Forfatter Emne: Hyperpro upgrade SV650  (Læst 8899 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Klui

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
Hyperpro upgrade SV650
« Dato: April 16, 2013, 09:32:11 pm »
Hej

Jeg har lidt svært at ved at tyde, hvad folk synes man skal gøre ved sin SV650S K5, for at opgradere den.
Jeg er lige pt på et 3 mdrs ophold i Skotland, så der er jo adgang til en masse billigere dele heroppe.

I den forbindelse er jeg nok kommet frem til, at jeg vil have et sæt Hyperpro fjedre med hjem til forgaffelen.
Men hvad med opgradering til i bag - hvad er den bedste investering der?
Er det en anden dæmper fra en GSXR/Kawa eller hvad med Hyperpro's egen fjeder til i bag, kan den anbefales?

http://www.ebay.co.uk/itm/Hyperpro-Progressive-Rear-Shock-Absorber-Spring-Suzuki-SV650-SV650S-03-2010-/181107480176?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2a2ad8d670

http://www.ebay.co.uk/itm/Hyperpro-Progressive-Front-Fork-Spring-Kit-Suzuki-SV650-SV650S-03-2010-/140938389927?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item20d09529a7

Pft!

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Hyperpro upgrade SV650
« Svar #1 Dato: April 16, 2013, 09:51:32 pm »
Er indrømmet lidt usikker på 650'erne, men jeg fik både forgaffel og bagdæmper skiftet til Hyperpro - og det var alle pengene værd.

De rutinerede må nok hellere svare på om det er en god idé at skifte den ene ende og ikke den anden ift. køreegenskaberne.
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Hyperpro upgrade SV650
« Svar #2 Dato: April 17, 2013, 06:55:47 am »
Skift i begge ender.  Bliver noget juks med progresive for og en slap lineær bag.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Klui

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
Sv: Hyperpro upgrade SV650
« Svar #3 Dato: April 17, 2013, 11:43:50 am »
Er der nogle der har erfaringer med hyperpros bagfjeder?
Er den til at skifte/skille ad?

Hr.Maul

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 141
  • huba huba
Sv: Hyperpro upgrade SV650
« Svar #4 Dato: April 17, 2013, 02:06:13 pm »
Havde standart fjeder for og bag på min SV1000. Skiftede kun ZX10R 06 bagdæmper for at teste om det nu også var tydeligt af forfjederen skulle skiftes samtidig eller om det var en skrøne... Det er det ikke...

Det badæmperen blivere stivere er det som om forfjederen bliver slapere. forstået på den måde at alt den gyngang der er som standart bliver overført til enten for eller bag alt afhængigt af hvad man ikke skifter. Jeg skiftede hurtigt til Wirth progressive fjedre for for at fjerne den gyngende fornemmelse.

Når du skifter kan det mærkes på accelerationen og nedbremsninger idet den tager "fat" med det samme. Og du får en bedre føling med mc´en. Det er det værd. En brugt ZX10r på nettet til 5-600kr og et sæt hyperpro til 1000kr og du selv skifter er den billigst og tæt på bedste opgradering du kan lave på affredringen.

Har ingen erfaringer med at skifte bagfjeder, men foran er det piece og cake
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Hyperpro upgrade SV650
« Svar #5 Dato: April 17, 2013, 03:39:45 pm »

Det var Sajmon der skiftede begge dele for mig, så er sikker på han kan give dig en god indikation af hvad der skal til.
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Klui

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
Sv: Hyperpro upgrade SV650
« Svar #6 Dato: April 17, 2013, 06:55:36 pm »

Det var Sajmon der skiftede begge dele for mig, så er sikker på han kan give dig en god indikation af hvad der skal til.

Først - mange tak for de brugbare indlæg.

Jeg søger at finde ud af om man skal gå efter Hyperpros fjedre for+bag, eller man skal hellere vælge en anden dæmper til i bag?
Synes nemlig det kunne være fint at pynte den med Hyperpro for og bag, men det vil jeg da ikke gøre, hvis deres bagfjeder er noget juks. :-)

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Hyperpro upgrade SV650
« Svar #7 Dato: April 17, 2013, 08:59:04 pm »

Det var Sajmon der skiftede begge dele for mig, så er sikker på han kan give dig en god indikation af hvad der skal til.

Først - mange tak for de brugbare indlæg.

Jeg søger at finde ud af om man skal gå efter Hyperpros fjedre for+bag, eller man skal hellere vælge en anden dæmper til i bag?
Synes nemlig det kunne være fint at pynte den med Hyperpro for og bag, men det vil jeg da ikke gøre, hvis deres bagfjeder er noget juks. :-)

Det er det forummet er til for! :D

 Men tror du misforstår... Hyperpro's fjedre er på ingen måde noget juks, slet ikke hvis du sammenligner med de originale fjedre som SV'eren er født med.

Men det er klart at en USD forgaffel og en gixxer/kawa bagdæmper er bedre (og en hel dyrere). ;)
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Klui

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
Sv: Hyperpro upgrade SV650
« Svar #8 Dato: April 17, 2013, 09:03:31 pm »

Det var Sajmon der skiftede begge dele for mig, så er sikker på han kan give dig en god indikation af hvad der skal til.

Først - mange tak for de brugbare indlæg.

