Forfatter Emne: Skrue i bund af std forgaffel...  (Læst 2409 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hr.Maul

• Plastikrocker
  • huba huba
Skrue i bund af std forgaffel...
« Dato: April 03, 2013, 10:08:51 pm »
...kan jeg ikke skrue ud. Jeg har set flere video på nettet og det virker meget simpelt, så derfor røg jeg i skuret. Jeg skal skiftet pakninger, olie og støvhætter grundet slid og skal nu tage skruen i bunden ud som holder på selve dæmpningen. Den er løsnet med en stor umbraco, men drejer bare rundt og rundt. Jeg holder igen på de roterende dele, men fatter ikke hvorfor den ikke kommer ud   :?

Er der noget jeg fuldstændigt har misset (er nok hverken første eller sidste gang  :D) .........  :oops:
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Skrue i bund af std forgaffel...
« Svar #1 Dato: April 04, 2013, 06:24:35 am »
Hvis du prøver at pille den ud som det aller første hjælper fjederen dig med at holde, ellers kan en slagnøgle være løsningen. Vil ikke anbefale at bruge værktøj til holde indsatsen med.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Hr.Maul

• Plastikrocker
  • huba huba
« Svar #2 Dato: April 04, 2013, 10:27:18 am »
Hvis du prøver at pille den ud som det aller første hjælper fjederen dig med at holde, ellers kan en slagnøgle være løsningen. Vil ikke anbefale at bruge værktøj til holde indsatsen med.

Det pudsige er det prøvede jeg på det andede ben, altså at løsne den som det første og det var samme problem.  :undecided: Det lyder som om der er noget der kører med rundt inden i benet og der er intet jeg kan holde kontra på  :?

Jeg har dog en aftale med Sajmon i morgen omkring udskiftning af fjedre, men kunne jeg nu være lidt på forkant og lære lidt selv ville det ikke gøre skade.
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
« Svar #3 Dato: April 04, 2013, 11:03:48 am »
Mon ikke sajmon har en slagnøgle.  Fjedre og olie skift er super nemt, når benene er af

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Hr.Maul

• Plastikrocker
  • huba huba
« Svar #4 Dato: April 04, 2013, 12:05:40 pm »
Jeg ved det er super nemt, nu da jeg har set video af det, men jeg fatter hjelm og linse af hvorfor den bolt i bunden ikke vil ud... Følger op når Sajmon har kigget på det..