Forfatter Emne: SBS klodser  (Læst 3398 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hr.Maul

• Plastikrocker
  • huba huba
SBS klodser
« Dato: Marts 10, 2013, 04:38:07 pm »
Hej

Har lige skiftet std klodser ud (var ikke gjort siden efter 25000km) med SBS sinter metal, samt adskilt og rengjort kalibrene. Har prøvet det en del gange før så jeg ved de er samlet korrekt  :lol:

Kan det passe SBS klodser skurer lidt mod skiverne??? Nogle der har erfaringer med det... :?
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: SBS klodser
« Svar #1 Dato: Marts 10, 2013, 05:10:23 pm »
De har en lidt metalisk skurren når du bare drejer hjulet, mine har i hvert til fældet, både med den ene og den ande gaffel  :innocent:  Så det er nok meget normalt, men hey du hører det med garanti ikke når landskabet suser forbi
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Hr.Maul

• Plastikrocker
  • huba huba
« Svar #2 Dato: Marts 10, 2013, 05:18:25 pm »
Nej, man hører vel ikke se store når først motoren snurrer  :P  Hjulet kører fint rundt og så længe de skurer ens er det vel ok  :P
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

Thomas-R

• Sandt SVin
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
« Svar #3 Dato: Marts 10, 2013, 05:23:39 pm »
De sakl jo hænge lige op af skiven eller giver det nok lidt overraskelser når du gerne vil brense og håndtaget bare går i bund  :facepalm:  så længe hjulet snurre fint rundt, som man nu kan forvente skal du vist bare være glad og tilfreds. Og nej man hører ikke en skid når maskinen først brummer   :respekt:
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Hr.Maul

• Plastikrocker
  • huba huba
« Svar #4 Dato: Marts 10, 2013, 05:35:42 pm »
har også læst mig til man skal udlufte systemet, lade den stå natten over og så gøre det igen  :shock:  kender du noget til det...

PeterZ

• Roadracer
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
« Svar #5 Dato: Marts 10, 2013, 06:20:00 pm »
har også læst mig til man skal udlufte systemet, lade den stå natten over og så gøre det igen  :shock:  kender du noget til det...

Arh, det er vist en røver,.
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #6 Dato: Marts 10, 2013, 06:25:00 pm »
Man lufter ikke ud ved skift af klodser...

Og de slæber altid en smule - det er helt normalt. Så længe du ikke kan mærke forskel på om de slæber eller du presser dem tilbage så de ikke rører, er det fint.

Men de må ikke slæbe så meget at cyklen bliver sværere at skubbe rundt med, for så brænder de varme.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Hr.Maul

• Plastikrocker
  • huba huba
« Svar #7 Dato: Marts 10, 2013, 06:29:07 pm »
Peter Z: Det var en herinde som anbefalede det i et gammelt indlæg. Studsede selv lidt over det...  :?

Jeg lader som ingen ting og suser videre  :D   skal dog lige have en chillfactor på over -50

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #8 Dato: Marts 10, 2013, 09:25:50 pm »
Peter Z: Det var en herinde som anbefalede det i et gammelt indlæg. Studsede selv lidt over det...  :?

Mon ikke det var at trække bremsen og efterlade systemet med tryk på natten over? Man kan derefter banke let på slangen så eventuelle bobler stiger til overfladen.  Åbn låget, slip grebet og se om der kommer en lille luftboble ud  :)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(