Jeg søger at finde ud af om man skal gå efter Hyperpros fjedre for+bag, eller man skal hellere vælge en anden dæmper til i bag?
Synes nemlig det kunne være fint at pynte den med Hyperpro for og bag, men det vil jeg da ikke gøre, hvis deres bagfjeder er noget juks. :-)

Det er det forummet er til for! :D

 Men tror du misforstår... Hyperpro's fjedre er på ingen måde noget juks, slet ikke hvis du sammenligner med de originale fjedre som SV'eren er født med.

Men det er klart at en USD forgaffel og en gixxer/kawa bagdæmper er bedre (og en hel dyrere). ;)

Tror jeg har svært ved at formulere hvor jeg vil hen :D

Hyperpros bagfjeder er prismæssigt det samme som en Gixxer dæmper, så vil gerne vide om det kan betale sig at købe den fremfor en brugt Gixxer dæmper? :)

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Hyperpro upgrade SV650
« Svar #9 Dato: April 18, 2013, 04:48:42 pm »
Du skal lige have i mende at gixxer dæmperen vist kræver en modificering og flytning af batteri kassen, google/tuben er din ven, ved ikke med kvark dæmperen på grislingen, på svinet passer den lige på, og hæver enden med ca 30mm, og det kan vi godt lide  :mrgreen:

Hvis kvark dæmperen passer skal du vist holde dig fra den med den røde fjeder, da den skulle være sten hård. Jeg har en kobber farvet med sølv fjeder, vist nok en '08 og den er rigelig hård efter min mening, men jeg er også en lille fis på bare 75kg :blink:

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Hyperpro upgrade SV650
« Svar #10 Dato: April 18, 2013, 05:18:25 pm »

Det var Sajmon der skiftede begge dele for mig, så er sikker på han kan give dig en god indikation af hvad der skal til.

Først - mange tak for de brugbare indlæg.

Jeg søger at finde ud af om man skal gå efter Hyperpros fjedre for+bag, eller man skal hellere vælge en anden dæmper til i bag?
Synes nemlig det kunne være fint at pynte den med Hyperpro for og bag, men det vil jeg da ikke gøre, hvis deres bagfjeder er noget juks. :-)

Det er det forummet er til for! :D

 Men tror du misforstår... Hyperpro's fjedre er på ingen måde noget juks, slet ikke hvis du sammenligner med de originale fjedre som SV'eren er født med.

Men det er klart at en USD forgaffel og en gixxer/kawa bagdæmper er bedre (og en hel dyrere). ;)

Tror jeg har svært ved at formulere hvor jeg vil hen :D

Hyperpros bagfjeder er prismæssigt det samme som en Gixxer dæmper, så vil gerne vide om det kan betale sig at købe den fremfor en brugt Gixxer dæmper? :)

Umiddelbart ville jeg personligt skifte både for og bag hele vejen i enten Hyperpro eller USD & Bagdæmper. Tror det vil være en dårlig kombi at sætte hyperpro foran og anden bagdæmper bag på... Men måske der er nogen der har erfaring med det herinde?
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Hyperpro upgrade SV650
« Svar #11 Dato: April 18, 2013, 08:11:52 pm »
Jeg har hyperpro for og bag - og det virker fint. Fik gratis gaspåfyldning på bagdæmperen af Mr. Hyperpro på knutstorp i sommer - så nu er balancen mv. fin-fin for mig.

Skriv evt til BLZ - det er hans aflagte fjedre jeg købte, da han skiftede til USD og ??-dæmper. Han kan vel om nogen fortælle sin oplevelse, da han har kørt med begge dele.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Hyperpro upgrade SV650
« Svar #12 Dato: April 18, 2013, 09:37:20 pm »
Gregers har da også Hyperpro i begge ender, kom da lige på banen  :blink:    Har kun prøvet en progresiv for(Wirth) og en zx10r bag, og det var ok. Kom til at skifte til en gixxer gaffel her til vinter  :innocent:  har ikke helt fået den indstillet endnu, stadig lidt stødende efter min smag, men bremserne virker  :respekt:

Var jeg dig ville jeg nok købe Hyperpro både for og bag, og så event hører Sajmon om han vil skifte den bagerste..
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Klui

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
Sv: Hyperpro upgrade SV650
« Svar #13 Dato: April 18, 2013, 11:06:04 pm »
Mange tak for indlæggene.

Jeg søger lidt mere respons på dem der har kørt med Hyperpros bagfjeder? Er det et fint "begynder"opsæt? :)

Ligeledes - hvem kan fylde gas på igen?
Jeg er nemlig ikke bange for selv at gå igang med at skrue, da jeg selv til daglig er mekaniker, så det kan ikke passe jeg ikke kan knække den nød - men gas skal jeg jo have på den igen. :D

Da jeg nemlig er i UK (Skotland) fristes man jo til at tage lidt fine stumper med hjem. :)

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Hyperpro upgrade SV650
« Svar #14 Dato: April 19, 2013, 02:01:16 am »
Mange tak for indlæggene.

Jeg søger lidt mere respons på dem der har kørt med Hyperpros bagfjeder? Er det et fint "begynder"opsæt? :)

Jeg vil sige det således:
Med mine køreegenskaber og erfaring, så gjorde Hyperpro en verden til forskel på SV1000'eren for mig, vel at mærke til en meget overskuelig pris.
Når jeg engang har fået lært bane og dermed sving, så vil jeg overveje en yderligere opgradering.
Indtil da, så er Hyperpro den bedste invistering jeg har gjort på min knallert - måske lige sammen med PC III'eren...
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.