Forfatter Emne: Spørgsmål lidt af hvert - bla. Gasrulle, tilb.flyttersæt og malning af fodhviler  (Læst 6639 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Blå

• Søndagskører
  • **
Hej alle,

1/ Jeg ved det har været oppe og vende en del gange omring en r6 gasrulle på en SV'er. Og jeg synes jeg på et tidspunkt er løbet på en billeguide omkring udskiftning, men kan ikke finde den igen?

Husker jeg rigtigt det er en årgang '06 gasrulle som passer på en SV1000S'er fra 2006? Og passer den lige over, eller skal der skæres/fjernes noget fra huset?

2/ nogen som kan anbefale en prisstærkt tilbageflyttersæt? De ligger jo derude(nettet) i hobetal, men en som har positiv erfaring med et bestemt sæt - som måske endda også er til at betale :)

3/ hvis man ønsker at få lakeret fodhvilerne(måske forgaffel), er det så noget med det skal gøres på en bestemt måde idet det er alu? Noget med slidstyrke og generelt holdbarhed?

På forhånd tak for det hele.

//Blå

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
1. R6 2006 passer lige på - og man skal kun dremle en lille smule ud af den nederste del af huset til gasrullen.

2. GB Moto hedder dem jeg plejer at købe til baneraceren. De kan findes på ebay til ca 1600 kroner.

3. Der er noget med en speciel primer til alu, men det mener jeg Big G ved noget om.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Brix

• Sandt SVin
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Hvad er fordelen ved en R6 rulle?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Jeg har købt et 1/5 turn i UK for ca. 210 dkr.
Af med styrende, ud med skruerne i gasgrebet, af med kabler, nyt greb på, kabler på, skruer i, styrende på og voila det virker.
Ca. 2-3 min. ialt.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
Købte en R6 rulle for 90kr hos KS motor.....
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Thomas-R

• Sandt SVin
Af med styrende, ud med skruerne i gasgrebet, af med kabler, nyt greb på, kabler på, skruer i, styrende på og voila det virker.
Ca. 2-3 min. ialt.

Har du et link?

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S

Ca. 2-3 min. ialt.

Har du et link?
Jeps
http://moto-tech.biz/tunning-race-services/spears-race-parts/
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
Hvad er fordelen ved en R6 rulle?

du skal dreje hånden mindre for at give fuld gas, så den reagere lidt hurtigere når du vil frem men du skåner også dine håndled

:thumbsup:

bemærk at den kan være lidt svær at sætte på, jeg brugte nok 15min på at sætte wirene på....
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Thomas-R

• Sandt SVin
BLZ passer rizoma gejler grebene på r6 rullen? Ville egentlig godt beholde dem på..
Det med at monterer er jeg ikke bange for.

Thomas-R

• Sandt SVin
Kan se min er en org tizoma rulle,  men måske man kan få den del med kablerne der sidder på rullen,  løst til en r6??

Det kunne man, carpimoto har adapter sæt som skulle passe på en R6 '06 http://www.carpimoto.com/EN/Bike_Yamaha_R6-06-07/Specific/Brand_Rizoma/Page_1/3318_GR100-KT-spare-set-of-adaptors-for-Rizoma-Grips-GR205.htm  så det er vel bare at få bestilt, håber skutte det er den de har sat på, ved ikke hvor mange adaptere der følger med når man køber hele sættet  :hand:

« Senest Redigeret: Juni 30, 2013, 05:19:37 pm af Thomas-R »

jks0319

• Scooterfjæs
  • *
Jeg glæder mig til at høre resultatet  :D

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
Mht at få malet dine fodhvilere kan jeg på det varmeste anbefale at du sand/glas whatever blæser dem og får dem pulverlakeret. Finish er helt i top og det sidder temmelig godt fast! :) Ihvertfald det jeg fik lavet for en bajer  :mrgreen:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Kim Hornshoj

• Scooterfjæs
  • *
Jeg har også pulverlakerede fodhvilere med en rigtig flot finnish, så det kan anbefales.

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Har lige monteret et sæt Gb moto fodhvilere som Sajmon skriver om - de er super spiff !!
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3