænder på - det er lidt træls speedometeret bliver fejlvisende. Som det er nu er det rigtig gode venner med min GPS og de synes altid det samme.

Er der nogen forskel i styrken på hel kæde og den nittede?

Har du også et svar til det med specialværktøj? Apropos værktøj; kan jeg stramme diverse bolte for meget uden en momentnøgle?

Jeg holder til på Nørrebro.
SV650N 2001

Brix

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Maj 06, 2013, 11:40:44 pm »

Jeg har lige bestilt VX.

Offen skal nittes

Hvor er du fra i landet?

Det er da utroligt billigt. Skønt!

Tak for linket, imponerende og forvirrende. Jeg tror jeg har forstået the basics. Overvejer om jeg vil have flere tænder på - det er lidt træls speedometeret bliver fejlvisende. Som det er nu er det rigtig gode venner med min GPS og de synes altid det samme.

Er der nogen forskel i styrken på hel kæde og den nittede?

Har du også et svar til det med specialværktøj? Apropos værktøj; kan jeg stramme diverse bolte for meget uden en momentnøgle?

Jeg holder til på Nørrebro.
På min 2.gen grisling ændrer gearing ikke noget på speedometeret, da den måler på forhjulet. Er det anderledes på 1.gen?

Hvis den nittes ordenligt er der ingen styrke forskel.

Jeg synes at det er nemmere at nitte den med et nitte værktøj, men ellers behøver man ikke noget specielt. Altså det kan jou altid lade sig gøre at stramme det for meget, jeg vil ikke have noget imod at gøre det uden en moment nøgle, men jeg kan ikke udtale mig på dine vegne.
MCG

nikolajbak

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: Maj 07, 2013, 08:23:56 am »
Du har ret, speedometeret måler selvfølgelig på forhjulet!

Nu har jeg bestilt en lukket og må acceptere svingarmen skal af ved montering. Så slipper jeg for at anskaffe et nitteværktøj.

Tak for hjælpen.
SV650N 2001

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
« Svar #5 Dato: Maj 07, 2013, 10:36:37 am »
Tror nu også du skal bruge speciel værktøj for at pille svingarmen af?
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

nikolajbak

• Plastikrocker
« Svar #6 Dato: Maj 07, 2013, 10:41:52 am »

Pokkers! Hvilket? Til låns?
SV650N 2001

Brix

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Maj 07, 2013, 11:22:56 am »

Pokkers! Hvilket? Til låns?
Ja det skal du også. Men har du en en vinkel sliber og en top fra et topnøglesæt, kan du selv lave den.
Jeg købte en lukket kæde første gang jeg skulle skifte. Det gjorde jeg for at undgå at skulle nitte den sammen, men det gør jeg aldrig igen!
MCG

Brix

• Sandt SVin
MCG

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #9 Dato: Maj 09, 2013, 08:41:07 pm »
Køb værktøjet og pil bagsvingeren af. Det er super nemt og så får du smurt lejerne ved samme lejlighed.
Hvis du er top doven, behøver du faktisk bare at løsne fjederbenet i bunden, trække svingerakslen ud og "vride" bagsvingere. Så er der fin plads til fedt og en ny kæde.

HUSK!!! Det forreste tandhjul er DET FØRSTE du skal løsne INDEN du piller kæden af!! (og det sidste der skal spændes når den nye kæde er kommet på).  Boltene til bagtanhjulet er lavet af smør, så pas med på at spænde dem alt for hårdt.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(